  • Data: 2019-07-01 07:42:05
    Temat: Zasilanie diody laserowej
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam szybkie pytanie.
    Jak to jest z zasilaniem tanich diod laserowych? Takich, jak na
    poniższych aukcjach:
    https://allegro.pl/oferta/7753438136
    https://allegro.pl/oferta/7291715099
    https://allegro.pl/oferta/7831124367
    https://allegro.pl/oferta/8023331782

    Zastanawia mnie spory rozrzut - od 3 do 5V. Zawsze wydawało mi się, że
    diody laserowe są dość wybredne pod względem zasilania i trzeba się dość
    mocno trzymać zadanych parametrów, budując odpowiednie źródło prądowe.
    Czy w tym module jest zamknięty jakiś maleńki układ scalony, który
    załatwia kwestię zasilania? A może tam po prostu dano szeregowy rezystor
    i powyżej 5V prąd przekroczy dopuszczalną wartość?

    Chciałem się pobawić z transmisją dźwięku/danych za pomocą światła
    laserowego. :)

    I przy okazji. Czy do tych modułów można dokupić jakiś pasujący
    kolimator? Wymagają one jakiegoś dodatkowego radiatora, czy ta metalowa
    obudowa wystarczy?