  • 51. Data: 2018-03-15 21:42:59
    Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-14 o 06:37, Shrek pisze:

    > Skoro lepiej ci przyspiesa w okolicy 2k niż na 3,7k na jednym i tym
    > samym biegu, to znaczy że porównujesz nieporównywalne.

    Nie zrozumiałeś. Lepiej przyspiesza na 2k na wyższym biegu niż 3.7k na
    niższym (czyli odwrotnie niż we wszystkich "benzynach" jakie miałem).
    Natomiast charakterystyka zdejmowana jest na jednym biegu - bo tak to
    się robi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 52. Data: 2018-03-15 21:50:38
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-15 o 21:06, mk4 pisze:

    > Wg mnie to jego subiektywne odczucie i przyspiesza lepiej tam gdzie
    > wieksza moc. Ale przy 3700 to ile ma do spadku mocy czy odciecia?

    Masz rację, że jest w tym subiektywność (bo pomiary miernikiem mnie nie
    interesowały).

    > To tu jest problem, ze zaraz koniec i sie tego nie czuje. A od 2000 to
    > jest co poczuc bo jeszcze troche pociagnie.

    Tu nie do końca się zgodzę. Automat działa tak, że nie przerzuca biegów
    w okolicach odcięcia lecz znacznie wcześniej. To po pierwsze. A po
    drugie po zmianie biegu na wyższy (co trwa ułamek sekundy) czuć
    wyraźnego kopa. Na prędkościomierzu to dobrze widać. Np. przy depnięciu
    w podłogę zmiana biegów następuje przy ok 140km/h. Rozpędzanie auta ze
    120km/h->140 jest wolniejsze niż ze 140->160 na kolejnym biegu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 53. Data: 2018-03-15 21:58:23
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-15 o 18:43, Tomasz Pyra pisze:

    > Zmieniając z 1 na 2 bieg, warto to zrobić na samym końcu przy 4400rpm (nie
    > bez przyczyny czerwone pole obrotomierza jest tam przy 4500), obroty wtedy
    > spadną z 4400 do 2380, czyli podczas przyspieszania zostanie wykorzystana w
    > każdej chwili najwyższa dostępna moc silnika (nie spadnie poniżej 110KM).
    >
    > Ale już zmieniając bieg z 4 na 5, gdzie biegi te są znacznie bliżej siebie
    > opłaca się to zrobić wcześniej - około 4100rpm. Wtedy na 5 obroty spadną do
    > 3420rpm, cały czas utrzymując moc powyżej 123KM.

    Jest jeszcze jedna rzecz, której nie wziąłeś pod uwagę. U mnie skrzynia
    biegów bardzo dobrze dobierała przełożenie obrotów. Auto przyspieszało
    optymalnie. Jednakże po chiptuningu zmieniła się charakterystyka silnika
    a nie zmieniła się charakterystyka skrzyni biegów. Auto zyskało wyraźną
    moc w zakresie średnich obrotów i rwie na nich ostro. Natomiast przy
    wyższych obrotach auto sporo zyskało na KM ale prawie zero na
    przyspieszaniu relatywnie do tego co mam na średnich obrotach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 54. Data: 2018-03-15 22:09:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-14 o 00:17, Tomasz Pyra pisze:

    > Jest to tylko takie wrażenie

    Może i racja. Pomiarów nie robiłem. :-) Jednakże bardzo zastanawia mnie
    jedna rzecz. Gdy depnę w podłogę przy starcie (więc powtarzalność =
    100%) to zmiana biegu na wyższy następuje przy ok 140 km/h. Gdy patrzę
    się na wskazanie prędkości to jej przyrost od 120->140 jest zauważalnie
    niższy niż od 140->160. Owszem, to również potrzebowałbym sfilmować i
    wtedy porównać. Ale no oko to widać. WTF?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 55. Data: 2018-03-15 22:13:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2018 o 21:42, Marek S pisze:

    > Nie zrozumiałeś. Lepiej przyspiesza na 2k na wyższym biegu niż 3.7k na
    > niższym (czyli odwrotnie niż we wszystkich "benzynach" jakie miałem).

    W takim razie nipotrafię tego wytłumaczyć inaczej niż twoim subiektywnym
    odczuciem albo niedokładnymi odczytami obrotów (wtedy ma sens
    tłumaczenie Tomka Pyry.

    > Natomiast charakterystyka zdejmowana jest na jednym biegu - bo tak to
    > się robi.

    Dlatego nie ma znaczenia moment na wale silnika, bo jest on
    przepuszczany przez skrzynię biegów i na kałach jest zupełnie inny.
    Natomiast moc na wale i na kołach się powinna zgadzać (z dokładnością do
    strat). Dlatego liczy się moc nie momemnt.

    Shrek

  • 56. Data: 2018-03-15 22:15:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2018 o 21:50, Marek S pisze:

> [...]
    > w podłogę zmiana biegów następuje przy ok 140km/h. Rozpędzanie auta ze
    > 120km/h->140 jest wolniejsze niż ze 140->160 na kolejnym biegu.

    Zaczynam się zastanawiać, czy w wyniku tego chip tuningu twoeje auto nie
    zachowuje się a-optymalnie;)

    Shrke

  • 57. Data: 2018-03-15 23:41:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 15 Mar 2018 21:58:23 +0100, Marek S napisał(a):

    > Natomiast przy
    > wyższych obrotach auto sporo zyskało na KM ale prawie zero na
    > przyspieszaniu relatywnie do tego co mam na średnich obrotach.

    Masz jakiś wykres od tego silnika?
    I w jaki sposób mierzysz to przyspieszenie?

    Jeśli to co opisujesz jest prawdą (a nie wrażeniami), to są to typowe
    objawy silnika popsutego chałupniczym tuningiem jakimś programem
    ściągniętym z internetu.
    Czyli nadmuchane turbiną przy zbyt mało wydajnych wtryskiwaczach.
    Co oznacza jazdę na ubogiej mieszance przy dużych obciążeniach i za chwilę
    remont silnika.

  • 58. Data: 2018-03-16 07:50:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2018 o 23:41, Tomasz Pyra pisze:

    > Masz jakiś wykres od tego silnika?

    tu wrzucał:

    https://drive.google.com/file/d/15hIvlD03Y8LmQI4GCyy
    JySCzLlA4k8Tz/view?usp=sharing

    wygląda chyba normalnie.

    > I w jaki sposób mierzysz to przyspieszenie?

    Mówił, że na oko./

    Shrekk

  • 59. Data: 2018-03-16 10:20:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 16 Mar 2018 07:50:06 +0100, Shrek napisał(a):

    > tu wrzucał:
    >

    > https://drive.google.com/file/d/15hIvlD03Y8LmQI4GCyy
    JySCzLlA4k8Tz/view?usp=sharing

    > wygląda chyba normalnie.

    Wygląda spoko - ten silnik żeby efektywnie przyspieszać trzeba kręcić do
    samego końca.

    Tu tylko trzeba by wiedzieć (albo z dokumentacji hamowni, albo sprawdzić
    empirycznie), czy to załamanie przy 4050 to skutek uśredniania wyniku przez
    oprogramowanie hamowni (w celu wygładzenia go), czy to już procudera
    jakiejś "miękkiej odcinki" w ECU samochodu.

    W każdym razie zmiana biegów przy 3000 to zły pomysł.

    Żeby obliczyć jak bardzo zły, trzebaby jeszcze znać przełożenia skrzyni
    biegów.

    > Mówił, że na oko./

    Na oko to można umrzeć ;)

    Natomiast też nie ma co tracić czujności, bo jeśli faktycznie po zmianie
    biegu na wyższy samochód przyspiesza lepiej, to coś się mogło posypać.
    A ciśnięcie na maksa, silnika który ma jakieś problemy z mocą przy wysokich
    obrotach, to krótka droga do jego wymiany.

  • 60. Data: 2018-03-16 10:32:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2018 o 10:20, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > A ciśnięcie na maksa, silnika który ma jakieś problemy z mocą przy wysokich
    > obrotach, to krótka droga do jego wymiany.

    No właśnie też obstawiam, że coś u niego nie tak. Obstawiałem, że
    pochrzanili chiptuning, ale wygląda ok, i od tego nawet a automacie nic
    nie powinno się dziwnego dziać.

    MarekS -miałeś tak samo jeszcze przed robieniem tej hamowni - bo może po
    prostu jakiś czujnik potem padł, a ECU o tym nie wie i chcecka nie wywala?

    Shrek