  • 1. Data: 2017-03-23 22:06:01
    Temat: Zwiększenie średnicy opon
    Od: smite me <t...@b...goaway>

    Heja,

    Pacjent to Focus mk2 kombi. Dedykowane opony to m.in. 195/65R15.

    Podoba mi się pomysł niewielkiego podniesienia (bardziej bezstresowe
    dojazdy do domku letniskowego) i wydłużenia przełożeń (bo są paskudnie
    krótkie). Stąd sobie myślę żeby kupić 205/70R15.

    Będzie to ~5% różnicy (obwód/wskazanie licznika), 17mm na promieniu.
    Przeginam?

    pozdrawiam,
    S.

  • 2. Data: 2017-03-24 01:00:05
    Temat: Re: Zwiększenie średnicy opon
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 23 Mar 2017 22:06:01 +0100, smite me napisał(a):

> [...]
    > krótkie). Stąd sobie myślę żeby kupić 205/70R15.
    >
    > Będzie to ~5% różnicy (obwód/wskazanie licznika), 17mm na promieniu.

    Najpierw w ogóle sprawdź czy się zmieści - odstęp między talerzem sprężyny
    a oponą i czy nadkola sobie nie oberwiesz przy jakimś głębszym dobiciu.

    Ja tam na zimę zakładam 10mm większe po promieniu i zawsze trochę trudniej
    się zakopać :)

  • 3. Data: 2017-03-24 01:58:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-23 o 22:06, smite me pisze:
> [...]
    > krótkie). Stąd sobie myślę żeby kupić 205/70R15.
    >
    > Będzie to ~5% różnicy (obwód/wskazanie licznika), 17mm na promieniu.

    Nie, ale bardziej chujowe będzie "zbieranie się" auta (gorszy start) no
    i spalanie będzie inne (przekłamania głównie). Biegi też inaczej się
    wybiera. Na suchej nawierzchni bedzie czepialsko lepiej podłoża ( bo
    szersza opona) generalnie plusy jak nie zapierdalasz :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 4. Data: 2017-03-24 08:36:47
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > krótkie). Stąd sobie myślę żeby kupić 205/70R15.
    >
    > Będzie to ~5% różnicy (obwód/wskazanie licznika), 17mm na promieniu.

    Nie wystarczy podnieść sam parametr "65" na "70", dla zwiększenia
    prześwitu? Poza tym nie wiem o co może chodzić z tym "wydłużeniem
    przełożeń".. Już od jakichś 2 lat jeżdżę na oponach o profilu "65"
    (fabryczny "55") i poza tym że przestałem haczyć o byle co podwoziem,
    nie zaobserwowałem żadnych innych zmian. Nawet prędkościomierz
    skonfrontowany z GPS nie pokazuje zauważalnej rozbieżności z poprzednimi
    parametrami.

  • 5. Data: 2017-03-24 15:28:53
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 24.03.2017 o 08:36, Trybun pisze:
    > przełożeń".. Już od jakichś 2 lat jeżdżę na oponach o profilu "65"
    > (fabryczny "55") i poza tym że przestałem haczyć o byle co podwoziem,
    > nie zaobserwowałem żadnych innych zmian.

    Ja za to zaobserwowałem raz jedną wadę. Jak załadujesz auto na full, to
    na wybojach opony trą o nadkola...

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 6. Data: 2017-03-24 19:09:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-24 o 15:28, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Ja za to zaobserwowałem raz jedną wadę. Jak załadujesz auto na full, to
    > na wybojach opony trą o nadkola...

    Potrafią też ocierać przy skręcie.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-03-24 20:16:17
    Od: smite me <t...@b...goaway>

    On 24.03.2017 08:36, Trybun wrote:

    > Nie wystarczy podnieść sam parametr "65" na "70", dla zwiększenia
    > prześwitu?

    Mógłbym, ale 195/70 R15 są mało popularne (drogie). No i jednak dają
    tylko 3% więcej. Poza tym w zamiennikach do tego focusa też są szersze,
    wg instrukcji: 205/50 R17, 225/40 R18, więc zakładam że na szerokość
    będzie okej.

> [...]
    > nie zaobserwowałem żadnych innych zmian. Nawet prędkościomierz
    > skonfrontowany z GPS nie pokazuje zauważalnej rozbieżności z poprzednimi

    No fakt, kosmetyka, bo 5% to niewiele. Ale zawsze zmiana w dobrym
    kierunku :-)

    S.

  • 8. Data: 2017-03-24 20:22:26
    Od: smite me <t...@b...goaway>

    On 24.03.2017 01:58, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > wybiera. Na suchej nawierzchni bedzie czepialsko lepiej podłoża ( bo
    > szersza opona) generalnie plusy jak nie zapierdalasz :)

    Znaczy lubię, szczególnie na górskich serpentynach, tylko pragmatyzm
    wygrał i mam kombi :) no, a mogło być niskie coupe...

  • 9. Data: 2017-03-24 20:27:53
    Od: smite me <t...@b...goaway>

    On 24.03.2017 19:09, RadoslawF wrote:

    > Potrafią też ocierać przy skręcie.

    Ta, to jeszcze muszę posprawdzać, ile tam zapasu jest. Skręt dość
    prosto, a te dobicie, szczególnie z tyłu... hmm.. w sumie jak wejdę pod
    auto i zmierzę odległość pomiędzy gumami (odbojnikami?) zawieszenia i
    porównam z odległością opona-góra nadkola to będę miał pojęcie ile mam
    zapasu.

    Kurde, kombinowanie ;-)

    S.

  • 10. Data: 2017-03-25 22:26:18
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > No fakt, kosmetyka, bo 5% to niewiele. Ale zawsze zmiana w dobrym
    > kierunku :-)

    Ja przez 3 lata nie byłem świadomy, że mam opony z profilem 60 zamiast
    65 (chyba 225/60/16" zamiast 225/65/16"). Nie mam pojęcia dlaczego
    wulkanizator takie mi założył, może nie wiedział, albo nie dopilnował. W
    każdym razie po 3 latach eksploatacji, niedawno, złapałem gwoździa i
    inny wulkanizator koło naprawiał. Zwrócił mi uwagę, że to nie do końca
    właściwa opona jest.
    Przy okazji podpytam dlaczego mam takie, choć to chyba bez znaczenia.

    Irek.N.