  • 1. Data: 2009-05-08 10:08:04
    Temat: Zephyr 550 - dławi, gaśnie, pracuje nierówno
    Od: Ekim <e...@g...com>

    Witam,

    przeszukałem nieco grupę ale nie znalazłem, zatem

    wczoraj podczas jazdy do pracy jakiś kilometr przed celem moto
    (Kawasaki Zephyr ZR 550B '91) zaczęło tracić moc na niskich obrotach.
    Silnik zaczął pracować "nierównie". Do pracy dojechałem ale pod koniec
    było gorzej. Przy lekkim odchyleniu manetki dało się utrzymać 3-4
    krpm, jednak po odkręceniu (lekko lub mocniej) gasł. Bez trzymania
    gazu dławi się , telepie i gaśnie. Poszedłem do pracy.

    Po powrocie nie miałem problemów z odpaleniem (ze ssaniem of korz) ale
    symptomy się utrzymały. Zdążyłem dotknąć rur tak po minucie pracy
    silnika i jedna ewidentnie była ciepła - reszta gorąca.

    Udało mi się utrzymać moto w ruchu dzięki pozycji PRI (zalewanie
    gaźników) ale moto stale trzymał 3-4 krpm (mam nadzieję że mu to nie
    zaszkodziło). Po drodze zalałem 98-kę i wykluczyłem problem braku
    paliwa. Co jakiś czas zmieniałem zawór paliwa w pozycję ON ale po
    kilometrze zaczynały się problemy z przyspieszeniem. Zmieniałem wtedy
    na chwilę na PRI i tak w kółko przez 10 km.

    Czy mi się zdaje czy to klasyczne symptomy zatkanego gaźnika?

    Dziś niestety oglądałem motongi z puszki :(((

    Pozdrawiam

    ------
    Ekim
    Mały Zephyr '91
    Wawa

  • 2. Data: 2009-05-09 22:18:32
    Temat: Re: Zephyr 550 - dławi, gaśnie, pracuje nierówno
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Witaj
    >Udało mi się utrzymać moto w ruchu dzięki pozycji PRI (zalewanie
    >gaźników) ale moto stale trzymał 3-4 krpm (mam nadzieję że mu to nie
    >zaszkodziło). Po drodze zalałem 98-kę i wykluczyłem problem braku

    Wyglada mi to albo na przewod podcisnieniowy kranika albo sam kranik :
    Sprawdz szczelnosc tego przewodu - jesli bylby uszkodzony lapal by do
    kolektora ssacego lewe powietrze przez niego - stad wzrost obrotow.
    Jednoczesnie zamykal by kranik.
    Na pozyci PRI paliwo leci non stop ale oczywiscie zaworki w gaznikach i tak
    je zamykaja takze i na pri i na ok silnik powinien normalnie pracowac. Jesli
    na pri silnik pracuje ale niewlasciwie (rosna obroty itd) to byc moize lapie
    wlasnie lewe powietrze do kolektora przez uszkodzony przewod/uszkodzony
    kranik

    Pzdr
    PanAdol
    Triumph Tiger "Girlie"