  • 1. Data: 2003-06-01 18:43:26
    Temat: blokowanie neostrad
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Wlasnie zauwazylem, ze dosc czesta praktyka na niektorych zagranicznych
    hostach jest blokowanie podsieci, w ktorej sa polskie Neostrady. Przyklady?
    A chociazby to:

    clitoris:root:~{14}# telnet www.mci.com 80
    Trying 198.4.4.40.80...
    telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused
    telnet: no connections result

    riot:venglin:~> telnet www.mci.com 80
    Trying 198.4.4.40...
    Connected to mci.com.
    Escape character is '^]'.

    clitoris:root:~{15}# telnet www.openoffice.org 80
    Trying 64.125.133.202.80...

    riot:venglin:~> telnet www.openoffice.org 80
    Trying 64.125.133.202...
    Connected to www.openoffice.org.
    Escape character is '^]'.

    Podobnie jest u Sun'a, niektore hosty, ktore serwuja downloady takze
    blokuja ta podsiec.

    Zastanawiam sie, czy wynika to z faktu abuse'owania/spamowania przez
    polskich uzytkownikow, tudziez z powodu przestarzalych regulek firewalla,
    ktore traktuja 80.0.0.0/8 jako bogon.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: p...@f...com ** keyId: 2578FCAD | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 2. Data: 2003-06-02 07:01:41
    Temat: Re: blokowanie neostrad
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Uzytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisal
    w wiadomosci news:bbde3l$2jab$1@news.atman.pl...
> [...]
    > Zastanawiam sie, czy wynika to z faktu abuse'owania/spamowania przez
    > polskich uzytkownikow, tudziez z powodu przestarzalych regulek firewalla,

    Z moich niektórych hostów znajdujacych sie w 80.0.0.0/8 wpuszcza, wiec
    dotyczy to raczej Neostrad.
    No cóz...

    Z#

  • 3. Data: 2003-06-02 07:01:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Sun, 1 Jun 2003 18:43:26 +0000 (UTC), Przemyslaw Frasunek <venglin-
    usenet@freebsd.lublin.pl> napisał:

    > Zastanawiam sie, czy wynika to z faktu abuse'owania/spamowania przez
    > polskich uzytkownikow, tudziez z powodu przestarzalych regulek firewalla,
    > ktore traktuja 80.0.0.0/8 jako bogon.

    Mimo tego, ze /me wisi nie na neo, a na internet DSL, ale mieszcze sie w
    podanej wyzej regulce i .. SOA#1 - u mnie dziala.

    M.

  • 4. Data: 2003-06-02 07:02:08
    Od: Tomasz Paszkowski <n...@d...kgb.com.ua>

    W artykule <bbde3l$2jab$1@news.atman.pl>, Przemyslaw Frasunek napisał(a):

> [...]
    >
    > Zastanawiam sie, czy wynika to z faktu abuse'owania/spamowania przez
    > polskich uzytkownikow, tudziez z powodu przestarzalych regulek firewalla,

    Z ta 80/8 to jest jakos dziwnie ogólnie. Dla przykładu jeżeli na
    pciorouterze radwiza nadamy sobie jakiś adres z tej podklasy to aby
    działała nam łączność z resztą tego prefiksu trzeba ręcznie dodać routing
    dla 80/8 na default-gw.

    --
    _ _ _ _ _
    / \ | | / / / \ / \ --- Tomasz Paszkowski ------------------------------
    /_/ \__/ /_/ \_/ \_/ ----------------------------------------------------

  • 5. Data: 2003-06-02 09:57:23
    Od: Andrzej Nakonieczny <d...@p...invalid>

    Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl> wrote:

    [...]

    > Z moich niektórych hostów znajdujacych sie w 80.0.0.0/8 wpuszcza, wiec
    > dotyczy to raczej Neostrad.

    Sprawdzałem z dostępnej mi neostrady i u mnie oba adresy działają bez
    problemu.

    Andrzej

  • 6. Data: 2003-06-02 11:41:26
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Użytkownik Andrzej Nakonieczny napisał:
    > Sprawdzałem z dostępnej mi neostrady i u mnie oba adresy działają bez
    > problemu.

    Twoja odpowiedz spowodowala, ze zaczalem sie blizej przygladac problemowi.
    Stwierdzilem, ze jednak nie jest to zalezne od podsieci Neostradowej. Po
    prostu firewalle/routery po drodze do wyzej wymienionych hostow odrzucaja
    segmenty z ustawionymi bitami ECN, lamiac przy okazji RFC3168!

  • 7. Data: 2003-06-02 11:41:49
    Od: "Marek Gizynski" <m...@t...pl>

> [...]
    :> Wlasnie zauwazylem, ze dosc czesta praktyka na niektorych zagranicznych
    > hostach jest blokowanie podsieci, w ktorej sa polskie Neostrady.

    Siec 80/8 byla kiedys nieroutowalna (z tego co wiem), czyli dzialala tak
    samo jak 192.168/16.

  • 8. Data: 2003-06-02 13:23:03
    Od: Andrzej Nakonieczny <d...@p...invalid>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> wrote:

> [...]
    > prostu firewalle/routery po drodze do wyzej wymienionych hostow odrzucaja
    > segmenty z ustawionymi bitami ECN, lamiac przy okazji RFC3168!

    Całkiem możliwe, ECN mam wyłączone na routerze przypiętym do tamtej neostrady.

    Andrzej

  • 9. Data: 2003-06-02 13:23:11
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 2 Jun 2003 11:41:49 +0000 (UTC) I had a dream that Marek Gizynski
    <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    >Przyklady?
    > Siec 80/8 byla kiedys nieroutowalna (z tego co wiem), czyli dzialala tak

    No może nie do końca tak samo, ale zgadzam się, że sieci 80/8 były kiedyś
    (parę lat temu) zaznaczone jako nieużywane, z dopiskiem, że w każdej
    chwili mogą zostać używane.

  • 10. Data: 2003-06-02 17:44:43
    Od: Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl>

> [...]
    > prostu firewalle/routery po drodze do wyzej wymienionych hostow odrzucaja
    > segmenty z ustawionymi bitami ECN, lamiac przy okazji RFC3168!

    To jest akurat standard. :(

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*