  • 1. Data: 2009-06-01 10:30:53
    Temat: Zmiana RAM DDR2 na wiekszy i szybszy ?
    Od: "JG" <j...@i...pl>

    Witam!
    Jest PC DELL Dimension w wszystkimi seryjnymi podzespolami.
    Ogolna specyfikacja to :chipset INTEL G965, CPU Intel Core2 6400 @ 2,1 GHz ,
    wg Aidy : 2133MHz (16x133). Plyta FSB 133MHz / 1066MB/sek , RAM 2x1GB 667MHz
    (PC2 5300U-555-12-E1)
    Musze powieszyc RAM do 4GB. I stad moje pytanie : czy zwiekszy predkosc
    kompa zalozenie szybszego RAM'u (nowe kosci 2x4GB) i jaki moglby byc
    najszybszy?czy nie ma sensu kombinowac tylko dokupic kolejne 2GB idnetyczne
    jakie sa)
    Na plycie sa 4 banki pamieci , czy jest roznica miedzy obsadzeniem
    wszystkich po 1GB albo tylko 2 bankow po 2GB?

    pozdr JARO

  • 2. Data: 2009-06-01 15:22:31
    Temat: Re: Zmiana RAM DDR2 na wiekszy i szybszy ?
    Od: "JG" <j...@i...pl>

    > kompa zalozenie szybszego RAM'u (nowe kosci 2x4GB) i jaki moglby byc

    Upss..- mialo byc (nowe kosci 2x2GB)

  • 3. Data: 2009-06-01 16:55:14
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    JG <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Na plycie sa 4 banki pamieci , czy jest roznica miedzy obsadzeniem
    > wszystkich po 1GB albo tylko 2 bankow po 2GB?

    Czemu musisz powiększyć pamięc do 4GB? Co ci nie działa?
    Masz XP 32 to zostań przy 2GB . Albo szukaj 2x515 667. XP przy 4 GB (4x1 lub
    2x2) lekko zwolni w normalnych zastosowaniach w porównaniu do 2GB. Odczułem to
    we własnym sprzęcie.

  • 4. Data: 2009-06-01 17:14:49
    Od: "JG" <j...@i...pl>

    > Czemu musisz powiększyć pamięc do 4GB? Co ci nie działa?

    Faktycznie zapomnialem dopisac - system XP Pro 32 bit
    Duzo obrabiam w Adobe Photoshop,wiekszosc plikow w RAW (duza objetosc) i
    odczuwalne jest znaczne zwolnienie przez plik wymiany. Dlatego myslalem o
    dolozeniu RAM.
    BTW mam RAID 0 na 3HDD ale i tak za duzo nie pomoglo.

    pozdr JARO

  • 5. Data: 2009-06-01 17:47:14
    Od: "Gil " <g...@g...pl>

    JG <j...@i...pl> napisał(a):
> [...]
    > dolozeniu RAM.
    > BTW mam RAID 0 na 3HDD ale i tak za duzo nie pomoglo.

    Dołóż 2x1 GB 667 Mhz. Najtaniej wyjdzie i tyle. Cudów się nie spodziewaj.
    Spowolnienie przez plik wymiany i tak będzie. Ale powinno byc odrobinę szybciej.

  • 6. Data: 2009-06-01 17:53:26
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "JG" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odczuwalne jest znaczne zwolnienie przez plik wymiany. Dlatego myslalem o

    Sprawdziłeś jakie masz faktyczne i maksymalne zapotrzebowanie na RAM?

    --
    marfi

  • 7. Data: 2009-06-01 18:50:23
    Od: "JG" <j...@i...pl>

    > Sprawdziłeś jakie masz faktyczne i maksymalne zapotrzebowanie na RAM?

    Chyba zaczynam rozumiec do czego zmierzasz..
    Przy odpalonym PS, dwa zdjecia pod obrobka ,do tego otwarte kilka stron
    Mozilli i komunikatory w tle - jest 60% pamieci fizycznej !! zuzyte, a 40%
    wirtualnej ...
    Wylaczyc calkowicie plik wymiany i pamiec wirtualna?

  • 8. Data: 2009-06-01 19:13:13
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > wirtualnej ...
    > Wylaczyc calkowicie plik wymiany i pamiec wirtualna?

    Przy 2GB RAM ryzykowne ale powyżej warto spróbować - może nawet nie
    całkiem wyłączyć ale ustawić na sztywno np. 0,5 czy 1GB i zobaczyć jak się
    system zachowa.

    Moje eksperymenty z RAM i plikiem wymiany skończyły się ok. rok temu
    zainstalowaniem 8GB RAM i przejściem na Vista64 z 1GB plikiem wymiany i 1GB
    RAM Dyskiem na cache firefoxa i TEMP/TMP.

    BTW: Wyłączyć mozna plik wymiany ale nie "pamięć wirtualną" :)

    --
    marfi

  • 9. Data: 2009-06-01 19:15:52
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    JG <j...@i...pl> napisał(a):
    > Wylaczyc calkowicie plik wymiany i pamiec wirtualna?

    Przy 2 GB pamięci na pewno nie. Nawet przy 4 GB należy z tym ostrożnie.

  • 10. Data: 2009-06-01 19:46:33
    Od: "JG" <j...@i...pl>

    > Moje eksperymenty z RAM i plikiem wymiany skończyły się ok. rok temu
    > zainstalowaniem 8GB RAM i przejściem na Vista64 z 1GB plikiem wymiany i
    > 1GB RAM Dyskiem na cache firefoxa i TEMP/TMP.

    No ale napisz czy skonczyly sie sukcesem? Tzn. do idealu nigdy nie dojdziemy
    ale .. jest lepiej?
    Tez mysle nad 64bit tylko XP pro. Tylko czy warto.