  • 11. Data: 2009-01-01 21:13:47
    Temat: Re: Zenitar 16mm i pole widzenia na APS-C (1.6x)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    dominik pisze:

    > No właśnie 1,6x. Czyli 16mm daje 25,6mm w stosunku do 24mm. W takim
    > razie żeby na nim mieć 16mm potrzeba obiektywu z 10mm.

    Właśnie przy szerokim kącie ten przelicznik przestaje być liniowy, więc
    potrzebuję bezpośredniego porównania wyników - bo mnożyć umiem sam ;->

  • 12. Data: 2009-01-01 22:36:31
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Paweł W. pisze:

    > Nie wiem, jaką dokładnie krotność ma matryca Canona,

    To tak ciężko wziąć wymiary w milimetrach i policzyć?

    > ale Nikonowe APS-C
    > też jest bliżej 1,6 niż 1,5.

    Arytmetyka jednak podpowiada, że 1,52 bliżej do 1,5, niż do 1,6.

  • 13. Data: 2009-01-02 12:29:55
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 22:13:47 +0100, Andrzej Lawa wrote:
    > Właśnie przy szerokim kącie ten przelicznik przestaje być liniowy,

    Przy kazdym, czy tylko przy fisheye?
    Jesli to pierwsze -- mozesz to uzasadnic?

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 14. Data: 2009-01-03 00:56:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michal Tyrala pisze:

    > Przy kazdym, czy tylko przy fisheye?

    Przy każdym trochę, przy rybim oku - bardziej.

    > Jesli to pierwsze -- mozesz to uzasadnic?

    Sprzedaję jak kupiłem ;)

    Generalnie:
    http://www.optyczne.pl//27.4-artykuł-W_poszukiwaniu_
    szerokiego_kąta_do_cyfrówki_Inne_odwzorowania.html

  • 15. Data: 2009-01-03 09:11:25
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 03 Jan 2009 01:56:44 +0100, Andrzej Lawa wrote:

    > Przy każdym trochę, przy rybim oku - bardziej.

    Zajrzalem do optycznych -- moje wnioskowanie mowi, ze nie przy kazdym.

    > Sprzedaję jak kupiłem ;)
    >
    > Generalnie:
    > http://www.optyczne.pl//27.4-artykuł-W_poszukiwaniu_
    szerokiego_kąta_do_cyfrówki_Inne_odwzorowania.html

    OK, ale to dotyczy jakichs specjalnych konstrukcji (ciekawe dlaczego nie
    ma handlowych przykladow innych niz fisheye?).

    Zwykle rektalinearne szerokie i ultraszerokie szkla mieszcza się tutaj:
    http://www.optyczne.pl//27.3-artykuł-W_poszukiwaniu_
    szerokiego_kąta_do_cyfrówki_Najprostsze_odwzorowanie
    .html
    na wykresie masz paktycznie tylko WA i UWA (14mm!) i zwykle mnozenie
    się sprawdza tutaj.

    PS. Dzieki za linka, ciekawy! :)

    pozdrawiam,