  • 1. Data: 2010-06-17 05:22:57
    Temat: Zmienilem w swej Hondzie Accord '04 olej w automatycznej skrzyni
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ... po raz pierwszy od kupienia jej w 2007 roku... hi, hi.

    Przebieg 94050 mil (jakieś 150 tyś km) silnik 4-cyl.
    Chyba trochę późno, ale mówią lepiej późno niż wcale :-)

    Stary płyn (olej) był już bardziej pomarańczowy niż czerwony.
    Właściwie nowy płyn hondy ATF-Z1 jest intensywnie różowy... :-)

    Spuściłem stary po odkręceniu korka spustowego do miski,
    napełniłem nowym przez rurkę od bagnetu i lejek,
    przejechałem się autem jakieś 5-6km i powtórzyłem
    operację wymiany aby więcej nowego płynu się wymieszało
    z tym co zostało w skrzyni (całkowita pojemność to 6.5L, spuścić
    można za jednym zamachem tylko 2.9L, czyli tylko 45%...)

    Założyłem nową podkładkę uszczelniającą Hondy pod korek
    spustowy (taką z aluminium) i docisnąłem korek kluczem
    dynamometrycznym do tych przepisowych 49N*m.

    Zużyłem w sumie 6 butelek płynu.
    Stary płyn poszedł do najbliższego warsztatu na recykling.

    Trywialna sprawa... Łatwiejsze to niż zmiana oleju silnika bo
    nie trzeba się fajdać z żadnym filtrem. Autko chodzi jak ta lala.

    Acha, korek spustowy nie miał typowego sześciokątnego
    łba jak przyzwoita śruba tylko miał kwadratowe wgłębienie
    na klucz nasadowy 3/8" do użycia bez żadnej nasadki...
    Inaczej było w mojej starej Toyocie Camry '95 z 4-cylindrowym
    silniczkiem... Tzn, też nie było łba, ale dziura była 6-kątna
    na 10mm klucz Allen. Taką samą śrubę miała w dyfrze...

    Nie wiem szczerze mówiąc co ta honda ma w dyfrze i czy
    w ogóle ma osobny dyfer jak w Toyocie czy ma jeden obieg
    płynu w skrzyni i dyfrze - muszę doczytać w serwisówce :-)

  • 2. Data: 2010-06-17 08:12:34
    Od: tomekok <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com>

    W dniu 2010-06-17 05:22, Pszemol pisze:
    > ... po raz pierwszy od kupienia jej w 2007 roku... hi, hi.
    >
    > Przebieg 94050 mil (jakieś 150 tyś km) silnik 4-cyl.

    Gratulacje, ja się nie odważyłem, jakoś klucz mi nie pasował do tego
    kwadratowego otworu w korku spustowym. A na zapas korka nie miałem jakby
    go trzeba było wymienić. Pacjent: Acura 3.5 RL '97. 152 tys mil.

    > Zużyłem w sumie 6 butelek płynu.

    BTW: zostało mi chyba tyle butelek oryginalnego ATF z jueseja (genuine
    honda/acura ATF fluid) - oddam za darmo, 3miasto, osobiście.

    Pzdr.
    T.

  • 3. Data: 2010-06-17 08:54:37
    Od: Robson <r...@...pl>

    Jak mierzyles poziom oleju w skrzyni?

  • 4. Data: 2010-06-17 08:55:39
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 17 cze 2010 o 05:22 GMT, Pszemol napisał(a):

    > Trywialna sprawa... Łatwiejsze to niż zmiana oleju silnika bo
    > nie trzeba się fajdać z żadnym filtrem. Autko chodzi jak ta lala.

    Filtr tez powinien byc, i tez powinienes go wymienic

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 5. Data: 2010-06-17 13:44:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Brzezi" <b...@g...com> wrote in message

    > Filtr tez powinien byc, i tez powinienes go wymienic

    Filtr może jest, ale *wewnątrz* skrzyni i nie ma do niego dostępu
    przy rutynowej obsłudze, przy której skrzyni się nie otwiera...
    Producent zaleca tylko spuszczenie oleju i nalanie nowego.
    No chyba że Ty wiesz lepiej od Hondy co mam zrobić? ;-)

  • 6. Data: 2010-06-17 13:47:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tomekok" <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com> wrote in message

> [...]
    > kwadratowego otworu w korku spustowym. A na zapas korka nie
    > miałem jakby go trzeba było wymienić. Pacjent: Acura 3.5 RL '97.

    No to sporo masz tych mil jeśli bez wymiany ATF.

    Swoją drogą to nie pamiętam jakie te klucze nasadowe były w PL...
    Zechciałby ktoś zmierzyć?
    Czy też są produkowane w calowych rozmiarach, mimo że metryczne
    nasadki ? Bo w USA klucze nasadowe mają rozmiary 1/4", 3/8" i 1/2".
    Ten 3/8" pasuje idealnie do tego korka, bo pod ten klucz jest zrobiony.

    Swoją drogą ten korek spustowy jest bardzo solidnie wykonany,
    nawet jak Ci klucz ciut nie pasuje to nie zniszczysz go wcale...
    To gruba śruba z długim magnesem w środku do wyłapywania
    metalowych drobinek w płynie ATF.

    > BTW: zostało mi chyba tyle butelek oryginalnego ATF z jueseja (genuine
    > honda/acura ATF fluid) - oddam za darmo, 3miasto, osobiście.

    A czemu? Zostaw sobie. Przyda Ci się do następnej wymiany...

  • 7. Data: 2010-06-17 14:02:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:hvcgrd$i2k$1@news.onet.pl...
    > Jak mierzyles poziom oleju w skrzyni?

    Bagnetem takim samym jak do oleju silnikowego.
    Przypomnę że mówimy o automatycznej skrzyni biegów...

    Procedura zaczerpnięta z instrukcji serwisowej tego auta
    wymaga aby zmierzyć poziom bagnetem ok. 30-60 sekund
    po wyłączeniu silnika. Silnik powinien być przy pomiarze
    nagrzany do normalnej temperatury pracy a poziom płynu
    powinien być przy górnej kropce/dziurce na bagnecie.

    Acha, uwaga - amerykańska Honda Accord to nie to samo
    co europejska Honda Accord. W USA odpowiednikiem
    Waszej europejskiej Hondy Accord jest Acura TSX. Nie
    wiem czy silniki w TSX są takie same jak w europejskim
    Accordzie, ale buda jest z pewnością ta sama:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Acura_TSX

    Ja mieszkam w USA i pisałem o amerykańskiej wersji Hondy
    Accord. Moja ma 4 cylindrowy silnik i 2 drzwi i wygląda tak:
    http://www.2fastlane.com/wallpapers/honda/Accord_Cou
    pe_V6_06_1.jpg
    http://www.2fastlane.com/wallpapers/honda/Accord_Cou
    pe_V6_06_2.jpg

  • 8. Data: 2010-06-17 14:48:10
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    >
    > Ja mieszkam w USA i pisałem o amerykańskiej wersji Hondy
    > Accord. Moja ma 4 cylindrowy silnik i 2 drzwi i wygląda tak:

    A celem tego posta jest...? ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2010-06-17 14:50:40
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    No to teraz grzecznie czekaj, az Ci sie coś w tej skrzyni rozpieprzy. :-)

  • 10. Data: 2010-06-17 15:12:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    pe_V6_06_1.jpg
    pe_V6_06_2.jpg

    > A celem tego posta jest...? ;)

    O co Ci konkretnie chodzi?
    Odpowiedziałem na pytanie i dodałem zastrzeżenie że mowa jest
    o ciut innym aucie niż może się wydawać na polskiej grupie dyskusyjnej.