  • 1. Data: 2015-02-14 17:42:18
    Temat: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. W moim aucie po 8 latach eksploatacji zerwały się pojedyncze
    żyły w wiązce idącej od karoserii do drzwi kierowcy. Wiązka pracuje na
    zginanie, nie na skręcanie. Pytanie jak to naprawić, ale tak żeby
    wytrzymało przynajmniej kilka lat i zrobić to bez rozbierania tapicerki,
    bo miejsce przerwania jest widoczne po odsunięciu gumowej osłony.
    Najprostsze rozwiązanie to polutować żyły w miejscu przełamania i
    zabezpieczyć krótkim termokurczem, ale obawiam się że za chwilę żyły
    popękają na wejściu do termokurcza. Inny pomysł to wstawienie pomiędzy
    zerwane końce dodatkowego kawałka nowego przewodu, zabezpieczenie miejsc
    łączenia termokurczami i upchanie nadmiaru kabli w drzwiach i karoserii
    tak by w gumowej osłonie pracował *nowy* odcinek przewodu. Z drugiej
    strony obawiam się że za jakiś czas zerwaniu ulegnie kolejny przewód,
    np. od centralnego zamka, czyli może jednak warto zdjąć tapicerkę drzwi
    położyć nową wiązkę, choć podejrzewam że to dłuższa robota. Nowa wiązka
    w ASO to jedyne 350 złotych :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2015-02-14 22:16:32
    Temat: Re: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Czyli podsumowując - nowej wiązki nie chcesz założyć, rozebrać za bardzo
    , żeby zrobić porządnie - też nie...
    No to imo pozostaje ci modlitwa i jakiś rytuał.

  • 3. Data: 2015-02-14 22:20:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

    > Czyli podsumowując - nowej wiązki nie chcesz założyć,
    > rozebrać za bardzo, żeby zrobić porządnie - też nie...
    > No to imo pozostaje ci modlitwa i jakiś rytuał.

    Jest jeszcze migracja do rozwiązań bezprzewodowych,
    wi-fi siakieś, albo co...

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2015-02-14 22:52:34
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 14 lutego 2015 17:42:17 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    > wytrzymało przynajmniej kilka lat i zrobić to bez rozbierania tapicerki,
    > bo miejsce przerwania jest widoczne po odsunięciu gumowej osłony.

    Rozumiem problem, odpowiedź będzie dalej.

    > Najprostsze rozwiązanie to polutować żyły w miejscu przełamania i
    > zabezpieczyć krótkim termokurczem, ale obawiam się że za chwilę żyły
    > popękają na wejściu do termokurcza.

    Racja! Szlag to trafi b. szybko.

> [...]
    > łączenia termokurczami i upchanie nadmiaru kabli w drzwiach i karoserii
    > tak by w gumowej osłonie pracował *nowy* odcinek przewodu.

    Termokurcze są dosyć sztywne i w miejscach gdzie następuje zginanie, prędzej czy
    później dojdzie do 'upindolenia' połączenia. Termokurcz wytrzyma, ale kabel/linka w
    końcu padnie. I to na samej granicy termokurcza.

    Musisz "upindolić" kabel możliwie daleko od miejsca maksymalnego zginania. Po obu
    stronach. W miejscach 'upindolenia' możesz wtedy śmiało zastosować termokurcze.

    Jeżeli jest to wiącha ze sryljonem przewodów, temat dalej jest wykonalny, ale nie
    wiem czy opłacalny. Musisz sam ocenić.

  • 5. Data: 2015-02-15 00:07:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Jest jeszcze migracja do rozwiązań bezprzewodowych,
    > wi-fi siakieś, albo co...

    Zasilanie i tak do środka podać trzeba, minimum jeden kabel być musi.

    Polecam uszkodzony kabel posztukować z 20cm miękkiej linki i końce
    powtykać głęboko w słupek i w drzwi.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 6. Data: 2015-02-15 00:12:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    AlexY pisze:

    > Zasilanie i tak do środka podać trzeba, minimum jeden kabel być musi.

    Ech, ludzie, ludzie... Wszystkiego muszą się czepić, nawet takich
    drobiazgów. Bezprzewodowe ładowarki do telefonów już robią.

    > Polecam uszkodzony kabel posztukować z 20cm miękkiej linki i końce
    > powtykać głęboko w słupek i w drzwi.

    Tak po prostu i już?! Nie za proste to?

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2015-02-15 00:38:47
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Ech, ludzie, ludzie... Wszystkiego muszą się czepić, nawet takich
    > drobiazgów. Bezprzewodowe ładowarki do telefonów już robią.

    Zawsze można zrobić tak, jak w Cinquecento było podawane zasilanie
    tylnej wycieraczki i ogrzewania szyby - punkty stykowe na ramie i bolce
    podatne na klapie.

  • 8. Data: 2015-02-15 01:07:37
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 lutego 2015 00:38:56 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Zawsze można zrobić tak, jak w Cinquecento było podawane zasilanie
    > tylnej wycieraczki i ogrzewania szyby - punkty stykowe na ramie i bolce
    > podatne na klapie.

    Zesrasz się a tak nie zrobisz. To po chuj takie rewelacje napisałeś?

  • 9. Data: 2015-02-15 01:34:30
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-02-15 o 01:07, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Zesrasz się a tak nie zrobisz. To po chuj takie rewelacje napisałeś?

    Po chuj się wtrącasz z takimi uwagami?

  • 10. Data: 2015-02-15 01:47:59
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 lutego 2015 01:34:39 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Po chuj się wtrącasz z takimi uwagami?

    Głupotę trzeba niszczyć w zarodku.