  • 1. Data: 2016-05-12 14:36:49
    Temat: Zgrzyt przy skręcaniu - maglownica?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Żyję sobie w przekonaniu, że mam do wymiany / regeneracji maglownicę.
    Dzwonię do zakładu, który się tym zajmuje, opisuje objaw (zgrzytanie
    przy kręceniu kierownicą), a facet mówi, że w takich przypadkach tylko
    2-3% to rzeczywiście uszkodzona maglownica.

    Więc jeżeli nie maglownica, to co to może być i jak to zdiagnozować, zanim
    pojadę do warsztatu? Problem w tym, że jeżeli to maglownica, to chciałbym
    jechać tam, gdzie regenerują maglownice, a nie do ogólnego warsztatu,
    gdzie wymontują maglownicę, zawiozą do regeneracji i doliczą sobie kasę.
    Tym bardziej że zastanawiam się, czy by jej nie wymontować samemu i nie
    wysłać (żeby odstawić samochód, musiałbym wziąć dzień wolnego w robocie,
    a z tym będzie problem).

    Mieliście kiedyś taki problem? Co było winne?

    --
    [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]

  • 2. Data: 2016-05-12 14:40:09
    Temat: Re: Zgrzyt przy skręcaniu - maglownica?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mieliście kiedyś taki problem? Co było winne?

    łożysko kolumny mcphersona - sprawdz to (niech ktos kreci a ty słuchaj
    gdzie zgrzyta)

  • 3. Data: 2016-05-12 14:55:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Adam Wysocki pisze tak:

    > jeżeli nie maglownica, to co to może być i jak to zdiagnozować

    podnieść przód, koła w powietrzu i pokręcić kierownicą.

    --
    Piter

    golf mk2
    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 4. Data: 2016-05-12 15:25:58
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-05-12 o 14:36, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > a z tym będzie problem).
    >
    > Mieliście kiedyś taki problem? Co było winne?

    U mnie najpierw zdiagnozowali końcówkę drążka (sic!), umówiłem się zatem
    na wymianę, a gość po 15 min. dzwoni, że to jednak nie to.Zabrałem od
    razu auto.
    Potem łożyska amortyzatora, też bez przekonania, a że to nie tania
    sprawa, to pojechałem dalej i trzeci mechanik wsiadł za kierownicę,
    ruszył, po 3 sek. powiedział "magiel do wymiany" :)

    No i rzeczywiście po wymianie wszystko ustąpiło.

  • 5. Data: 2016-05-13 15:32:19
    Od: Plums <p...@w...usa>

    Am 12.05.2016 um 14:36 schrieb Adam Wysocki:
> [...]
    > 2-3% to rzeczywiście uszkodzona maglownica.
    >
    > Mieliście kiedyś taki problem? Co było winne?

    U mnie zgrzytanie zaczelo pojawiac sie przy maksymalnych wychyleniach
    kierownicy, pozniej przy odpalaniu auta, itd.
    Okazalo sie, ze zbiorniczek z plynem do wspomagania byl suchy jak
    pieprz. Auto 18-nastoletnie i nikt nigdy tam nie zagladal. Uzupelnienie
    go rozwiazalo problem.

  • 6. Data: 2016-06-07 15:36:58
    Od: Rafał <n...@g...com>

    U mnie była końcówka dróżka kierowniczego za 20 zł nowa + 10 z wymiana.
    Podnieś auto i poruszaj kołem i zobaczysz. Końcówki drążka czuć i słychać jak ruszasz
    kołem od popsutej strony tak jak na skręcie.

    Oczywiście jak podczas jazdy już dobrze słychać. Jak nie to pojeździj jeszcze, bo tak
    wymienią Ci pół samochodu.

  • 7. Data: 2016-06-14 11:59:50
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Plums <p...@w...usa> wrote:

    > Okazalo sie, ze zbiorniczek z plynem do wspomagania byl suchy jak
    > pieprz. Auto 18-nastoletnie i nikt nigdy tam nie zagladal. Uzupelnienie
    > go rozwiazalo problem.

    Ok, wyjaśniło się. Facet poruszał kierowcą i wydał fachową diagnozę:
    "o kurwa, ale rozjebana". W sensie że maglownica. Poprosiłem go jeszcze
    o sprawdzenie, czy nie mam opiłków metalu w płynie do wspomagania, bo
    nie mogę znaleźć zbiorniczka, ale po odpowiedzi "ale pan ma elektryczne
    wspomaganie" już o nic więcej nie prosiłem :)

    Fakt że mi ABS spieprzyli przy okazji...

  • 8. Data: 2016-06-14 15:04:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ok, wyjaśniło się. Facet poruszał kierowcą i wydał fachową diagnozę:
    > "o kurwa, ale rozjebana". W sensie że maglownica. Poprosiłem go jeszcze

    opis techniczny wyniku diagnostyki wystarczająco czytelny:)))

    > o sprawdzenie, czy nie mam opiłków metalu w płynie do wspomagania, bo
    > nie mogę znaleźć zbiorniczka, ale po odpowiedzi "ale pan ma elektryczne
    > wspomaganie" już o nic więcej nie prosiłem :)

    lol