  • 1. Data: 2011-11-03 10:11:42
    Temat: Zwrot skladki OC/AC - komu?
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Już ponad dwa miesiące minęły od wykupienia auta z leasingu
    i w dalszym ciągu mam problem z odzyskaniem pieniędzy za
    niewykorzystane ubezpieczenie... konkretniej za rok minus 9 dni.

    PZU od złożenia wniosku o zwrot składki OC/AC/NNW (14.09) w ogóle się
    nie odezwał. To samo Getin od złożenia wniosku o zwrot AC/NNW (10.10).
    O ile ci drudzy teoretycznie mają jeszcze czas, to działanie PZU
    jest zupełnie niezrozumiałe.

    Ktoś mi coś ostatnio wspomniał, że zwrot składki z tytułu OC
    przysługuje pierwotnemu płatnikowi, a nie pośrednikowi.
    Sytuacja jest trochę skomplikowana.

    Otóż "firma" kupiła wykupiła auto z leasingu i podpisała cesję
    umowy AC/NNW oraz korzysta dalej z OC. Postanawia sprzedać auto.
    Nowy nabywca (ja) rezygnuje z OC PZU i zawiera nową polisą.

    Zatem "firma" składa wniosek o zwrot składki OC/AC/NNW do PZU.
    W międzyczasie okazuje się, że Getin "zgubił" umowę cesji AC/NNW
    i ubezpieczenie AC/NNW cały czas jest na niego. Po tej informacji
    "firma" składa wniosek do Getinu o zwrot składki AC/NNW...

    Pytanie tylko co z OC? Komu przysługuje zwrot składki,
    Getinowi czy "firmie", jeśli nowy nabywca (ja) zrezygnował?

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)

  • 2. Data: 2011-11-04 13:40:48
    Temat: Re: Zwrot skladki OC/AC - komu?
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-11-03 10:11, Rychu pisze:
    > Pytanie tylko co z OC? Komu przysługuje zwrot składki,
    > Getinowi czy "firmie", jeśli nowy nabywca (ja) zrezygnował?

    Udało się w końcu dodzwonić do Getinu. 19.10 przesłali
    do PZU dyspozycję zwrotu składki AC/NNW. PZU podobno robi to
    w terminie dwóch-trzech tygodni.

    Natomiast zwrot OC jak najbardziej przysługuje "firmie",
    a nie Getinowi. Wynika z tego, że PZU bezprawnie nie zwróciło
    składki OC w terminie 31 dni.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)