  • 1. Data: 2020-04-08 00:11:29
    Temat: Znajdy śmietnikowe.. ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Qpiłem TravelStar[y?] @7200 za 45,99 z VATem -- wygląda obiecująco.
    HITACHI HTS725050A9A364 500GB 16MB
    (2 włączenia i ponad 20 tysięcy godzin pracy)

    ~20 MB na kilku MB ma drobny przysiad -- poza tym na oko w dobrej formie.

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/starytrawel/TRAVEL
    STARY.pdf

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/starytrawel/TRAVEL
    STARYY.pdf
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/starytrawel/Hitach
    i%20HTS725050A9A364-100829PCK404VLK7AP1J-TEST_mht.ht
    ml

    -=-

    Teraz pytanie...
    Czy warto rzucić okiem także na SSHD ze śmietnika?

    https://www.x-kom.pl/p/124288-dysk-hdd-seagate-500gb
    -5400obr-64mb-sshd-8gb.html#Specyfikacja
    tu kosztuje 289 pln, ale jako używka z wadą ;) kosztuje znacznie taniej:

    https://allegro.pl/oferta/seagate-500gb-64mb-sshd-8g
    b-sata-iii-7mm-wada-9101008984
    40,90 pln -- trochę realokacji [ach, ci emigranci udający uchodźców!]

    Nie straszna mi realokacja (niejedną mam za sobą) [czy wirus -- od dawna
    wirusy są wyłapywane Totalnym testem Virusowym] ale zużycie flaszek...

    -=-

    Teraz chyba popędzę ;) znów do paczkomatu -- po atrament...
    Mam wyrzuty sumienia -- być może należało stary kartridż
    pomoczyć w destylowanej wodzie, miast w gotowanej?... Być
    może właśnie moczenie doprowadziło do korozji, której
    efektem jest przedwczesna śmierć kartridża?... Trochę
    żal mi szmalu na ten kartridż... Wolałbym qpić całą
    taką samą drukarkę -- tym razem z FiuFiu...

    Mile widziana też drukarka z CISS -- o ile za 500 pln
    lub tańsza zdołałaby wydrukować rzeczywiście 12 kstron
    czarnych + 7 kstron kolorowych i wytrwałaby kilkanaście
    lat bez dofinansowywania... Jest ciężka, więc trochę
    trudniejsza w eksploatacYji...

    W przyszłości zamierzam dolewać, zanim skończy się
    zapas w kartridżu i tak wszystko przygotowywać, by
    kartridż wyjmować na jak najkrótszy czas, lub nawet
    na czas dolewania wstawiać zużyty kartridż, by wózek
    mógł w tym czasie zaparkować...

    3000 stron czarnych i 2 lata eksploatacji niby nie
    jest złym wynikiem, ale co przede mną?...

    -=-

    Przed wielu laty rozpatrywałem qpno takich TrawelStarych...
    Wówczas były jeszcze bardzo młode... ;) Qpiłem Seagaty...
    Chyba wiosną 2011 r. -- razem z hybrydami WiFi TPlinka,
    które mi służą do tej pory niemal bezobsługowo...

    idylla -- 35°C
    max podczas wielogodzinnego katowania -- 44°C
    temperatura otoczenia 25°C

    podłączony na smyczy USB2
    niewielkie zużycie amperowe, bo nie każdy HDD na tej smyczy pracuje...

    Smycz Y -- ale większość moich HDD nawet na dwóch wtyczkach
    podpiętych do USB nie chce pracować a ten StaryTrawel poprawnie
    pracuje na jednej, wpiętej do USB2 w Acerze.

    -=-

    Jeszcze nie wiem, co nań wrzucę -- skopiuję Seagate siedzącego
    w Fujitsu-Siemensie, czy zbakapuję Toshibę siedzącą w Acerze...
    Jedno i drugie mile widziane. Kopiowanie S z F-S jest o tyle
    dobre, że łatwiej kopiować z dysku na inny dysk, niż porządkować...

    Ale że dysk niepewny -- po skopiowaniu od razu nie uwolnię Seagate...

    Toshibę w Acerze chcę zamienić z GPT na MBR -- ale że to tak sobie
    bezpieczne, najpierw wszystko chcę zbakapować... Toshiba liczy
    sobie 1 TB, więc trzeba by rozmieścić bakapy na kilku dyskach...
    Po trochu już tak jest bakapowane od dawna...

    Albo uwolnić 2 TB zewnętrznego Seagate qpionego za nieco ponad
    200 pln prawie 3 lata temu w B1...

    -=-

    [ponawijałem makaron na uszęta -- teraz znienacka zaskoczę pytaniem!}

    -=-

    Więc -- warto qpić ten SSHD? Flaszki tam całe?
    [bo jak potłuczone i będzie wyciekać...]
    Ponadto -- jak są wykorzystywane te flachy?
    Czy SwapFile i HiberFile w F-S nie zabiją go?...

    [trochę dziwi mnie, że nie nazwano go SeagateStary... albo SeagateRealokowany?...]

    40 dychy nie majątek -- transport za free...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2020-04-08 02:53:31
    Temat: Re: Znajdy śmietnikowe.. ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e8cfaac$0$517$6...@n...neostrada.pl

    > HITACHI HTS725050A9A364 500GB 16MB

    > Teraz chyba popędzę ;) znów do paczkomatu -- po atrament...

    Jest...

    > idylla -- 35°C
    > max podczas wielogodzinnego katowania -- 44°C
    > temperatura otoczenia 25°C

    Nadal podpięty via USB2.
    MiniTool 10.3 kopiuje partycję z filmami
    z szybkoscią powalającą ;) -- kilkadziesiąt KB/s.

    Kopiowanie plik po pliku TotalnymCommanderem -- niemal 40 MB/s.

    O co chadza MiniToolowi 10.3?
    Aktualniejszy skopiuje szybciej?

    Konwersja MBR-->GPT-->MBR-->itd. MiniToolem bezproblemowo...

    Temperatura TStarego w okolicach czterdziestki...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2020-04-08 08:57:33
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 8 Apr 2020 02:53:31 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e8cfaac$0$517$6...@n...neostrada.pl

    [ciach]

    https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/228/zaloz-blog
    a-na-blogspocie-tutorial-krok-po-kroku

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 4. Data: 2020-04-08 10:53:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > czarnych + 7 kstron kolorowych i wytrwałaby kilkanaście
    > lat bez dofinansowywania... Jest ciężka, więc trochę

    Ciągle pisujesz o problemach z atramentem.
    Dlaczego nie kupisz lasera?

    Moja najstarsza laserówka to Apple Laser II - gdzieś tak z połowy lat
    80-tych. Kupiona jako używana, dużo na niej tłukłem.
    Jeszcze może ze dwa lata temu ostatni raz na niej drukowałem. Nadal jest
    sprawna. Tylko wymaga cierpliwości ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-04-08 11:46:06
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-08 o 08:57, Roman Tyczka pisze:

    > [ciach]
    >
    > https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/228/zaloz-blog
    a-na-blogspocie-tutorial-krok-po-kroku

    Tam nikt idioty nie przeczyta a tutaj zawsze znajdzie się
    ktoś bez KFa.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2020-04-08 12:42:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e8cfaac$0$517$6...@n...neostrada.pl

    > ~20 MB na kilku MB ma drobny przysiad -- poza tym na oko w dobrej formie.
    + ~20 GB na kilku GB ma drobny przysiad -- poza tym na oko w dobrej formie.

    Widać poniżej:

  • 7. Data: 2020-04-08 13:08:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" r6k3ec$6s1$1$A...@n...chmurka.net

    > Ciągle pisujesz o problemach z atramentem.

    Przez dwa lata chwaliłem atrament.

    > Dlaczego nie kupisz lasera?

    Bo IMO są trudniejsze w eksploatacji od atramentówek.

    > Moja najstarsza laserówka to Apple
    > Laser II - gdzieś tak z połowy lat 80-tych.

    Dużo drukujesz?
    Też mam Laser II -- 'HP LaserJet II' lub 'HP LaserJet II plus'
    z przełomu lat dziewięćdziesiątych i osiemdziesiątych]

    > Kupiona jako używana,

    Moja też -- jako popsuta używka.
    Naprawa kosztowała na przełomie wieków 500 pln.
    Stoi bidula bezczynnie.

    > dużo na niej tłukłem.

    Ja na mojej mało, ale inni (choć cichcem)
    tłukli dużo, bo toner schodził... Schodził,
    po czym potrafił pojawiać się... ;)

    Można uwierzyć w to, że nieopatrznie skończył się, ale
    nie w to, że nagle go przybyło. Do tych, którzy nie znają
    się na rzeczy -- gdy toner kończył się, drukarka drukowała
    pasemkami i trzeba było pomerdać, co dawało efekt na niezbyt
    wiele stron... Odpada zatem sytuacja typu -- myślałem, że
    toneru nie ma, ale po czasie jakoś posypał ze ścianek... ;)

    > Jeszcze może ze dwa lata temu ostatni raz na niej

    Ja na swojej ~2002 r.

    > drukowałem. Nadal jest sprawna. Tylko wymaga cierpliwości ;)

    Moja wymaga RAMek.

    Skąd do niej toner brać i co na niej drukować z taką ,,ilością''
    RAMek? (pół mega czy jakoś podobnie?)

    https://www.doktortusz.pl/hp-laserjet-ii-p-plus,k202
    11002462

    300 dpi -- bardzo ładnie/starannie/dokładnie/powtarzalnie
    drukowała; można było wydrukować papier milimetrowy itp....
    Mam jeszcze dobre papiery (w tym i karbowane, i ozdobne),
    i folie, i kalki...

    Ale drukowałem na różnych papierach -- także na papierze qpowanym
    w drukarniach, ciętych na oko... ;) Na oko ,,pod wymiar'' i na oko
    liczbowo... W tamtych latach przeciętniak bez liczenia odmierzał
    500 czy 50 kartek bez pudła -- błąd nie przekraczał paru promili...

    Wymiar (format A4 -- 210 mm na 297 mm) dostawało się też bez linijek...

    -=-

    Nie ma już tego świata! Szkoda mi tego!
    Od czasu do czasu szukam dawnych miejsc -- bezskutecznie...
    Są niektóre budynki, ale nie ma już tajnych ;) przejść itp...
    Lub nawet nie ma dawnych budynków...

    Pozostała dawna pewność siebie, gdy człek błądzi tam,
    gdzie ,,gościom'' nie wolno przebywać... Ale miast
    miejsc i ludzi -- jakieś szpargały, krzesła połamane...
    Gdzie nie ruszę się -- tam już tylko w mej pamięci
    ,,widzę'' dawne światy...

    Boję się spotkań z ludźmi -- wiem, że zobaczę starszych o ~20 lat...
    Lub martwych -- niech choćby w mej pamięci nadal żyją...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 8. Data: 2020-04-08 13:12:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman Tyczka" 4kafgg8fraql$....@t...com

    > https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/228/zaloz-blog
    a-na-blogspocie-tutorial-krok-po-kroku

    Roman Tyczka jak zwykle nie na temat... Masz coś do powiedzenia o tych dyskach?
    Masz w ogóle coś ciekawego do powiedzenia? Czy brak Ci towarzystwa, więc
    czepiasz się czegokolwiek w nadziei wywołania zainteresowania Twą osobą?...

    Masz jakieś doświadczenia z używkami HDD czy SSD bądź SSHD?

    Wiesz w ogóle, o czym piszę?... Czy usiłujesz trafić na czuja?...
    Liczysz na intuicję kobiecą?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2020-04-08 18:24:19
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > "Roman Tyczka" 4kafgg8fraql$....@t...com

    a-na-blogspocie-tutorial-krok-po-kroku

    > Roman Tyczka jak zwykle nie na temat...

    Szkoda, że tego u siebie nie widzisz.

    > Czy brak Ci towarzystwa, więc

    nam zawracasz często dupę tymi swoimi monodramatami

    --
    Czarek

  • 10. Data: 2020-04-08 20:35:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Czarek" 5e8dfab5$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > nam zawracasz często dupę tymi swoimi monodramatami

    Masz zawroty dupy? Ja miewam zawroty głowy tak
    zwane -- chyba coś pokrewnego... Może Betaserc
    Ci pomoże?... Albo witamina PP?...

    Aby było jasne -- to nie ja zawracam Ci dupę...
    Ewentualna przyczyna zawrotów Twej dupy musi
    leżeć w innym miejscu... Gdzieś poza mną...

    Pocieszę Cię w tych tragicznych dniach -- SARS-CoV-2
    nie wywołuje zawrotów dupy... Atakuje płuca...

    Niektórzy uważają, że potrafi atakować poprzez
    dupę, ale nie wywołuje zawrotów tejże...

    Jeśli mogę coś Ci poradzić -- zrelaksuj się, pomyśl
    o czymś przyjemnym... Odpocznij... [wiem, że niejedną
    osobę zabił nie SARS, MERS czy SARS-2, ale strach... stres...]

    Przed nami lato -- wirusy raczej wolą chółd.
    Nadto obostrzenia też dadzą efekty...
    Będzie dobrze...

    --