  • 11. Data: 2011-03-15 17:50:57
    Temat: Re: Zapraszam na czat internetowy dot. inwentaryzacji sieci
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 15.03.2011, Maciek Babcia Dobosz <b...@j...org.pl> wroted:

    > Jak napisałem - szanuję i doceniam Pani pracę.
    >
    > Jednocześnie rozumiem że może się to Pani nie podobać ale takie a nie
    > inne wskaźniki pojawiły się w uzasadnieniu do budżetu w stosunku do UKE.
    > Proszę sobie samemu sprawdzić o ile nie są to wartości które podało
    > samo UKE podczas konstruowania budżetu bo to dotyczy pani urzędu:
    > http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_zadaniowy/akty_p
    rawne/uzasadnienie_do_projektu_ustawy_budzetowej_na_
    2011_rok_w_ukladzie_zadaniowym.zip
    > Mnie jako podatnikowi tylko kuriozalne wydaje się zakładanie ilości
    > nieterminowo prowadzonych spraw przed ich rozpoczęciem.

    No jasne. A jeśli operator ustala dostępność łącza na 99.99%, to
    znaczy, że zakłada sobie z góry, że będzie ci raz na miesiąc wyłączał
    sieć na 5 minut?

    Nie przyszło ci do głowy, że to po prostu założenie normatywne?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 12. Data: 2011-03-15 18:51:46
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    On 15 Mar, 18:50, Grzegorz Staniak <g...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > GS
    > --
    > Grzegorz Staniak   <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

    bardzo dobry komentarz Pana Grzegorza, i tak własnie jest, ponadto
    robimy naprawde wszystko co w naszej mocy zeby było perfekcyjnie, ale
    nie jestesmy automatami, jestesmy ludzmi i zdarzają się blędy. Poza
    tym trzeba pamietac, ze są sytuacje od nas niezależne - zależne także
    od wnioskodawców albo innych stron sprawy, zdarza się i to bardzo
    często, że sprawy są wręcz przeciągane. Musimy założyć jakiś
    bezpieczny i rozsądny margines, a doświadczenie pomaga nam opanować
    sytuacje kryzysowe i nie naruszać terminowości zbyt często.

  • 13. Data: 2011-03-15 18:59:20
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    Aha, własciwie to o czym innym mialam napisać - wstępnie proponujemy 6
    kwietnia jako datę spotkania warsztatowego w Warszawie, w sprawie
    inwentaryzacji, która jest tematem tego wątku. Zaproszenie bedzie
    skierowane do KIKE jako do zrzeszajacej środowisko izby gospodarczej,
    ale każdy może przyjechać. Dokladne informacje będą jeszcze na www i
    na polipie. Myslę, że czaty nie wszystko wyjasnią, na spotkaniu będą
    obecni moi koledzy, którzy udzielą wszelkich wyjasnień i pomogą.
    Planujemy spotkanie w szkole w poblizu UKE - jest tam dość duża sala,
    niektórzy z Panstwa juz byli. Przypomnę się jeszcze z tą sprawą.
    Pozdrawiam
    AS

  • 14. Data: 2011-03-16 06:46:55
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-15, o godz. 17:50:57
    Grzegorz Staniak <g...@g...com> napisał(a):

    > No jasne. A jeśli operator ustala dostępność łącza na 99.99%, to
    > znaczy, że zakłada sobie z góry, że będzie ci raz na miesiąc wyłączał
    > sieć na 5 minut?

    Ciut nietrafione porównanie - ja kupuję określone parametry. Jak mi się
    nie podoba to idę gdzie indziej Tu określone parametry narzuca mi urząd
    reprezentujący państwo i nie mogę iść gdzie indziej.

    > Nie przyszło ci do głowy, że to po prostu założenie normatywne?

    A nie przyszło Ci do głowy że każdy urząd ma określone ustawowo terminy
    w których powinien rozwiązać 100% spraw? Czyli w jakim terminie
    odpowiedzieć i w jakim wydać konkretną decyzję? Zdaję sobie oczywiście
    sprawę że 100% to utopia bo są przypadki losowe ale odgórne zakładanie
    że co 20 sprawa sprawa potrwa nie przepisowy czas a nie wiadomo ile
    pokazuje jak naprawdę traktują nas urzędnicy.

    Zdrówko

  • 15. Data: 2011-03-16 06:53:28
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-15, o godz. 11:51:46
    Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl> napisał(a):

    > bardzo dobry komentarz Pana Grzegorza, i tak własnie jest, ponadto

    Nie - niezbyt trafny. Gdy nie podoba mi się konkretny dostawca i
    konkretny limit idę gdzie indziej. W przypadku urzędu nie mam wyboru -
    muszę zgodzić się na to jak działa ten urząd bez żadnej alternatywy. To
    jest ogromna różnica.

    > robimy naprawde wszystko co w naszej mocy zeby było perfekcyjnie, ale
    > nie jestesmy automatami, jestesmy ludzmi i zdarzają się blędy. Poza

    Ale ja to rozumiem i po raz kolejny pisze że bardzo doceniam Pani pracę.

> [...]
    > bezpieczny i rozsądny margines, a doświadczenie pomaga nam opanować
    > sytuacje kryzysowe i nie naruszać terminowości zbyt często.

    Ale sprawy przeciągane z winy wnioskodawcy to nie są sprawy przeciągane
    przez urząd - przecież jeśli np. dokumentacja jest niekompletna z winy
    wnioskodawcy to sprawa jest załatwiana dopiero po jej uzupełnieniu i
    ciężko mówić że przeciąga się z winy urzędu. Tak jak ja nie mam
    pretensji do urzędu że odrzucił mnie w przetargu bo brakowało czegoś z
    mojej winy. Pretensje mam gdy to opóźnienie nastąpiło z winy urzędu a
    tego dotyczy założenie w uzasadnieniu budżetu.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2011-03-16 07:18:03
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    > Ciut nietrafione porównanie - ja kupuję określone parametry. Jak mi się
    > nie podoba to idę gdzie indziej Tu określone parametry narzuca mi urząd
    > reprezentujący państwo i nie mogę iść gdzie indziej.

    Głupie pytanie: czy była sprawa, którą zgłosiłeś do UKE i nie została
    rozwiązana? Bo w sumie wszyscy biją pianę o jakieś 95% - tylko pytanie
    kogo to wogóle dotyczy. 5% to prawie jak percentyl w łączu :) -
    zostawiony na sytuacje nieprzewidywalne. Nie wiadomo, co oznacza te 5%,
    ale raczej jest to na poziomie pomijalnego błędu - może dotyczy sytuacji
    odpowiedzi na pisma, na które nie wiadomo co odpowiedzieć - takie też
    pewnie są, a część wymaga dłuższych badań itd :)

    Nie ma co się czepiać 5%.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 17. Data: 2011-03-16 08:05:38
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-16, o godz. 08:18:03
    crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał(a):

    > Głupie pytanie: czy była sprawa, którą zgłosiłeś do UKE i nie została
    > rozwiązana? Bo w sumie wszyscy biją pianę o jakieś 95% - tylko

    Na razie nie - ale może akurat nie załapałem się na 5% ;-)

> [...]
    > dotyczy sytuacji odpowiedzi na pisma, na które nie wiadomo co
    > odpowiedzieć - takie też pewnie są, a część wymaga dłuższych badań

    Szczerze powiem że wolałbym nie wiedzieć ile spraw jest załatwianych
    poza terminem - zwłaszcza że o ile do planów mamy powszechny dostęp to
    do efektów już nie. Jakoś tak spokojniej bym spał ;-)

    Co do czasu odpowiedzi na pisma to tu akurat jest precyzyjnie określony
    czas i nie ma opcji że nie można odpowiedzieć. Najwyżej odpowiada się
    że się nie wie i sprawie nadaje się dalszy bieg zapytując np. eksperta
    z zewnątrz czy sąd. Porównując sytuację to np. byłoby tak gdybyś
    działał wg Twojej propozycji: wystawiasz FV za usługę bez
    wyszczególnienia czy gotówka czy przelew i mimo terminu płatności
    klient nie płaci bo nie wie jak. ;-)

    Kończąc: cała sprawa zaczęła się od moje - żartobliwej - uwagi i
    rozwinęła dość poważnie po raz kolejny mi pokazując że w sprawach
    urzędowych urzędnicy poczucia humoru nie mają. Niestety - bo żyłoby się
    ciut przyjemniej.

    Zdrówko

  • 18. Data: 2011-03-16 08:45:14
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 16.03.2011, Maciek Babcia Dobosz <b...@j...org.pl> wroted:

    > A nie przyszło Ci do głowy że każdy urząd ma określone ustawowo terminy
    > w których powinien rozwiązać 100% spraw?

    A na świecie powinien panować pokój i współpraca. I ludzie powinni
    być dla siebie dobrzy.

    Nie mam nic przeciwko czepianiu się biurokracji tam, gdzie to ma sens.
    Ale w tym przypadku to nie ma sensu. Macie pretensję o to, że urzędy
    nie są doskonałe -- tak jakby gdzuiekolwiek na świecie takie były.
    To jest sytuacja porównywalna np. do emisji akcji przez fabrykę
    telewizorów m.in. w celu podniesienia normy jakości do, powiedzmy,
    jednego wadliwego telewizora na tysiąc. Ty jako udziałowiec
    oczywiście grzmiałbyś na zebraniu, że to skandal, że za twoje
    pieniądze ktoś sobie z premedytacją psuje co tysięczny telewizor?

    Naprawdę, czepiać się też trzeba umieć.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 19. Data: 2011-03-16 12:00:54
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    Szanowni Panowie,
    było takie zainteresowanie tematem inwetaryzacji, ze zaplanowany na
    dzisiaj czat poswięcony inwentaryzacji po godzinie nam sie wykrzaczył.
    Zdolność naszych urządzeń niestety nie wytrzymała setki czatujących na
    raz. Zorganizujemy zatem nowy czat w tej sprawie (podam datę za kilka
    dni) i spotkanie 6 kwietnia w Warszawie.
    Pytania i odpowiedzi "zrealizowane" dzisiaj będą dostępne na
    www.forumszerokopasmowe.pl
    Pozdrawiam
    Anna Strezynska

  • 20. Data: 2011-03-16 16:22:27
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

> [...]
    inwentaryzacji, która jest tematem tego wątku. Zaproszenie bedzie
    skierowane do KIKE jako do zrzeszajacej środowisko izby gospodarczej,

    Dziękuję za infromację w imieniu członków KIKE. Czekamy na szczegóły.

    Pozdrawiam,

    --
    Piotr Marciniak
    Przewodniczący KR