  • 1. Data: 2017-08-04 17:22:05
    Temat: Zasady przydzielania portów
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Portów jest 16-bitową wartością (chyba że jest jakieś rozszerzenie) i
    różne aplikacje używają swoich numerów np. mysql ma taki, Bitcoin inny.
    Jakie są zasady przyznawania własnej aplikacji portu, aby nie kolidowało
    z innymi? Jest jakaś strona - wykaz popularnych aplikacji i ich portów?

  • 2. Data: 2017-08-04 17:34:23
    Temat: Re: Zasady przydzielania portów
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 04.08.2017 o 17:22, Borneq pisze:
> [...]
    > Jakie są zasady przyznawania własnej aplikacji portu, aby nie kolidowało
    > z innymi? Jest jakaś strona - wykaz popularnych aplikacji i ich portów?

    Gdzie można podejrzeć źródła programu FTP? Bo Google znajduje mi źródła
    innych programów dostępne przez FTP a nie starego FTP.

  • 3. Data: 2017-08-04 17:40:56
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    i to jest bardzo dobre pytanie - dobre, bo jeszcze do tego dochodzi
    NAT... to jest dopiero ciekawe zagadnienie...

  • 4. Data: 2017-08-04 22:32:09
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

> [...]
    > Jakie są zasady przyznawania własnej aplikacji portu, aby nie kolidowało
    > z innymi? Jest jakaś strona - wykaz popularnych aplikacji i ich portów?

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TCP_and_UDP_po
    rt_numbers
    Piszą że 1024 do 49151 są rejestrowane przez IANA. Co z przypadkiem mało
    znanego programu? Czy będzie raczej używał z przedziału 49152 do 65535 ?

  • 5. Data: 2017-08-04 22:58:22
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, August 4, 2017 at 5:22:05 PM UTC+2, Borneq wrote:
> [...]
    > Jakie są zasady przyznawania własnej aplikacji portu, aby nie kolidowało
    > z innymi? Jest jakaś strona - wykaz popularnych aplikacji i ich portów?

    Niech użytkownik sam wpisze?
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2017-08-05 10:42:51
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Aug 2017 17:22:05 +0200, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:
    > Jakie są zasady przyznawania własnej aplikacji portu, aby nie
    kolidowało
    > z innymi? Jest jakaś strona - wykaz popularnych aplikacji i ich
    portów?

    Niskie numery są zajęte. Wykaz gdzieś jest. Sensowne jest sprawdzenie
    (serwer) czy wolny i dopiero potem otwieranie.

  • 7. Data: 2017-08-07 14:46:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 17:22, Borneq pisze:
> [...]
    > Jakie są zasady przyznawania własnej aplikacji portu, aby nie kolidowało
    > z innymi? Jest jakaś strona - wykaz popularnych aplikacji i ich portów?

    Najlepszy wykaz, jaki do tej pory znalazłem:

    https://www.iana.org/assignments/service-names-port-
    numbers/service-names-port-numbers.xhtml

    albo krócej:

    http://tnij.at/160177

    --
    Pozdrawiam.