  • 21. Data: 2009-01-14 10:57:19
    Temat: Re: Żydowska małpa
    Od: j...@a...at

    On 14 Jan., 09:52, "Marek Augustyński" <c...@g...pl>
    wrote:

    > No to rozumiem:) Dzięki
    >
    > pozdrawiam
    > marek
    >
    > --

    to co pokazales nie jest warte wzmianki , ani chwili uwagi.
    to nie wywoluje zadnej refleksji - poza jedna - so sklania ludzi do
    upubliczniania takich glupot ?
    na co licza ?
    ze sprowokuja ? - ale kogo , po co ?
    Prowokacja sama w sobie nie jest jakakolwiek wartoscia.
    Mistrzem prowokacji potrafi byc kazde dziecko w wieku przekory - i
    jest to prowokacja autentyczna , czyli byc moze jakas wartosc i
    przekaz za nia sie kryja.
    A jakiz przekaz kryje sie za zdjeciami tej zabawki ?
    POnadto jesli chcesz sie wypowiadac na sposob fotografii czyli za
    pomoca przeslania plastycznego to ja opanuj nieco rowniez od strony
    warsztatowej. Dopoki tego nie potrafisz nikt ci nie uwierzy - bedziesz
    robil wrazenie dyletanta , a kogoz dyletant moze byc interesujacy ? -
    co najwyzej dla drugiego jeszcze wiekszego dyletanta.
    To tak jakbys oczekiwal , ze ktos przeczyta ksiazke pelna bledow
    ortograficznych , albo tez wyslucha cie z uwaga jesli co drugie slowo
    bedzie przeklenstwem.

    ja nie znajduje w tych zdjeciach nic wiecej poza przejawem glupoty .

  • 22. Data: 2009-01-14 11:20:24
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

> [...]
    > Mistrzem prowokacji potrafi byc kazde dziecko w wieku przekory - i
    > jest to prowokacja autentyczna , czyli byc moze jakas wartosc i

    :)

    > A jakiz przekaz kryje sie za zdjeciami tej zabawki ?

    No jaki?

> [...]
    > To tak jakbys oczekiwal , ze ktos przeczyta ksiazke pelna bledow
    > ortograficznych , albo tez wyslucha cie z uwaga jesli co drugie slowo

    Zakładasz mój brak warsztatu patrząc na te zdjecia pomimo moich słów o jego
    braku znaczenia w tym wypadku. Tzn. nie zastanawiasz się nad tym co mówisz.
    Potraktuj zatem moje słowa wprost w tym momencie. Wiem jak zrobić te
    fotografie w pełni wyposarzonym studio, wielkim formatem na kliszy czarno
    białej, slajdzie, cyfrowym aparatem z 20mln pikseli... uzanałem jednak, że
    byłby to przerost formy zupełnie nie uzasadniony.

    > ja nie znajduje w tych zdjeciach nic wiecej poza przejawem glupoty .

    I ok. Ja nie będę zaprzeczał.
    Zwracam jedynie Twoja uwagę na odnoszenie się do konkretu. Tzn co jest
    głupie, a jeśli tak to dlaczego? Nie jestem typem twardogłowego i masz spore
    szanse żeby mnie przekonać.

    pozdrawiam
    marek

  • 23. Data: 2009-01-14 12:53:33
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Użytkownik "adam" <jestem_dziwakiem_co_boi_sie:

    świetny nick:-)

    > Nadal nie mam pojęcia po co to zrobiłeś i dlaczego tak ale nie wydaje mi się to być

    > specjalnie frapujące. Internet jest w jakimś sensie śmietnikiem - każdy to wie. Ot
    > dorzuciłeś się z kolejnym wirtualnym śmieciem i tyle.

    A mnie by udało się odnaleźć, min. świetną analogię:))

    W jaki prosty sposób potrafimy zaszufladkować, zeszmacić, ośmieszyć
    człowieka przypisując mu nieistotne cechy zewnętrzne (wszak pochodzimy
    od małpy), uznawane za wady: (wyłupiaste oczy, szczurza morda,
    odstajace uszy, spłaszczona głowa), ot co...(?!)

    Przecież na pierwszej fotografii to zwykła zabawka jakich setki w sklepach,
    dopiero podpis "robi swoje" i te wszystkie zmiany utworzone ręką człowieka,
    albo raczej wytworzone w jego umyśle, bo ręka to tylko narzędzie, jak aparat
    fotograficzny.

    Nadając takie cechy wyglądu, mające powodować lekceważenie, nienawiść
    ukształtowaną przez pokolenia ( itp.), to zwykły brak tolerancji, czy głupota
    a może nasza cecha narodowa?

    Jeszcze trochę, a ten milion Polaków, będzie w popłochu wracać z Wysp B.
    bo zaszufladkują ich jako alkoholików, nierobów, złodziei... i etc. ;-)

    --
    Mel

  • 24. Data: 2009-01-14 14:58:42
    Od: m...@a...net.pl

    >www.marekaugustynski.com/zm.html

    Dobre.

    Czyli czekaj, wziales pluszowa zabawke z napisem na
    metce: "made in Israel", zrobiles jej normalne zdjecia
    z normalnym opisem jej cech i patrzysz czy oskarza Cie
    o antysmityzm?

    Dobre, tyle ze mam propozyce, dla pelnego obrazu
    eksperymentu, to zrob tez "Polska swinie".

    Michal Kukula

  • 25. Data: 2009-01-15 01:26:21
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Me(L)Isa" napisał

> [...]
    >
    > Jeszcze trochę, a ten milion Polaków, będzie w popłochu wracać z Wysp B.
    > bo zaszufladkują ich jako alkoholików, nierobów, złodziei... i etc. ;-)

    Nie, to też do mnie nie przemawia.
    Marek odnalazł sposób na zeszmacenie pluszowej małpy i nic więcej ; )
    Ja myślę, że ta małpa jednak miała inne aspiracje niż stanie się obiektem
    chybionego performansu, zakładam, że miała jedno malutkie marzenie - stać
    się czyjąś przytulanką, nie sprofanowanym obiektem ; )

    Marek zgwałcił małpę.
    Trzeba to nazwać po imieniu ; )))))))))))

    adam

  • 26. Data: 2009-01-15 08:29:21
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 14:58:42 +0000 (UTC), m...@a...net.pl
    napisał(a):

> [...]
    > o antysmityzm?
    >
    > Dobre, tyle ze mam propozyce, dla pelnego obrazu
    > eksperymentu, to zrob tez "Polska swinie".

    Koniecznie pijaną i złapaną na kradzieży.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 27. Data: 2009-01-15 16:29:54
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 14 Jan 2009 00:37:26 +0000 (UTC), "Marek Augustyński"
    <c...@g...pl> wrote:

    >Pisze na rec.foto i cyfrową to samo.
    >
    >Przede wszystkich dziękuję za zainteresowanie.

    [...]

    wszystko cacy, ale jesli robiles taki experyment konceptualny, to
    sadze, ze obrales zla publike na tej grupie. sadze, ze jesli naprawde
    zalezy ci na zebraniu jakis interesujacych reakcji, to wiecej by ci
    daly te z jakiejs grupy zajmujacej sie ogolnie pojeta sztuka. przeciez
    jak sam piszesz, warsztat i sprzet nie mial zadnego znaczenia podczas
    tworzenia tych obrazkow. <rs>