  • 71. Data: 2013-12-10 11:43:46
    Temat: Re: Zasilacz transformatorowy vs impulsowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, December 10, 2013, 11:28:06 AM, you wrote:

    > Wrzuć może na youtube.

    Publicznie? Nie wolno.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 72. Data: 2013-12-10 12:28:10
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-12-10 11:17, Adam Wysocki pisze:

    > Szykują się jakieś zmiany? Nie będzie można już kupić cyny ołowiowej?
    > Mówię o zastosowaniach hobbystycznych, nie profesjonalnych.

    Tego nie wiem. Zastosowania specjalne są eliminowane według harmonogramu
    na najbliższe lata.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 73. Data: 2013-12-10 12:54:16
    Od: JanuszK2 <j...@g...com>

    W dniu 2013-11-29 16:36, J.F pisze:

> [...]
    Poproszę o podanie odpowiedniego zapisu na ten temat
    Janusz

  • 74. Data: 2013-12-10 13:08:53
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-12-10 12:54, JanuszK2 pisze:

    > Poproszę o podanie odpowiedniego zapisu na ten temat
    > Janusz

    Dyrektywa ROHS i jej nowelizacja z 2013 zwana ROHS 2.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 75. Data: 2013-12-10 13:56:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    >Akumulatorów ołowiowych w samochodach też bym zakazał - będziemy na
    >korbkę
    >odpalali.

    Akumulatory przypominam ze trafiaja do recyklingu.
    Obecnie chyba wiekszosc - kaucja podnosi swiadomosc ekologiczna.

    Sie ostatnio usilowalem dowiedziec ile olow kosztuje ... i te 30zl to
    jest podobnego rzedu ile by sie w skupie dostalo.

    J,

  • 76. Data: 2013-12-10 15:08:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "JanuszK2" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Poproszę o podanie odpowiedniego zapisu na ten temat
    > Janusz

    1. Zacytowałeś tak, że w palce J.F wstawiłeś to, co wyszło spod moich.
    2. Może przejrzyj stary wątek do końca zanim go odgrzebiesz zadając pytanie,
    które tam było (i odpowiedź była).
    P.G.

  • 77. Data: 2013-12-10 22:19:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Dec 2013 13:56:57 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    > Sie ostatnio usilowalem dowiedziec ile olow kosztuje ... i te 30zl to
    > jest podobnego rzedu ile by sie w skupie dostalo.

    Jakby na zamowienie w TVP1 leci "Po Prostu", a w nim o procederze
    handlu akumularami. Wypowiada sie prezes Izby Gospodarczej Metali
    Niezelaznych i Recyklingu, wypowiada sie gen Rapacki z Kancelarii
    Bezpieczenstwa, a wszystko dlatego ze olow drogo kosztuje
    (6000/tone ?) i jakies podejrzane elementy skupuja zuzyte akumulatory
    od zlomiarzy bez spisania ich z dowodu, a potem osmielaja sie je
    wywiezc na Litwe, bo tam tanszy recykling. NIELEGALNIE wywoza,
    cale 18 tys ton rocznie. A inspekcje rozne nie chca ich lapac.

    No i zglupialem. O co tu chodzi ? Utrzymanie monopolu na lukratywnym
    rynku, utrzymanie miejsc pracy, czy niezaplacony VAT (a przy zlomie
    obowiazuje obciazenie odwrotne)?

    http://www.igmnir.pl/
    http://tygodnik.onet.pl/kraj/stanowisko-izby-gospoda
    rczej-metali-niezelaznych-i-recyklingu-w-sprawie-pub
    likacji/3dnjw

    Ale jak sobie popatrzylem na rozbijanie akumulatorow metoda zrzucenia
    na beton i te rozbryzgi kwasu siarkowego ... i gdzie ten kwas splywa,
    i to olowiowe bloto ?

    J.

  • 78. Data: 2013-12-10 23:19:38
    Od: l...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > wiki podaje ze w USA dopuszcza sie 2ppb rteci w wodzie.
    >
    > Nowoczesna swietlowka ma cos 2-3mg rteci, wiec z tymi 5000 litrow to
    >
    > przesada.

    W wysokopreznych lataja luzem rteciowe kulki, wnioskuje ze tam jest ok. 500mg. Mimo
    wszysto i tak uwazam ze wiecej jest toksyn w jedzeniu na codzien niz elektronice. Byc
    moze i rtec skazi wode, ale z czasem to powinno sie kumulowac w coraz wiekszych
    organizmach, nie bez powodu stezenie metali ciezkich w kosciach ludzi jest 2000 razy
    wieksze niz set lat temu. Biologiem nie jestem, slyszalem ze organizm wypycha metale
    ciezkie do kosci, paznokci i wlosow, z malymi dawkami radzi sobie dobrze.

  • 79. Data: 2013-12-10 23:24:38
    Od: l...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > Sie ostatnio usilowalem dowiedziec ile olow kosztuje ... i te 30zl to
    >
    > jest podobnego rzedu ile by sie w skupie dostalo.

    Dzis wystarczy wystawic cos metalowego za drzwi, samo znika:)

  • 80. Data: 2013-12-11 16:20:49
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik l...@g...com napisał:
    > Dzis wystarczy wystawic cos metalowego za drzwi, samo znika:)

    Kwaśne deszcze? :-)