  • 1. Data: 2016-09-11 17:26:43
    Temat: Zasilanie domowego IT
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Zasilanie domowego modemu, rutera, czy dysków to zwykle 12 VDC.
    Czy są jakieś przeciwwskazania/uzasadnienia ekonomiczne/techniczne co do
    wywalenia stada zasilaczy wtyczkowych ( zwykle nieznanej jakości i
    sprawności ) i zastąpienie ich jednym, a solidnym ? Miałbym na myśli
    raczej jakiegoś gotowca, ( np. mam pod ręką stary zasilacz 12VDC 4A od
    monitora ), a nie samodzielną rzeźbę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2016-09-11 18:18:06
    Temat: Re: Zasilanie domowego IT
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-09-11 o 17:26, PeJot pisze:
> [...]
    > sprawności ) i zastąpienie ich jednym, a solidnym ? Miałbym na myśli
    > raczej jakiegoś gotowca, ( np. mam pod ręką stary zasilacz 12VDC 4A od

    Zasada bezpieczeństwa zasilania mówi, że powinieneś mieć co najmniej dwa
    zasilacze (najlepiej zasilane z osobnych faz przez matrycę "każdy z
    każdym") i jeszcze akumulator buforowy na wypadek utraty zasilania.

  • 3. Data: 2016-09-11 18:31:28
    Od: rzymo <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 września 2016 17:26:37 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    > sprawności ) i zastąpienie ich jednym, a solidnym ? Miałbym na myśli
    > raczej jakiegoś gotowca, ( np. mam pod ręką stary zasilacz 12VDC 4A od

    Nie ma przeciwwskazań, uskuteczniam taki sposób od jakiegoś czasu. Zasilacz to
    Fortron FSP 75W (12V/6.25A), dobry jakościowo i sprawnościowo - klasa piąta
    (najwyższa >= 87%). Urżnąłem wtyczkę z przewodu wychodzącego z zasilacza,
    rozdzieliłem na cztery przewody z wtyczką, miejsce podziału zalane masą/uszczelnione.
    Działa, sprzęt ma się dobrze, zabezpieczenia przetężeniowe działają, sprawdzałem
    regulowanym obciążeniem, niecałe 90W i zasilanie jest odcinane.

  • 4. Data: 2016-09-11 19:53:13
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-11 o 18:31, rzymo pisze:

    > Nie ma przeciwwskazań, uskuteczniam taki sposób od jakiegoś czasu. Zasilacz to
    Fortron FSP 75W (12V/6.25A), dobry jakościowo i sprawnościowo - klasa piąta
    (najwyższa >= 87%).

    Sprawność to jedno, drugie to żywotność takiego zasilacza. To ma
    pracować 24/7/365 i jeszcze nie spalić chałupy. Jakieś sprawdzone typy
    które nie zabiją pomysłu ceną ? Zasilacze do PC ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2016-09-11 20:25:36
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-09-11 o 19:53, PeJot pisze:

    > Sprawność to jedno, drugie to żywotność takiego zasilacza. To ma
    > pracować 24/7/365 i jeszcze nie spalić chałupy. Jakieś sprawdzone typy
    > które nie zabiją pomysłu ceną ? Zasilacze do PC ?

    A jak możesz wstawić do jakiejś obudowy/inaczej zabezpieczyć, to np
    takie cuda fajne są:
    http://www.tme.eu/pl/details/rs-50-12/zasilacze-impu
    lsowe-przemyslowe/mean-well/

    Niestety jest spory wybór i można bardzo różnie trafić. Ja używam tej
    firmy/tej serii i jakichś niespodzianek nie mam, ale z innymi to różnie
    bywa. Z tym, że zawsze mozesz zdjać dekiel i zobaczyć jak w środku
    wygląda i czy aby na pewno wszystko jest co ma być.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2016-09-11 20:37:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.09.2016 o 20:25, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > bywa. Z tym, że zawsze mozesz zdjać dekiel i zobaczyć jak w środku
    > wygląda i czy aby na pewno wszystko jest co ma być.

    przesadzacie. przez wiele (bliżej 10) lat miałem monitoring na zasilaczu
    z PC AT. teraz mam mniej prądożerne badziewia, więc mam zasilacz z PC,
    ale taki malutki, chyba 150w, z jakiegoś ibma albo dela.
    Wszystko działa wyśmienicie. mało tego, ( tak wiem polecą kopy) jak już
    kładłem skrętkę, to zamiast po ludzku robić PoE, położyłem druciki z
    kabla telefonicznego. spadek napięcia jest na tyle niewielki, że kamerki
    IP spokojnie działają. Podobnie w domu. zasilacz 12v3a - wszystko działa.
    Lokowanie produktu:
    wszystkie zasilacze( głównie klasa V (5) kupiłem w firmie hollandpoland.
    wszystkie (łącznie z 30 sztuk) działają i ani jeden nie umarł
    ktoś tu niedawno pytał o mocne 5V. ja mam "Centrale ładowania usb" na
    takim zasilaczu, ale 5.7v

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-09-11 20:52:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-11 o 20:25, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > bywa. Z tym, że zawsze mozesz zdjać dekiel i zobaczyć jak w środku
    > wygląda i czy aby na pewno wszystko jest co ma być.

    A ja mam coś podobnego, tylko Enstick GS-100-12 (zasilają kamery do
    monitoringu). Działa to fajnie bezawaryjnie przez rok, potem się pali i
    wymieniam na kolejne, itd, itd. Mam 2 w szafie nowe na zapas i tylko
    pilnuje się stan.

    Puchną kondensatory na wyjściu 12V i przetwornica się pali :) no ale
    czego chcieć za 50zł. Naprawiać się nie opłaca stąd lepiej kupić zapas.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2016-09-11 21:07:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Sep 2016 20:52:42 +0200, Irokez napisał(a):

    > Działa to fajnie bezawaryjnie przez rok, potem się pali

    LOL
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2016-09-11 21:42:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > czego chcieć za 50zł. Naprawiać się nie opłaca stąd lepiej kupić zapas.

    lol. ja kupuje za 15zł i działają _wszystykie_ od 1 amera do 5 amper
    już drugi rok

  • 10. Data: 2016-09-11 21:44:59
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-11 o 20:37, ToMasz pisze:

    > przesadzacie. przez wiele (bliżej 10) lat miałem monitoring na zasilaczu
    > z PC AT. teraz mam mniej prądożerne badziewia, więc mam zasilacz z PC,
    > ale taki malutki, chyba 150w, z jakiegoś ibma albo dela.

    A jest szansa że taki pecetowy zasilacz da te 12V/6 A bez wentylatora ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem