  • 1. Data: 2010-11-23 15:07:03
    Temat: Zmiana jasności wyświetlacza LED w zależności od oświetlenia zewnętrznego
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Na tej elektrodzie to już o nic nie można zapytać, aż rece opadaja
    kogo robią tam moderatorami. Może ktoś z Was mi pomoże?
    Poszukuję jakiegoś sposobu, układu który pozwoli mi zmniejszyć jasność
    wyświetlaczy LED w zegarku jak jest ciemno, a zwiększyć jasność jak
    jest jasno. Chodzi o to aby LED nie dawało po oczach w nocy.
    Wyświetlacze są WA.
    Możecie mi coś podpowiedzieć?

  • 2. Data: 2010-11-23 15:12:46
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2010-11-23 16:07, slawek7 pisze:
> [...]
    > wyświetlaczy LED w zegarku jak jest ciemno, a zwiększyć jasność jak
    > jest jasno. Chodzi o to aby LED nie dawało po oczach w nocy.

    Zacznij od odpowiedzi czy to jest twoja konstrukcja, czy może
    przerabiasz gotowy zegarek.

  • 3. Data: 2010-11-23 15:23:43
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Na próbę podłącz potencjometr (pewnie 1k lub mniej) pomiędzy anody
    wyświetlacza a zasilanie (wstaw szeregowo z zasilaniem rezystor) regulując
    potencjometrem oceń czy takie zmiany Cię zadawalają.
    Zamiast potencjometru musiz wstawić tranzystor pnp (emiter do zasillania,
    kolektor do anod, a bazę przez fotorezystor do masy, Dodadkowo (jako
    zabezpieczenie) daj rezystor szeregowo z fotorezystorem i rezystor pomiędzy
    emiter i kolektor trazystora - to jako regulacja czułości.

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2010-11-23 15:39:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Tue, 23 Nov 2010 16:23:43 +0100, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

> [...]
    >zabezpieczenie) daj rezystor szeregowo z fotorezystorem i rezystor pomiędzy
    >emiter i kolektor trazystora - to jako regulacja czułości.

    Takie rozwiązanie spowoduje zależność jasności świecenia od ilości
    zapalonych segmentów wyświetlacza.
    Problem można rozwiązać PWM sterowanym z fotoopornika lub fotodiody,
    dałoby się zrobić na nieśmiertelnym 555.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2010-11-23 15:43:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 23.11.2010 16:07, slawek7 pisze:
> [...]
    > wyświetlaczy LED w zegarku jak jest ciemno, a zwiększyć jasność jak
    > jest jasno. Chodzi o to aby LED nie dawało po oczach w nocy.
    Wersja prymitywna - dobierasz 2 poziomy za pomocą rezystorów i
    przełączasz je przerzutnikiem z fotodiody/fototraznystora/fotorezystora.

    Wersja prosta - foto.* + uC + kilka tranzytorów i zależnie od pomiaru
    kluczowanie wspólnej nogi LED (pewnie anoda) z sygnałem PWM.

    Wersja trochę trudniejsza - PWM na NE555 (jest w datasheecie)
    przestrajany foto.* - tu trzeba będzie policzyć/dobrać odpowiednie
    wartości elementów. reszta j.w.

    Michoo

  • 6. Data: 2010-11-23 15:45:03
    Temat: Re: Zmiana jasno?ci wy?wietlacza LED w zależno?ci od o?wietlenia zewnętrznego
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Takie rozwiązanie spowoduje zależność jasności świecenia od ilości
    > zapalonych segmentów wyświetlacza.
    > Problem można rozwiązać PWM sterowanym z fotoopornika lub fotodiody,
    > dałoby się zrobić na nieśmiertelnym 555.

    Przecież napisałem: "Sprawdź czy to Cię zadowoli..."

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2010-11-23 16:20:17
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Konstrukcja jest noja. Sa to duze wyświetlacze LED. Z PWM nie za
    bardzo chciałbym korzystać.
    W EdW nr 03/2008 jest coś ciekawego na str. 16 jesli macie dostęp.
    Jest tam (jak to nazwano) stabilizator napięcia którego napięcie
    wyjściowe zależne jest od oświetlenia. Problem w tym ze nie do końca
    rozumiem zasadę działania tego. nie mam skanera wiec za bardzo nie
    mogę wstawić fragmentu schematu.

  • 8. Data: 2010-11-23 17:40:49
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    >wyświetlaczy LED w zegarku jak jest ciemno, a zwiększyć jasność jak
    >jest jasno. Chodzi o to aby LED nie dawało po oczach w nocy.
    Jak sterujesz wyswietlacze ? W multiplexie z uP? Wtedy mozna przez częstsze
    wyłaczenie segmentow, a sterowanie fotoopornikiem na adc.

    K.

  • 9. Data: 2010-11-23 17:47:42
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Tue, 23 Nov 2010 08:20:17 -0800 (PST), slawek7 <s...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >wyjściowe zależne jest od oświetlenia. Problem w tym ze nie do końca
    >rozumiem zasadę działania tego. nie mam skanera wiec za bardzo nie

    Źródło prądowe na T7, jego prąd otwiera T8. Cześć tego prądu jest
    zabierana przez T9. Im ciemniej, tym bardziej orwarty T9.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 10. Data: 2010-11-24 09:50:40
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    -----

    Przypuszczam, że tu znajdziesz czego szukasz:
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/1124
    4

    P.G.