  • 91. Data: 2010-09-21 12:19:17
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 08:07:21 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):

    > (...)

    > Skoro jego zacytowałeś to jednego na pewno - próbuje mnie sprowokować
    > swoimi wypowiedziami, z których ma wynikać, że jestem debilem, a on
    > ma pojęcie o wszystkim. Standardowe zachowanie Adasia - teraz tylko
    > lepiej się maskuje, ale treść taka sama. Nie jest ważne, czy postawione
    > tezy są sensowne i mają cokolwiek wspólnego z logiką, statystyką
    > i matematyką.

    Tak, tak, futrzasty trollu :D

    Odpowiadając i na Twoje i przedpiścy uwagi - po takim dzieleniu wyjdzie
    informacja o tym, co ile kilometrów kierowca z danej grupy wiekowej ma
    wypadek. To dość wartościowa informacja. Dlaczego? Zademonstruję
    upraszczając sytuację do dwóch grup.
    Wyobraźmy sobie zatem, że mamy tylko dwie grupy kierowców A i B.
    Wedle statystyk, kierowcy grupy A powodują rocznie 1000 wypadków, a
    kierowcy grupy B - 5000.
    Z którym kierowcą bezpieczniej jest przejechać trasę długości 300km?
    Wyglądałoby, że takim z grupy A, prawda?
    A teraz dodajmy informację o przejechanych kilometrach.
    Przeciętny kierowca z grupy A pokonuje rocznie 5000km.
    Przeciętny kierowca z grupy B - 50 000km.
    Dodajmy jeszcze dane o liczebności grup.
    Niech grupa A to 10 000 osób, a grupa B - 1 000 000.

    Co to znaczy? Otóż w grupie A wypadek zdarza się średnio co:
    10 000 * 10 000/ 1000 = 100 000
    (ilość osób razy średni przebieg przez ilość wypadków).

    W grupie B mamy:
    1 000 000 * 50 000 / 5000 = 10 000 000

    Czyli szansa, że na danym dystansie kierowca z grupy A spowoduje wypadek
    jest 'tylko' 100 razy większa.

    I właśnie dlatego suche dane o ilości wypadków sa o d... stłuc.

    > Zgadza się - i o tym mówi właśnie statystyka. Podejrzewam, że nawet
    > gdyby wziąć na siłę przebieg, to wyniki statystyczne będą podobne.

    Jak widać - niezbyt. Weź te dane i podaj.

    --
    ___________ (R)

  • 92. Data: 2010-09-21 12:36:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MariuszM" <u...@p...onet.pl> napisał
    > Matura 19 lat, od razu wstępujesz do służby i po 15 latach - w
    > wieku 34 lat - masz emeryturę w wysokości 40% ostatniego
    > uposażenia. Następnie możesz być ochroniarzem lub cieciem na
    > budowie, bo nic innego nie umiesz.

    Mozna tez i tak
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,8403223,Zaw
    odowy_zolnierz_z_Olawy_poleca_sie_na_billboardach.ht
    ml

    > Chyba, że w trakcie służby zrobisz jakieś uprawnienia (np.
    > instruktorskie).

    Policja chyba naciska zeby studiowali zaocznie [hi hi - pedagogike
    :-)]

    Tylko ze podobnie bywa i w innych zawodach - idziesz do fabryki,
    stajesz sie wielkim specjalista od przykrecania czwartej srubki z
    lewej strony.
    Studia tez dobrze platnej pracy nie daja.

    J.

  • 93. Data: 2010-09-21 12:39:09
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > To nie jest problem psychologi, a po prostu braku wiedzy.

    Ależ jest. Ba, uwarunkowany ewolucyjnie. Z punktu widzenia przedłużenia
    młodym samcom opłacał się dużo większy poziom ryzyka niż samcom
    dojrzałym. Większy poziom ryzyka pozwalał lepiej wyeliminować z puli
    osobniki słabsze, mniej odporne, itd. Dopiero samcowi który zdobył
    pozycję zbędne ryzyko się nie opłacało -- za to doświadczenie zdobyte w
    czasie walki o tą pozycję służyło do jej obrony.

> [...]
    > które po prostu pokażą kierowcy jego bezradność w konfrontacji z
    > niebezpieczną sytuacją, tak długo ci kierowcy będą pędzić sądząc że jadą
    > "szybko i bezpiecznie".
    >
    > I to też nie na samym kursie, a raczej tak pół roku do roku po zrobieniu
    > PJ, jak już kierowca zaczyna czuć się pewnie za kółkiem.
    > Najlepiej w miarę cyklicznie powtarzane.
    >
    > I tylko takie zajęcia, gdzie każdy kierowca (nie ważny czy młody czy
    > stary) będzie mógł w rzetelny sposób poznać swoje możliwości, pozwolą
    > kierowcy móc podjąć _świadomą_ decyzję co do tego czy i jak jechać.

    "Świadomą" nie oznacza "dobrą". W pewnym wieku świadomie akceptowany
    poziom ryzyka jest dużo wyższy niż w wieku późniejszym.

    W dodatku do "możliwości" zaliczamy też właściwą ocenę sytuacji a tego
    się na copółrocznym pokazie nie nauczy

    pzdr
    \SK

  • 94. Data: 2010-09-21 14:26:37
    Od: "topek " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci
    CUT
    > wspominając.
    Nie mam 80tki ale sam na tej obwodnicy wyjechalem na czolowke.
    Od 2-3 lat, nie jezdze przez wrocek. Ale, jesli dobrze pamietam, jest tam tak,
    ze najpierw sa 2 pasy w dwoch kierunkach a potem z dwupasmowki robi sie
    jednopasmowka (zwykla droga) a w przeciwnym kierunku przyszlej S8 jest trawa.
    I tak jade i mysle: wyprzedze to towarzystwo. Zjedzam na lewy (jak to na
    dwupasmowce) a tu z przeciwka jakis "idiota" jedzie.
    Na szczescie odleglosci pozwolily mi sie otrzasnac i wrocic do kolumny.
    Ciezko to sensownie uargumentowac ale taki "blackout" mialem.

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 95. Data: 2010-09-21 14:27:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:
    >
    > Czyli podwójne zło, nie dość że blokje drogę kapeluszniczą jazdą,
    > to jeszcze powoduje wypadek.

    A jakby to byla droga pod szkola, do ktorej twoje dzieci
    uczeszczaja :-)

    J.

  • 96. Data: 2010-09-21 14:31:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
    > A jakby to byla droga pod szkola, do ktorej twoje dzieci uczeszczaja :-)

    A co nią?
    Nikt tam 40 nie jedzie.
    Chyba że akurat dzieciaki ze szkoły wychodzą, leniwi rodzice którzy
    przyjeżdżają po pociechy samochodami i stają gdzie popadnie, w tym na 100%
    chodnika, ulicy i ścieżce rowerowej, tak ją wtedy blokują w obu kierunkach,
    że i 4 km/h to jest szybko.

  • 97. Data: 2010-09-21 14:33:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    > Tyle, że w lotnictwie nie ma mniej-więcej. Jak coś się nazywa
    > minimum to to jest minimum a nie mniej-więcej minimum i
    > obowiązuje absolutnie a nie jest tylko sugestią.

    Kraza rozne wersje co do tego minimum - samolotu, lotniska,
    kontrolerow, pilota, wiec ja nie wiem czy te 100m to bylo
    absolutnie poprawne czy cos nagieli.
    Wydaje sie rozsadne.

    Poza tym to samolot wojskowy i obowiazuja trzy rozkazy - dowodcy
    zalogi, zwierzchnika bezposredniego i zwierzchnika naczelnego sil
    zbrojnych :-)

    > Jak to mówią piloci: "there are old pilots and there are bold
    > pilots, but there arn't any old bold pilots..."

    No co, mnie Gora wybaczyla pare glupot, na drodze i w powietrzu, a
    bylo cieplo :-)

    J.

  • 98. Data: 2010-09-21 15:17:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:i77ktf$n3d$...@n...onet.pl...

    > Rewelacja, jechali pod prąd, a gość nie wie co było przyczyną wypadku.
    > Musi jest z policji.

    a moze ty jestes z policji

    to ze jechali pod prad to jest oczywiste, kluczowe pytanie to dlaczego
    jechali tyle czasu pod prad
    zacma, proba samobojcza, jazda pod wplywem czy cos jeszcze innego?
    jak poznaja przyczyne takiego zachowania, poznaja przyczyne wypadku, proste
    i nieskomplikowane, wystarczy tylko sie odrobine zastanowic

  • 99. Data: 2010-09-21 15:36:10
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Tak, tak, futrzasty trollu :D
    >
    > Odpowiadając i na Twoje i przedpiścy uwagi - po takim dzieleniu wyjdzie
    > informacja o tym, co ile kilometrów kierowca z danej grupy wiekowej ma
    > wypadek.

    Nie prawda. Co ile *powoduje* wypadek. Powodować wypadek a mieć wypadek
    to dość istotna różnica.

> [...]
    > 1 000 000 * 50 000 / 5000 = 10 000 000
    >
    > Czyli szansa, że na danym dystansie kierowca z grupy A spowoduje wypadek

    Usiłujesz zmienić temat. Ale niech tam :)

    I tak w sytuacji jaką sobie dopasowałeś, ta informacja jest słaba[*]. Bo
    z punktu widzenia pasażerów wszystko jedno czy to kierujący ich pojazdem
    spowodował wypadek czy tylko nie udało mu się uniknąć wypadku
    spowodowanego przez kogoś innego. Właściwa statystyka odpowiadająca na
    twoje pytanie to liczba wszystkich wypadków w której kierujący pojazdem
    uczestniczy a nie tylko tylko tych które sam spowodował[**].

    [*] - jest tylko słaba a nie kompletnie do bani, bo należy się domyślać
    że jest silna korelacja pomiędzy liczbą wypadków powodowanych a liczbą
    wypadków w której ktoś uczestniczy.

    [**] - ot, choćby jak w wypadku który jest powodem niniejszego wątku --
    być może kierowca Forda mógł go uniknąć.

    > I właśnie dlatego suche dane o ilości wypadków sa o d... stłuc.

    > Jak widać - niezbyt. Weź te dane i podaj.

    Co widać? Na pewno nie z tego co sam pokazałeś.

    pzdr
    \SK

  • 100. Data: 2010-09-21 15:37:25
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    > Skoro napisałeś 'również', to poproszę o wykazanie stosownych
    > braków po mojej stronie. Chętnie się dowiem, gdzie w tych danych są
    > błędy i co z nich wynika.

    To co inni wykazali. Bez danych dot. liczby czynnych kierowców to te
    dane niewiele mówią.

    \SK