  • 1. Data: 2009-04-05 13:17:42
    Temat: Zestaw głośnomówiący Nokia Cark-91
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Witam!
    Mam pytanie do osób mających doświadczenie z zestawem głośnomówiącym
    Nokii, Cark-91.
    W centralce HFU-2 tego zestawu, jest gniazdo z wyglądu podobne do RJ-45,
    na obudowie opisane jako "Data/Handset".
    Instrukcja obsługi w ogóle nie wspomina o istnieniu tego gniazda, z
    kolei w nieco wyższym zestawie CK-7w (centralka HF-5) właśnie to gniazdo
    - jak mi się wydaje - jest używane do podłączenia przycisku zdalnego
    sterowania CU-7.
    Zastanawiam się do czego to gniazdo może służyć w centralce HFU-2; czy
    można by też do niego podłączyć przyciska zdalnego sterowania,
    analogicznie jak to jest w zestawie CK-7w?
    Dla pełnej jasności: adapter (stację dokującą) telefonu komórkowego
    podłącza się do sąsiedniego gniazda, oznaczonego jako "Phone".
    A przy okazji jeszcze inne, też nurtujące mnie pytanie:
    Czy w zestawie Cark-91 istnieje jakaś możliwość regulacji siły głosu z
    podłączonego głośnika?
    Bo zmontowałem sobie na stole ten zestaw i natężenie dźwięku
    dobiegającego z głośnika wydaje mi się stanowczo zbyt wysokie, a żadnej
    możliwości regulacji siły głosu tam nie widzę!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-04-05 15:48:13
    Temat: Re: Zestaw głośnomówiący Nokia Cark-91
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Chris pisze:
> [...]
    > dobiegającego z głośnika wydaje mi się stanowczo zbyt wysokie, a żadnej
    > możliwości regulacji siły głosu tam nie widzę!

    O ile dobrze pamietam to regulacje glosu wykonuje sie regulujac
    klawiszami na telefoni.
    Po wlozeniu telefonu do zestawu uaktywnia ci sie profil samochodowy i
    regulujesz glosnosc tego profilu - klawiszami z boku telefonu (czy z
    przodu - nie napisales jaki masz tel :) )

    Co do zlacza Data Handset to raczej jest to wyprowadzenie komunikacji
    telefonu z komputerem - czyli po prostu RS232C, sygnaly RX, TX i masa -
    pewnie FBUS/MBUS.

    Na 90% nie sluzylo to do podlaczenia sterowania, bo tego wtedy nie bylo
    w tych zestawach.

    Poszukaj PDFa na necie - na pewno kiedys widzialem opis wyprowadzen.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-04-05 17:11:57
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 05 Apr 2009 18:48:13 +0300, darnok napisał(a):

    > O ile dobrze pamietam to regulacje glosu wykonuje sie regulujac
    > klawiszami na telefoni.

    Nie działa. Zjechałem z głośnością do zera, ale bez skutku.

    > Po wlozeniu telefonu do zestawu uaktywnia ci sie profil samochodowy i
    > regulujesz glosnosc tego profilu - klawiszami z boku telefonu (czy z
    > przodu - nie napisales jaki masz tel :) )

    Nokia 6310i, ale tam profilu samochodowego nie mam, chyba że któryś z
    istniejących miałby zastosowanie.

    > Poszukaj PDFa na necie - na pewno kiedys widzialem opis wyprowadzen.

    Mam tego PDF-a, ale on nic nie wspomina o złączu Data/Handset.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-04-05 20:09:13
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Chris pisze:

    > Nie działa. Zjechałem z głośnością do zera, ale bez skutku.

    > Nokia 6310i, ale tam profilu samochodowego nie mam, chyba że któryś z
    > istniejących miałby zastosowanie.

    Jest. Pokazuje sie po wykryciu przez telefon zestawu samochodowego.
    I pisze to dlatego ze mam ten telefon, tyle ze ja go CK-1W uzywam.
    Glosnosc sie reguluje albo przyciskiem zdalnego sterowania albo guzikami
    na telefonie. O ile dobrze pamietam w poprzednich modelach (5110) jak
    tel wykryl zestaw to tez regulowalo sie przyciskami w tel (strzalki).

    A jestes pewien ze 6310i dziala z cark-91 poprawnie?

  • 5. Data: 2009-04-05 22:14:52
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 05 Apr 2009 23:09:13 +0300, darnok napisał(a):

    > Jest. Pokazuje sie po wykryciu przez telefon zestawu samochodowego.

    Gdy telefon włożę do stacji dokującej, to na ekranie wyświetla mi się
    mały samochodzik, więc niewykluczone, że wówczas w telefonie pojawia się
    nowy profil, będę musiał to sprawdzić.
    Czy on pojawia się normalnie w menu "Profile", jako szósty profil?

> [...]
    > na telefonie. O ile dobrze pamietam w poprzednich modelach (5110) jak
    > tel wykryl zestaw to tez regulowalo sie przyciskami w tel (strzalki).

    Czy masz na myśli klawisze służące do poruszania się po menu?
    Bo jeśli tak, to ich działania nie sprawdzałem. Próbowałem tylko
    regulować klawiszami od siły głosu, znajdującymi się z boku, z lewej
    strony telefonu.

    > A jestes pewien ze 6310i dziala z cark-91 poprawnie?

    Gdy zmontowałem sobie próbny układ na stole, to poza regulacją siły
    głosu, wszystko inne mi elegancko działało.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2009-04-06 07:29:50
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Gdy zmontowałem sobie próbny układ na stole, to poza regulacją siły
    > głosu, wszystko inne mi elegancko działało.

    To wcale nie oznacza że działa poprawnie. Ja mam w jednym aucie zestaw CK-7W
    i Nokia 6288 niby łączy się przez bluetooth ale nie da się rozmawiać, bo są
    bardzo duże zakłócenia. Model niekompatybilny.

  • 7. Data: 2009-04-06 07:41:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 05 Apr 2009 23:09:13 +0300, darnok napisał(a):

    > A jestes pewien ze 6310i dziala z cark-91 poprawnie?

    tak, działa i zawsze działał.
    to zestawy innych producentów - np. THB miały problemy i wymagały
    przeróbki. Oryginał działał bez problemu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 8. Data: 2009-04-06 22:35:24
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 6 Apr 2009 09:29:50 +0200, Boombastic napisał(a):

    > To wcale nie oznacza że działa poprawnie. Ja mam w jednym aucie zestaw CK-7W
    > i Nokia 6288 niby łączy się przez bluetooth ale nie da się rozmawiać, bo są
    > bardzo duże zakłócenia. Model niekompatybilny.

    Wykonywałem rozmowy na tym próbnym układzie i jakość tych połączeń była
    idealna.
    Mam nadzieję, że w samochodzie będzie identycznie.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2009-04-06 22:45:36
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

> [...]
    > I pisze to dlatego ze mam ten telefon, tyle ze ja go CK-1W uzywam.
    > Glosnosc sie reguluje albo przyciskiem zdalnego sterowania albo guzikami

    Ponownie zmontowałem sobie próbny układ i sprawdziłem, jak jest z tą
    regulacja siły głosu.
    Nie wiem dlaczego, ale tym razem bardzo elegancko przyciszyło mi głośnik
    przyciskami regulacji głośności z boku na telefonie.
    Co najlepsze, chyba to zestaw pamięta ustawienie siły głosu, bo po
    włożeniu do stacji dokującej mojej drugiej Nokii 6310i, zestaw już od
    razu działał z minimalną siłą głosu, a po wyjęciu słuchawki ze stacji
    dokującej, siła głosu z powrotem była na max.
    Natomiast regulacja profilami nie dała żadnego efektu.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2009-04-07 07:07:19
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" <> napisał w wiadomości news:.pl...

> [...]
    > Nie wiem dlaczego, ale tym razem bardzo elegancko przyciszyło mi głośnik
    > przyciskami regulacji głośności z boku na telefonie.

    czasem jest tak że coś nie kontaktuje na tych stykach...
    też tak miałem - trzeba wyjąc telefon i włożyć staranniej :)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz