  • 1. Data: 2016-09-13 09:04:10
    Temat: Zasilanie wzmacniacza mikrofonowego
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam
    Nietypowo, potrzebuje zasilić taki wzmacniacz:
    https://botland.com.pl/mikrofony-i-detektory-dzwieku
    /1614-modul-z-mikrofonem-elektretowym-i-wzmacniaczem
    -opa344-sparkfun.html?search_query=mikrofon&results=
    78

    Niestety najlepiej pracuje z bateria, inne źródło zasilania wprowadza
    zakłócenia.

    Jak to zasilić poprawnie, macie jakies sposoby na dobra filtracje zasilania?

    Może przez jakiś wzm.operacyjny?

  • 2. Data: 2016-09-13 15:32:21
    Temat: Re: Zasilanie wzmacniacza mikrofonowego
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    Ściągnij schemat modułu, *wylutuj* z niego kondensator C2. Powinno
    znacznie pomóc.
    Dodatkowo, zasil moduł przez stabilizator liniowy, nawet 78L05 lub LE33.
    Mają dobre tłumienie zasilania.
    K.

  • 3. Data: 2016-09-13 15:37:52
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 13.09.2016 o 15:32, John Smith pisze:

> [...]
    > znacznie pomóc.
    > Dodatkowo, zasil moduł przez stabilizator liniowy, nawet 78L05 lub LE33.

    Nie pomogło, a czemu wywalać ten kondensator?
    Myślałem nad tym, ale nie sprawdzałem jeszcze czy działa

  • 4. Data: 2016-09-13 15:57:48
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 13-09-2016 15:37, wchpikus wrote:

    > Nie pomogło, a czemu wywalać ten kondensator?
    > Myślałem nad tym, ale nie sprawdzałem jeszcze czy działa
    >
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1669957.html

    Co nie pomogło? Myślałeś, a nie sprawdziłeś?
    Wróżka na urlopie wychowawczym.

  • 5. Data: 2016-09-13 16:21:21
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 13.09.2016 o 09:04, wchpikus pisze:
> [...]
    > zakłócenia.
    >
    > Jak to zasilić poprawnie, macie jakies sposoby na dobra filtracje

    Ja bym zaczął od zasilenia mikrofonu przez filtr RC, czyli R1 zastąpił
    filtrem T (np. 1k, 10uF, R1=2k2).

  • 6. Data: 2016-09-13 20:38:20
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    wchpikus wrote in <news:nr88da$8rn$1@node1.news.atman.pl>
    > Niestety najlepiej pracuje z bateria, inne źródło zasilania wprowadza
    > zakłócenia.

    Sie nie znam, wiec sie wypowiem. Moze zrob taki filtr na zasilanie?
    www.wojio.b4.pl/filtr.htm
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 7. Data: 2016-09-14 09:45:37
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 13.09.2016 o 15:57, John Smith pisze:

    > Co nie pomogło? Myślałeś, a nie sprawdziłeś?
    > Wróżka na urlopie wychowawczym.

    Sprawdziłem, wywalenie c nie wiele pomogło.
    Dzis złożę ten filtr, zobaczymy.

  • 8. Data: 2016-09-14 10:35:02
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 14-09-2016 09:45, wchpikus wrote:

    > Sprawdziłem, wywalenie c nie wiele pomogło.
    > Dzis złożę ten filtr, zobaczymy.

    No, to znaczy, że zakłócenia są w zakresie wyższych częstotliwości
    akustycznych (strome zbocza) lub też masz zakłócenia typu burst.
    Wstaw zasilacz liniowy, jak zaleciłem.
    Jeśli nie pomoże, wstaw filtr typu LC, gdzie L to dławik ferrytowy,
    przed stabilizatorem.
    Generalnie walcząc z zakłóceniami, jako podstawowego przyrządu
    używa się oscyloskopu, bez niego to wróżenie z fusów.
    Pomaga też analiza teoretyczna w programach typu PSPICE.
    Jeżeli jako zasilania używasz zasilacza z komputera PC np. USB, to
    składam moje
    wyrazy współczucia.
    K.

  • 9. Data: 2016-09-14 21:42:08
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > No, to znaczy, że zakłócenia są w zakresie wyższych częstotliwości
    > akustycznych (strome zbocza) lub też masz zakłócenia typu burst.

    Czyli co?

    Z Google ->

    ...Szybkie elektryczne impulsy prądu powstającego wskutek samoindukcji podczas
    wyłączania odbiorników (zaburzenia typu Burst).....

    ...serie szybkich elektrycznych stanów przejściowych typu "Burst" (Electrical
    Fast Transient/Burst)....

    ...Odporność na serię szybkich impulsów typu BURST....

    ...Do badań odporności na szybkie elektryczne stany przejściowe (zaburzenia typu
    BURST) oraz udary wg norm EN....

    ....W artykule przedstawiono generator wytwarzający impulsy typu "BURST" o
    czasie narastania 5 ns i czasie trwania 50 ns. Generator ten wykorzystywany jest
    do badania odporności urządzeń na zakłócenia występujące w trakcie wyładowań
    atmosferycznych lub przy przełączaniu napięcia.....

    Słabo mi się robi.

  • 10. Data: 2016-09-14 22:49:10
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 14-09-2016 21:42, PcmOl wrote: