  • 1. Data: 2016-09-29 04:00:19
    Temat: "Zęby skośne"na powierzchni walcowej [?!]
    Od: s...@g...com

    Dajcie mi argumenty ! Znajomy przyniósł w pracy zepsute koló szlifierki
    [elektronarzędzia]...Wszyscy zgodnie twierdzili,że to "koło zębate skośne" , ja
    twierdziłem,że to geometrycznie niemożliwe i tylko i wyłącznie "koło zębate śrubowe"

    Brak mi argumentacji, prócz tej,że tu geometria się kłania,niemożliwe jest zrobienie
    zębów "po skosie" aby łysinka zęba była równoległa.

    Może podacie mi lepsze argumenty?

    Stefan J.

  • 2. Data: 2016-09-29 04:12:11
    Temat: Re: "Zęby skośne"na powierzchni walcowej [?!]
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 września 2016 11:00:20 UTC+9 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    >
    > Brak mi argumentacji, prócz tej,że tu geometria się kłania,niemożliwe jest
    zrobienie zębów "po skosie" aby łysinka zęba była równoległa.

    Który przypadek masz na myśli?
    tiny.pl/gwp7g
    tiny.pl/gwp7t

  • 3. Data: 2016-09-29 10:51:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Brak mi argumentacji, prócz tej,że tu geometria się kłania,niemożliwe
    >jest zrobienie zębów "po skosie" aby łysinka zęba była równoległa.

    Przy niewielkim kacie to sie jednak u nas nazywa "koło o zębach
    skosnych".

    A matematycznie linia srubowa nazywa sie helisa, stad i
    kola/przekladnie helikalne.

    Z tym ze ... szlifierka, to przekladnia chyba katowa?
    A na stozkowych kolach, to jest calkiem inaczej.

    J.

  • 4. Data: 2016-09-29 22:06:46
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 września 2016 04:00:20 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    >
    > Brak mi argumentacji, prócz tej,że tu geometria się kłania,niemożliwe jest
    zrobienie zębów "po skosie" aby łysinka zęba była równoległa.

    Jeżeli zęby nacięto na walcu, to jest to walcowe koło zębate o śrubowej linii zęba.
    Często nazywane w skrócie kołem o zębach śrubowych. Mnie tego uczono więcej niż pół
    wieku temu.
    W.Kr.

  • 5. Data: 2017-02-24 20:22:05
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 04:00, s...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Brak mi argumentacji, prócz tej,że tu geometria się kłania,niemożliwe jest
    zrobienie zębów "po skosie" aby łysinka zęba była równoległa.

    Ciekawostka - polonik
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Citro%C3%AB