  • 1. Data: 2014-08-23 13:26:24
    Temat: Zdalne włączanie PCta
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Dzień dobry,

    Czy komuś się udało zdalnie włączyć domowego PCta będąc poza siecią domową?
    Warunki brzegowe:
    -łącze internetowe do domu po LTE (publiczny ale nierutowalny adres IP)
    -główny router - RB951
    -PC Asrock H87M Pro, wspierający technologię Home Cloud
    -NIC: karta onboard Intel wpierająca Smart Connect Technology.
    -OS :Win 8.1

    To co mi się na dzień dzisiejszy udało:
    -wybudzanie PCta ze stanu SLEEP za pomocą aplikacji SplashTop na ipadzie
    będącym w tej samej sieci (WLAN)

    To co mi się nie udało:
    -włączenie PCta wyłączonego przez OS za pomocą przycisku "Zamknij".

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-08-24 14:01:04
    Temat: Re: Zdalne włączanie PCta
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > To co mi się nie udało:
    > -włączenie PCta wyłączonego przez OS za pomocą przycisku "Zamknij".

    Odnośnie tego ostatniego zdania, to sprawdź czy masz tam dostępne
    intelowskie vPro/ATM. Jeśli tak, to aktywuj w biosie, skonfiguruj jako
    "standalone" i już - będziesz miał połączenie przez przeglądarkę.

    Inna możliwość, to wake-on-lan:
    http://www.howtogeek.com/70374/how-to-geek-explains-
    what-is-wake-on-lan-and-how-do-i-enable-it/

    A jak to wszystko pożenić z "publicznym nieroutowalnym" IP, tego
    nie wiem, nie miałem styczności z łączami tego typu.

  • 3. Data: 2014-08-24 16:57:20
    Od: cation <c...@i...com>

    Piotr Rezmer <p...@b...pl> Wrote in message:
> [...]
    > będącym w tej samej sieci (WLAN)
    >
    > To co mi się nie udało:
    > -włączenie PCta wyłączonego przez OS za pomocą przycisku "Zamknij".

    Kiedyś się bawiłem WOL. Lokalnie sprawdzałem aplikacją Fing na
    androida, żeby działało z internetu trzeba było przekierować port
    9 bodajże.

  • 4. Data: 2014-08-25 18:03:51
    Od: j...@g...com

    > To co mi się nie udało:
    >
    > -włączenie PCta wyłączonego przez OS za pomocą przycisku "Zamknij".

    Ja budzę logując się z zewnątrz na ruterze (używam dyndns.com lub podobny); tam mam
    dostępną opcję wysłania magicznego pakietu w LANie. Działa niezawodnie.