  • 1. Data: 2009-04-19 08:06:49
    Temat: Zasilacz do HTPC
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    Witam.
    Szukam zasilacza do komputera Media Center. Wiem, że powinien to być
    dosyć mocny zasilacz, żeby był cichy, ale chciał bym, aby miał
    zewnętrzne wyjście 230V (tak jak było kiedyś w starych zasilaczach).

    Chodzi mi o to, aby po wyłączeniu komputera automatycznie wyłączało się
    zasilanie głośników podłączonych do komputera.

    Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów miał z czymś takim do czynienia?

    --
    Pozdr.
    Skorupa

    --
    Wolność. Po co wam wolność?
    Macie przecież do pracy autobusy

  • 2. Data: 2009-04-19 08:50:26
    Temat: Re: Zasilacz do HTPC
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.04.2009 10:06, Skorupa pisze:
    > Szukam zasilacza do komputera Media Center. Wiem, że powinien to być
    > dosyć mocny zasilacz, żeby był cichy, ale chciał bym, aby miał

    Nie "mocny" ino "dobry".

    A nawet wręcz przeciwnie: na im mniejszą moc zasilacz, tym
    cichszy może być. Aż do prawie pasywnej pracy przy jakichś
    80 W nominalnej mocy wyjściowej.

    > zewnętrzne wyjście 230V (tak jak było kiedyś w starych zasilaczach).
    >
    > Chodzi mi o to, aby po wyłączeniu komputera automatycznie wyłączało się
    > zasilanie głośników podłączonych do komputera.

    Nie uzyskasz takiego efektu.

    Zasilacz ATX, nawet jeżeli ma dodatkowe wyjście AC, nie odcina
    napięcia w tym gniazdku po przejściu w stan czuwania (bo nie
    można nazwać tego stanu "wyłączeniem").

    Jedynie stare zasilacze AT odcinały wyjście po wyłączeniu
    (bo wyłączenie było pełne, fizyczne, polegające na odłączeniu
    fazy).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-04-19 09:07:57
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    >
    > Jedynie stare zasilacze AT odcinały wyjście po wyłączeniu
    > (bo wyłączenie było pełne, fizyczne, polegające na odłączeniu

    Dzięki za info.

    To może taki efekt da się uzyskać w jakiś inny sposób?
    Przyznam, że denerwuje mnie lekkie buczenie głośników po wyłączeniu
    komputera ;/. A i szukanie wyłącznika głośników za szafką też nie jest
    zbyt wygodne ;/

    --
    Pozdr.
    Skorupa

  • 4. Data: 2009-04-19 09:18:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Skorupa" napisał:

    > To może taki efekt da się uzyskać w jakiś inny sposób?

    Tak, np. wykorzystując złącze USB, opis przeróbki listwy zasilającej
    odcinającej zasilanie po wyłączeniu komputera i - co za tym idzie - zaniku
    napięcia w gnieździe USB masz tutaj. Być może są też dostępne gdzieś w
    sprzedaży gotowe urządzenia, działające na tej zasadzie.
    http://www.elportal.pl/pdf/k14/56_13.pdf

    JoteR

  • 5. Data: 2009-04-19 09:19:39
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 11:07:57 +0200, Skorupa napisał(a):

> [...]
    > Przyznam, że denerwuje mnie lekkie buczenie głośników po wyłączeniu
    > komputera ;/. A i szukanie wyłącznika głośników za szafką też nie jest

    http://www.twenga.pl/dir-Sprzet-biurowy,Akcesoria-el
    ektryczne,Gniazdo-zdalnie-sterowane
    ;)
    --
    Marcin

  • 6. Data: 2009-04-19 09:21:41
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Skorupa pisze:

    > To może taki efekt da się uzyskać w jakiś inny sposób?

    Pewnie, użyj odpowiedniego przekaźnika na 12V/230V. Przecież te głośniki
    nie zżerają setek wat, a nie więcej niż 100 - 200W.

    Jedną stronę przekaźnika wpinasz miedzy 12V a Masa na Molexie (wg
    oznaczenia) a druga stronę przekaźnika tak by oddzielały fazę.

    konkretnie to używam takiego przekaźnika:

    http://sklep.avt.pl/p/pl/481610/przekaznik+jgc-4f12d
    -0t.html

  • 7. Data: 2009-04-19 11:10:10
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    MarcinCz pisze:

    > http://www.twenga.pl/dir-Sprzet-biurowy,Akcesoria-el
    ektryczne,Gniazdo-zdalnie-sterowane
    > ;)

    Raczej nie chodzi mi o kolejnego pilota, tylko całkowity automat ;)

    --
    Pozdr.
    Skorupa

  • 8. Data: 2009-04-19 11:29:32
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    JoteR pisze:

> [...]
    > zaniku napięcia w gnieździe USB masz tutaj. Być może są też dostępne
    > gdzieś w sprzedaży gotowe urządzenia, działające na tej zasadzie.

    Jesteś w stanie zbudować coś takiego?
    Niestety moje zdolności elektroniczne są baaardzo mierne ;)

    --
    Pozdr.
    Skorupa

  • 9. Data: 2009-04-19 11:35:16
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    Osadnik pisze:

> [...]
    > oznaczenia) a druga stronę przekaźnika tak by oddzielały fazę.
    >
    > konkretnie to używam takiego przekaźnika:

    Możesz trochę przybliżyć temat?
    Przyznam, że jestem zielony w elektronice ;)

    --
    Pozdr.
    Skorupa

  • 10. Data: 2009-04-19 11:52:10
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Skorupa" napisał:

    > Jesteś w stanie zbudować coś takiego?

    Tak, ale tylko dla potrzeb własnych. Wiesz, kwestie bezpieczeństwa i takie
    tam ;-)

    > Niestety moje zdolności elektroniczne są baaardzo mierne ;)

    Zapewniam Cię, że każdy posiadający lutownicę i nie cierpiący na Parkinsona
    jest w stanie dokonać takiej przeróbki. Ale spróbuj poszukać gotowego
    rozwiązania, chociaż z tego co na szybko zobaczyłem, to na rynku są bardziej
    "inteligentne" rozwiązania (sterowanie programowe) i co za tym idzie -
    bardziej kosztowne niż te kilkanaście PLN na elementy.
    Albo zmień głośniki - co to za wynalazek, który nie ma wyłącznika dostępnego
    wprost?

    JoteR