  • 11. Data: 2017-03-26 09:30:42
    Temat: Re: Zwiększenie średnicy opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Mar 2017 22:26:18 +0100, Irek.N. napisał(a):
    > Ja przez 3 lata nie byłem świadomy, że mam opony z profilem 60 zamiast
    > 65 (chyba 225/60/16" zamiast 225/65/16"). Nie mam pojęcia dlaczego
    > wulkanizator takie mi założył, może nie wiedział, albo nie dopilnował. W
    > każdym razie po 3 latach eksploatacji, niedawno, złapałem gwoździa i
    > inny wulkanizator koło naprawiał. Zwrócił mi uwagę, że to nie do końca
    > właściwa opona jest.

    A skad wiedzial, jaka jest wlasciwa ?

    > Przy okazji podpytam dlaczego mam takie, choć to chyba bez znaczenia.

    Normalnie bez znaczenia, ale jak na narty pojedziesz, to czasem kazdy
    cm przeswitu sie liczy :-)

    J.

  • 12. Data: 2017-03-26 09:44:11
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-24 o 20:16, smite me pisze:

    > Mógłbym, ale 195/70 R15 są mało popularne (drogie). No i jednak dają
    > tylko 3% więcej. Poza tym w zamiennikach do tego focusa też są
    > szersze, wg instrukcji: 205/50 R17, 225/40 R18, więc zakładam że na
    > szerokość będzie okej.

    Ale czy droższe od tych 205/50R17 czy 225/40R18?

    > poprzednimi
    > >
    > No fakt, kosmetyka, bo 5% to niewiele. Ale zawsze zmiana w dobrym
    > kierunku :-)
    >
    > S.

    Jak dla mnie super alternatywa. Dojeżdżam nad sam brzeg jeziora w
    miejscach gdzie wcześniej, w obawie o całość miski olejowej. zwyczajnie
    nie dało się dojechać. Nie mam pojęcie na ile ten wyższy profil
    podniósł prześwit, ale zmiana jest zauważalna.

  • 13. Data: 2017-03-26 09:48:49
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-24 o 15:28, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Ja za to zaobserwowałem raz jedną wadę. Jak załadujesz auto na full,
    > to na wybojach opony trą o nadkola...

    Widać inna konstrukcja. Ja mam jeszcze sporo zapasu, spokojnie mógłbym
    założyć jeszcze o jeden moner wyższy profil.

  • 14. Data: 2017-03-26 17:14:46
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > A skad wiedzial, jaka jest wlasciwa ?

    Pewnie z 30 letniego doświadczenia :)
    Nie wiem, na początku twierdziłem, że gada bzdury, ale cóż, trzeba było
    przyznać rację.

    > Normalnie bez znaczenia, ale jak na narty pojedziesz, to czasem kazdy
    > cm przeswitu sie liczy :-)

    Pewnie tak, ale w mojej karierze może ze 2 razy się zakopałem. Miasto
    Panie, miasto.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2017-03-26 18:40:17
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > A skad wiedzial, jaka jest wlasciwa ?

    Jarek, w wiekszości pojazadów nowszych niz Żuk, Nyska, Warszawa, Wołga albo
    na słupku albo w schowku przed pasażerem sa odpowiednie informacje

    Mniejszy profil, mniej gumy, taniej -- najczęściej.

    --
    'Tom N'

  • 16. Data: 2017-03-26 20:11:58
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 24.03.2017 o 08:36, Trybun pisze:

    > Nie wystarczy podnieść sam parametr "65" na "70", dla zwiększenia
    > prześwitu?

    W oznaczeniu opony
    205 / 65 / 15
    205 - szerokość opony w mm
    65 - profil opony w % szerokości
    15 - średnica otworu (czyli felgi)
    Zwiększając więc zarówno szerokość, jak i profil obwód opony zwiększa
    się bardziej, niż gdyby zwiększyć jedynie profil.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 17. Data: 2017-03-26 21:53:26
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "007" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    d.170326.invalid...
> [...]
    > na słupku albo w schowku przed pasażerem sa odpowiednie informacje

    > Mniejszy profil, mniej gumy, taniej -- najczęściej.

    tutaj nie ma reguły
    niedawno był wątek gdzie szersza opona była tańsza

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 18. Data: 2017-03-26 23:05:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 26 Mar 2017 21:53:26 +0200, tck napisał(a):

    > Użytkownik "007" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    d.170326.invalid...

    > tutaj nie ma reguły
    > niedawno był wątek gdzie szersza opona była tańsza

    Duży wpływ na cenę opon ma to do jak zaszeregowanego cenowo modelu
    przeznaczony był dokładnie ten model opony (z uwzględnieniem jej marki,
    modelu, rozmiaru i indeksów prędkości i nośności).

    A to ponoć dlatego że na zachodzie , popularne jest kupowanie dokładnie
    tych samych opon które idą na pierwszy montaż.

    Nie wiem też ile prawdy w tym, że w Niemczech na innych niż rozmiar
    homologowany nie przejdzie się przeglądu.

  • 19. Data: 2017-03-26 23:25:26
    Od: smite me <t...@b...goaway>

    On 26.03.2017 09:44, Trybun wrote:

    > Ale czy droższe od tych 205/50R17 czy 225/40R18?

    Felgi by trzeba kupić, a to ma być "upgrade" po taniości ;-)

> [...]
    > nie dało się dojechać. Nie mam pojęcie na ile ten wyższy profil
    > podniósł prześwit, ale zmiana jest zauważalna.

    O-o właśnie o to :-)

    S.

  • 20. Data: 2017-03-27 07:16:19
    Od: p...@g...com

    Na TÜV sprawdzają co prawda czy opony są w rozmiarze homologowanym przez producenta
    ale żaden problem dostać kwit (za drobną opłatą) od np bieglego z Dekry który zezwala
    na wyjątek ... to samo dotyczy felg, spojlerow, wydechu itp tuning jest bardziej
    cywilizowany, wiesniackie modyfikacje są dużo rzadsze