  • 1. Data: 2009-06-01 09:40:26
    Temat: Zrzucanie filmów video na dysk
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Mam dość starego laptopa (PIII 1,1GHz)
    Czy żeby zrzucić na niego materiał video z kamery
    (na małe kasety) potrzebuję jakiejś szczególnej karty
    PCMCIA (z jakimś wspomaganiem sprzętowym)
    czy wystarczy taki "video grabber", który podłącza się
    poprzez USB 2.0 do komputera?

    Czy przy tym zrzucaniu danych ważna jest szybkość
    dysku twardego (w lapku jest 4200obr/min) albo
    powinien mieć szczególnie dużo pamięci?

    Na jakiej możliwie słabej konfiguracji robiliście takie
    działania?

  • 2. Data: 2009-06-01 10:12:55
    Temat: Re: Zrzucanie filmów video na dysk
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    michalek pisze:
    > Mam dość starego laptopa (PIII 1,1GHz)
    > Czy żeby zrzucić na niego materiał video z kamery
    > (na małe kasety)

    STOP, miniDV?

    Kamera zapewne ma interfejs FireWire. wykorzystaj go. Wystarczy zwykła
    karta rozszerzeń z firewire.
    z kilku powodów .
    po USB2 nie będziesz miał prawdziwej rozdzielczości tylko straszną kupę.
    po kompozycie - nieco lepiej ale i tak kiepskiej jakości obraz.

    Co do dysku 4200 i 1,1GHz wystarczy w zupełności bo ilość danych
    zapisywana na dysk to 8MB/s - dajmy na to większy zapas na zapis i
    bedzie to z 16MB/s co spokojnie pozwoli na bezproblemowy zapis.

  • 3. Data: 2009-06-01 11:06:55
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message

    > STOP, miniDV?
    >
    > Kamera zapewne ma interfejs FireWire. wykorzystaj go. Wystarczy zwykła
    > karta rozszerzeń z firewire.

    No niestety kamera nie ma FireWire tylko VideoOut.
    Dlatego jest potrzebny jakiś sprzęt do komputera.

    MB

  • 4. Data: 2009-06-01 13:02:02
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    michalek pisze:
    > "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message

    > No niestety kamera nie ma FireWire tylko VideoOut.
    > Dlatego jest potrzebny jakiś sprzęt do komputera.

    To lepiej tego nie zgrywaj. lub oddaj do zgrania na profesjonalnym
    sprzęcie bo naprawdę uzyskasz obraz kiepskiej jakości. I kamerę wymień.

  • 5. Data: 2009-06-01 14:31:06
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > To lepiej tego nie zgrywaj. lub oddaj do zgrania na profesjonalnym
    > sprzęcie bo naprawdę uzyskasz obraz kiepskiej jakości. I kamerę wymień.

    A możesz troszkę konstruktywniej :)
    Bo odpowiedzieć, że lepiej kupić nowszy sprzęt to sam
    sobie potrafię.
    Pytałem jaką karte należy zastosować żeby móc to zgrywać.
    Nie jeden raz (wtedy bym komuś oddał) ale wielokrotnie
    co tydzień, dwa kolejny materiał.
    Jakośc nie jest najważniejsza bo jest to potrzebne do
    celów dydaktycznych a nie zawodowych itp.

  • 6. Data: 2009-06-01 14:45:30
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    michalek pisze:

    > A możesz troszkę konstruktywniej :)
    > Bo odpowiedzieć, że lepiej kupić nowszy sprzęt to sam
    > sobie potrafię.

    > Pytałem jaką karte należy zastosować żeby móc to zgrywać.

    dowolną i dobry kabel. Transmisja ma swoje wady i tyle.

  • 7. Data: 2009-06-01 15:40:13
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > No niestety kamera nie ma FireWire tylko VideoOut.

    Podaj typ kamery.

    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2009-06-01 16:29:44
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    "Nostradamus" <n...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Podaj typ kamery.
    >

    > Pzdr
    > Leszek

    Nie, no dajmy spokój. Jeśli typ kamery ma wpływ na to co jest
    na wyjściu TV Out i sposób zrzucania tego na dysk to chyba
    szkoda żebyśmy ten wątek kontynuowali.
    (JVC GR-FX11EG jeśli robi to komuś różnicę).

    Chyba jednak poszukam informacji i doświadczeń
    w innych źródłach :)

  • 9. Data: 2009-06-01 17:18:09
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

> [...]
    > szkoda żebyśmy ten wątek kontynuowali.
    > (JVC GR-FX11EG jeśli robi to komuś różnicę).
    >
    > Chyba jednak poszukam informacji i doświadczeń

    Wejdź na alt.pl.rec.videokamery, ludzie podpowiedzą ci jak najtaniej to
    zrobić, ja bym szukal karty TV one często mają wejście video i mozliwość
    kommpresji do mpeg2

  • 10. Data: 2009-06-01 17:25:18
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    michalek pisze:
    > Nie, no dajmy spokój. Je?li typ kamery ma wpływ na to co jest
    > na wyj?ciu TV Out i sposób zrzucania tego na dysk to chyba
    > szkoda żeby?my ten wštek kontynuowali.
    > (JVC GR-FX11EG je?li robi to komu? różnicę).
    > Chyba jednak poszukam informacji i do?wiadczeń
    > w innych ?ródłach :)
    Gdybyś od razu napisał jaka to kamera ("na małe kasety", to jakby hmmm
    marna informacja) to nie byłoby takich pytań. Skoro wreszcie udało się
    ustalić, że to kamera analogowa to potrzebny Ci dowolny framegrabber.

    Maciek