  • 1. Data: 2013-11-29 13:36:31
    Temat: Elektryka w UK
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    Jak wygląda typowa instalacja elektryczna w domu/mieszkaniu w UK ? Jakie
    zabezpieczenia, przekroje przewodów etc.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2013-11-29 13:58:53
    Temat: Re: Elektryka w UK
    Od: Cezar <c...@b...pl>

    On 29/11/2013 12:36, PeJot wrote:> Czołem.

    > Jak wygląda typowa instalacja elektryczna w domu/mieszkaniu w UK ? Jakie
    > zabezpieczenia, przekroje przewodów etc.

    80-100A na cały dom,
    32A na obwód, kabel 2.5m2 (W UK robi sie ringi. Kabel wychodzi
    bezpiecznika, przechodzi przez wszyskie gniazdka i wraca)

    6A, kabel 1.5mm2 na światła

    32A-40A, kabel 6mm osobno na piekarnik

    c.

    ---
    This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is
    active.

  • 3. Data: 2013-11-29 14:00:30
    Od: Cezar <c...@b...pl>

    On 29/11/2013 12:58, Cezar wrote:
    > On 29/11/2013 12:36, PeJot wrote:> Czołem.

    > 80-100A na cały dom,
    > 32A na obwód, kabel 2.5m2 (W UK robi sie ringi. Kabel wychodzi
    > bezpiecznika, przechodzi przez wszyskie gniazdka i wraca)

    mialo byc 2.5mm2 :)

> [...]
    >
    > c.
    >

    > ---
    > This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus

    ---

  • 4. Data: 2013-11-29 14:26:11
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2013-11-29 13:36, PeJot pisze:
    > Czołem.
    >
    > Jak wygląda typowa instalacja elektryczna w domu/mieszkaniu w UK ?
    > Jakie zabezpieczenia, przekroje przewodów etc.

    Jedziesz do pracy?
    Może być tam u nich dziwnie. Znajomy hydraulik był załamany rzeczami
    jakie tam kazał mu majster wyczyniać.

    Pozdr. PK.

  • 5. Data: 2013-11-29 14:34:36
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    Wyslalem newsa na giganews ale nie widze na solani wiec jeszcze raz tutaj:

    80-100A na cały dom,
    32A na obwód, kabel 2.5mm2 (W UK robi sie ringi. Kabel wychodzi

  • 6. Data: 2013-11-29 15:01:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >Jak wygląda typowa instalacja elektryczna w domu/mieszkaniu w UK ?
    >Jakie zabezpieczenia, przekroje przewodów etc.

    U nich jest nietypowo :-)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ring_circuit

    W kazdym badz razie nie znaja pojecia "slabej sieci".
    W kazde gniazdko mozesz wsadzic wtyczke z bezpiecznikiem na 13A, a
    gniazdka bywaja podwojne.

    J.

  • 7. Data: 2013-11-29 15:26:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PeJot pisze tak:

    > Jak wygląda typowa instalacja elektryczna w domu/mieszkaniu w UK ?

    wygląda podobnie jak typowy dom :)

    http://piterpro.private.pl/dom_01.jpg
    http://piterpro.private.pl/dom_02.jpg

    --
    Piter

  • 8. Data: 2013-11-29 16:06:51
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Tak przy okazji jeśli robilibyśmy nowe państwo, np na marsie to jaki system
    wtyczek przyjąć?

    Ja głosuję za szwabskim shucko - zawsze wsadzisz, przemyślana konstrukcja, brak
    bolca :)

    A Wy?

  • 9. Data: 2013-11-29 16:22:39
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 29/11/2013 15:06, forestdumb wrote:
> [...]
    > system wtyczek przyjąć?
    >
    > Ja głosuję za szwabskim shucko - zawsze wsadzisz, przemyślana

    Czym dluzej jestem w Uk tym bardziej mi sie pobobaja ich systemy.

    Zalety :
    - JEDEN standard. NIe ma grubych, cienkich bolcow, brak bolca, duze,
    male, srakie owakie
    - bezpiecznik we wtyczce - pomaga w przypadku przeciecia kabla
    - właczniki w gniazdku

    wady:
    - Wtyczka jest duza a rozgalezniki jeszcze wieksze :)
    - Brak kompatybilnosci w Europie (ale jak sie wyjedzie do Azjii to
    problem jakby znika)

    c.

    ---

  • 10. Data: 2013-11-29 16:50:59
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-11-29 14:26, Paweł Kasztelan pisze:

    > Jedziesz do pracy?

    Nie.

    > Może być tam u nich dziwnie. Znajomy hydraulik był załamany rzeczami
    > jakie tam kazał mu majster wyczyniać.

    Z ciekawości - co konkretnie ?

    --
    P. Jankisz