  • 41. Data: 2015-02-21 22:49:04
    Temat: Re: Żurawik. Podatność.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 22:06:26 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Takie kontsrukcji są na
    > statkach stosowane.

    Taka belka podwieszona na sznurku po angielsku nazywa się boom a nie davit, więc
    jakoś mi się to nie zakwalifikowało do kategorii 'żurawik'.

  • 42. Data: 2015-02-21 22:58:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-02-15 o 22:49, Konrad Anikiel pisze:

    > Taka belka podwieszona na sznurku po angielsku nazywa się boom a nie davit, więc
    jakoś mi się to nie zakwalifikowało do kategorii 'żurawik'.

    Wiesz, ale nie możemy wykluczyć braku profesjonalizmu pytającego.

  • 43. Data: 2015-02-22 10:03:32
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-21 o 14:54, J.F. pisze:
> [...]
    "statycznie wyznaczalny". I tu nasuwa mi się podejrzenie, czy ugięcia tego słupa

    > Jak najbardziej. Szczegolnie ze sily tam pewnie dosc spore.

    Nowoczesny inzynier konstruktor powinien umiec optymalizowac kratownice.
    Tu jest przyklad takiej optymalizacji z 1982 roku:
    https://archive.org/stream/optimizationofth00bend#pa
    ge/60/mode/1up
    Wydruki z komputera dla powyzszego, lza sie w oku kreci ;)
    https://archive.org/stream/optimizationofth00bend#pa
    ge/62/mode/1up

    WM

  • 44. Data: 2015-02-22 11:07:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 10:04:18 UTC+1 użytkownik WM napisał:
> [...]
    ge/60/mode/1up
    > Wydruki z komputera dla powyzszego, lza sie w oku kreci ;)

    W dzisiejszych czasach trzeba sobie radzić z wyzwaniami takimi jak optymalizacja
    wielowymiarowa, na obiektach o dużej złożoności, dla których zweryfikowanie jednego
    zestawu parametrów trwa zbyt długo, żeby po prostu używać wielokrotnie zagnieżdżonych
    pętli i metodą brute force przeczesywać cały zakres zmienności każdeo wymiaru.
    "nowoczesny inżynier konstruktor" powinien umieć posługiwać się narzędziami z
    dziedziny DOE. I to bez żadnych łez w oczach.