  • 21. Data: 2015-08-28 10:52:11
    Temat: Re: Zrob to sam
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    >Most dla nietoperzy to koszt jakiś 700tys zł ;)

    Glowy nie dam, ale my tu o waskim potoczku, z 5m szeroki.
    Kawal plyty zelbetowej, ze 2-3 belki, ogolnie wydaje sie mniej niz
    strop w domu.
    Mozliwe ze istnieja gotowe konstrukcje prefabrykowane, albo gotowe
    projekty.

    Ale to jakbym robil u siebie, na zamowienie publiczne koszt inny :-)

    J.

  • 22. Data: 2015-08-28 11:23:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    > projekty.

    > Ale to jakbym robil u siebie, na zamowienie publiczne koszt inny :-)

    Nie jestem pewien czy to ta sama sprawa (ale zdjęcia łudząco podobne) gdy o
    tym czytałem to problem był taki że most był na ruch osobowy a właściciel
    firmy/gospodarstwa po drugiej stronie chciał tamtędy jeździć ciężkim
    sprzętem aby nie nadrabiać kilku km i dlatego nie na rękę mu była naprawa
    starego tylko zrobienie wału ziemnego z przepustem - ot zwykła samowolka
    tyle że opakowana w sąsiedzką pomoc poszkodowanym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2015-08-28 11:45:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > starego tylko zrobienie wału ziemnego z przepustem - ot zwykła samowolka
    > tyle że opakowana w sąsiedzką pomoc poszkodowanym.

    i znowu wychodzi szydło z worka :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2015-08-28 12:07:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:

    >i znowu wychodzi szydło z worka :)

    Nie wiem czy to ta sama sprawa, ale cos podobnego w zasadzie tam
    napisane.
    Mieszkancy (kilku, a moze nawet jeden) chca do pol, sprzet rolniczy
    wazy coraz wiecej, moze nawet stary mostek pekl po przejechaniu
    takiego sprzetu.

    Z drugiej strony ... gmina/powiat/gd powinna chyba zadbac o mozliwosc
    dojazdu, a nie 30km objazd ?

    J.

  • 25. Data: 2015-08-28 12:26:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    > takiego sprzetu.
    >
    > Z drugiej strony ... gmina/powiat/gd powinna chyba zadbac o mozliwosc

    powinna. a może nie ma kasy?
    albo są jakieś inne ograniczenia?

  • 26. Data: 2015-08-28 12:39:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > powinna. a może nie ma kasy?
    > albo są jakieś inne ograniczenia?

    Ale dlaczego? Jak przez 50 lat po jednej stronie była wieś a po drugiej pola
    i wymagany był mostek co utrzyma ursusa czy bizona to dlaczego gmina miałaby
    coś fundować komuś kto nagle zapragnął jeździć ciężkim sprzętem?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2015-08-28 12:43:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > i wymagany był mostek co utrzyma ursusa czy bizona to dlaczego gmina miałaby
    > coś fundować komuś kto nagle zapragnął jeździć ciężkim sprzętem?

    bo od tego jest. Chyba, ze to w ogóle droga prywatna

  • 28. Data: 2015-08-28 13:16:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > bo od tego jest.

    Że co?

    A jak jakiś nowobogacki kupi sobie samolot to gmina ma zbudować lotnisko?
    Gmina nie jest od zaspokajania indywidualnych zachcianek. Jest plan
    inwestycyjny, MPZP itp. I jak droga ma ograniczenie 7,5 tony a ty chcesz
    sobie po niej jeździć 15 tonami to nie jest zadaniem gminy likwidować
    szkołę, przedszkole i ośrodek zdrowia by Tobie zwiększyć nośność mostu który
    wszystkim pozostałym wystarcza.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2015-08-28 13:32:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >likwidować szkołę, przedszkole i ośrodek zdrowia by Tobie zwiększyć
    >nośność mostu który wszystkim pozostałym wystarcza.

    A jak do przedszkola bedzie prowadzil mostek pieszy, a ty bedziesz
    chcial jezdzic samochodem, to tez powiesz ze wszystko OK ?
    Reszta odprowadza swoje pociechy pieszo i im wystarcza, a wojt mieszka
    po tej samej stronie ...

    Wersja 2 - mostek byl, ale sie uszkodzil, i teraz zamkneli i zrobili
    tylko pieszy ...

    J.

  • 30. Data: 2015-08-28 14:12:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > A jak do przedszkola bedzie prowadzil mostek pieszy, a ty bedziesz chcial
    > jezdzic samochodem, to tez powiesz ze wszystko OK ?

    Jak wpadnę na to by się budować po drugiej stornie niż jest przedszkole
    wiedząc że jest tylko kładka to będę miał świadomość że albo będę
    odprowadzał pieszo albo jeździł naokoło.

    Przecież ten mostek z takim ograniczeniem był _zanim_ ktoś się
    wybudował/zainwestował po drugiej stronie.

    Wybudowałem się na wsi i nie oczekuję że gmina mi wybuduje dwupasmowy dojazd
    do A4 i A1 bo ja chcę mieć wygodnie.

> [...]
    > tej samej stronie ...

    > Wersja 2 - mostek byl, ale sie uszkodzil, i teraz zamkneli i zrobili tylko

    Jak się uszkodził to oczywiście powinien być przywrócony do poprzedniego
    stanu i ten wspomniany też by był naprawiony sęk w tym że komuś ten
    poprzedni stan nie odpowiadał.

    Pozdrawiam
    Ergie