  • 1. Data: 2019-06-18 08:37:40
    Temat: Zanikający obraz w telewizorze
    Od: Kris <k...@g...com>

    Telewizor led samsunga
    Od jakiegoś czasu zdarzą się że obraz znika na 1-2 sekundy. Tzn ekran robi się czarny
    na chwilkę i obraz powraca
    Zastanawiałem się co może być przyczyną i wczoraj myślę znalazłem zależność
    Włączenie/wyłączenie światła w salonie powoduje często(ale nie za każdym razem) zanik
    obrazu.
    Światło to żyrandol z "żarówkami" led, oczywiście na całkiem innym obwodzie (ale być
    może tej samej fazie) co gniazdko do którego podpięty jest telewizor
    Telewizor nie gaśnie, tylko na chwilę zanika obraz.
    Ma ktoś jakiś pomysł o co chodzi?

  • 2. Data: 2019-06-18 11:45:29
    Temat: Re: Zanikający obraz w telewizorze
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zakłócenia mogą latać.
    A przyglądałeś się, czy to matryca czernieje czy podświetlenie?
    Warto sprawdzić, czy ta sama faza, choć latać może też po masie.
    Inne zabawy to podłączenie telewizora w innym pokoju i test, czy żyrandol z salonu
    dalej będzie tak wpływał - albo żyrandol z pokoju, do którego telewizor przeniesiono.
    No i jeszcze podmiana LEDówek na np. żarówki, jak masz.
    Cóż, samsung to samsung. A długo już tak masz?

  • 3. Data: 2019-06-18 11:53:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    > podpięty jest telewizor
    >Telewizor nie gaśnie, tylko na chwilę zanika obraz.

    Zaslone daj na lampy lub odbiornik pilota.

    Moze zanik napiecia (od kondensatorow w tych led), moze jakis
    potencjal masy na kablowce, a moze lampki jakis tam rozkaz wysylaja.

    On nie ma pilota radiowego ?

    J.

  • 4. Data: 2019-06-18 12:07:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 11:45:30 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Cóż, samsung to samsung. A długo już tak masz?
    Telewizory samsung mam odkąd pamiętam
    Ten konkretny mam z półtora roku
    Zaniki obrazu jakoś tak od miesiąca.

  • 5. Data: 2019-06-18 12:13:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 11:55:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Zaslone daj na lampy lub odbiornik pilota.
    Pilot lezy tak że nie widzi telewizora

    > Moze zanik napiecia (od kondensatorow w tych led), moze jakis
    > potencjal masy na kablowce, a moze lampki jakis tam rozkaz wysylaja.

    Jedna z takich samych ledówek ale w kinkiecie na korytarzu kilka dni temu przestała
    świecić
    Dzisiaj rano ją wykręciłem, rozebrałem i widzę ze kondensator wybuchł
    Ale nie wiąże tego raczej z telewizorem. to jeszcze inny obwód jak żyrandol, led
    spalił się z tydzień temu a zaniki obrazu były wcześniej i trwały do wczoraj. Dzisiaj
    wieczorem sprawdzę jednak jeszcze czy dalej obraz zanika
    Jeśli to ten led to cuda jakieś by były.
    Zresztą tv jeszcze na gwarancji to zgłoszę nie przyślą fachowca.

    > On nie ma pilota radiowego ?

    Nie

  • 6. Data: 2019-06-18 12:42:46
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-06-18 o 08:37, Kris pisze:
> [...]
    być może tej samej fazie) co gniazdko do którego podpięty jest telewizor
    > Telewizor nie gaśnie, tylko na chwilę zanika obraz.

    Zanika na antenie a gdy podepniesz coś z USB i odtwarzasz lub gdy
    włączysz OSD?
    Może w zasilaczu antenowym kondensatory elektrolityczne wyschły i to
    jest problem.
    Skąd czerpiesz sygnał dla TV?

    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2019-06-18 12:44:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Pilot lezy tak że nie widzi telewizora

    Chodzi o to, ze te lampy przy starcie moga emitowac jakies blyski,
    ktore udają sygnal z pilota ...
    raczej malo prawdopodobne, skoro to takie chwilowe zaciemnienie, ale
    moze ...

    O - podlacz mu jakis dysk/usb i zobacz czy przerywa tez odtwarzanie
    filmu.

    J.

  • 8. Data: 2019-06-18 12:47:48
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 18-06-2019 o 08:37, Kris pisze:
> [...]
    być może tej samej fazie) co gniazdko do którego podpięty jest telewizor
    > Telewizor nie gaśnie, tylko na chwilę zanika obraz.

    Zanikają piksele ma matrycy czy zanika podświetlenie?
    Czy pojawia się jakieś OSD?

    yabba

  • 9. Data: 2019-06-18 12:52:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 12:47:51 UTC+2 użytkownik yabba napisał:

    > Zanikają piksele ma matrycy czy zanika podświetlenie?
    > Czy pojawia się jakieś OSD?
    Ekran się cały czarny robi na 1-2 sekundy i obraz wraca

  • 10. Data: 2019-06-18 13:00:21
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > razem) zanik obrazu. Światło to żyrandol z "żarówkami" led, oczywiście
    > na całkiem innym obwodzie (ale być może tej samej fazie) co gniazdko do

    Ciekawostka: jak pstrykam światłem w łazience (LED) to na chwilę mruga mi
    neonówka w grzałce w akwarium w drugim pokoju (na tej samej fazie i tylko
    jak grzałka jest wyłączona termostatem, bo jak jest włączona to neonówka
    i tak świeci). Nie wiem jakim cudem i jakie przepięcia tam muszą być,
    najpierw myślałem że mi się zdawało, ale sprawdziłem i zdecydowanie mi się
    nie zdawało. Wesoło.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika