  • 1. Data: 2003-06-05 06:48:20
    Temat: Zasady przydzielania nazw w dsl-ach TPNET
    Od: "Piotrek" <p...@z...mimuw.edu.pl>

    Witam,

    gdzie moge znalezc reguly przypisywania nazw neostrady/internetdsl w
    tpnecie, bo na RIPE nie podaja juz szczegolow o danym IP jak np. dla
    modemow. Np. taka nazwa: vf74.internetdsl.tpnet.pl niewiele mowi i nie wiem
    np. w jakim miescie sie znajduje.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2003-06-05 10:09:43
    Temat: Re: Zasady przydzielania nazw w dsl-ach TPNET
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > tpnecie, bo na RIPE nie podaja juz szczegolow o danym IP jak np. dla
    > modemow. Np. taka nazwa: vf74.internetdsl.tpnet.pl niewiele mowi i nie wiem

    jedno jest pewne, 74 to koncowka adresu ip danego hosta, a vf? hmm moze
    okreslienie klasy do jakiej adres nalezy (zgodnie ja jakas tam mityczna
    rozpiska)
    pozdrawiam

    --
    ()_()
    (o o)

  • 3. Data: 2003-06-05 22:31:28
    Od: "WojaK" <w...@p...onet.pl>

    Piotrek napisał(-a):

> [...]
    > modemow. Np. taka nazwa: vf74.internetdsl.tpnet.pl niewiele mowi i
    > nie wiem np. w jakim miescie sie znajduje.

    A może nazewnictwo DNS-owe nie zależy od miasta, tylko po prostu od IP-ków ?
    Nie wiem, jaką całkowitą pulę RIPE ma iDSL, ale:

    pa1.internetdsl.tpnet.pl -> 80.55.0.1 (wygląda na początek puli)
    ..
    pa255.internetdsl.tpnet.pl -> 80.55.0.255
    pb1.internetdsl.tpnet.pl -> 80.55.1.1
    ..
    vf74.internetdsl.tpnet.pl -> 80.55.161.74
    ..
    yv255.internetdsl.tpnet.pl -> 80.55.255.255 (wygląda na koniec puli)

    A więc cała klasa B - 65536 adresów.

    --
    WojaK /\^/\

  • 4. Data: 2003-06-06 09:50:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Thu, 5 Jun 2003 06:48:20 +0000 (UTC), Piotrek

> [...]
    > tpnecie, bo na RIPE nie podaja juz szczegolow o danym IP jak np. dla
    > modemow. Np. taka nazwa: vf74.internetdsl.tpnet.pl niewiele mowi i nie

    Nie ma. Co ciekawsze, nawet przydzial numerow IP jakos dziwnie orbituje :-)

    Jestesmy ze znajomym (najprawdopodobniej) przylaczeni do jednego DSLAMa. On
    ma IP 80.55.16.xx , ja 80.55.24.xx. Byc moze numery "miedzy nami" polecialy
    np. do Olsztyna albo Rzeszowa :-), bo nie sadze, zeby w przeciagu 2 tygodni
    (a taki byl odstep miedzy instalacjami) zalozono ponad 2000 DSLi w
    Warszawie....

    M.

  • 5. Data: 2003-06-07 08:47:20
    Od: "gtk" <gtk7@_____o2.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...to.komorka.org> napisał w
    wiadomości

> [...]
    tygodni
    > (a taki byl odstep miedzy instalacjami) zalozono ponad 2000 DSLi w

    A skad wniosek ze wszystkie adresy pomiedzy sa juz uzywane??

    Moze oprocz miasta jeszcze ulica powinna byc?;-)))

    --
    -------
    Carlos

    -> pomysl a potem pytaj <-