  • 91. Data: 2018-12-14 13:27:18
    Temat: Re: akumulator
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Samochody sa tak zbudowane ze maja zapalac bez zadnych dodatkowych
    > gzorow, ladowan z prostownika itp.

    Jakby były tak zrobione, to ubytek prądu na postoju byłby minimalizowany.
    Podtrzymanie pamięci (radio, EFI), które idzie w miliampery, to pomyłka.
    Jakoś malutka bateria w BIOS-ie jest w stanie wytrzymać wiele lat. Zamek
    centralny u mnie w motorze to 4 mA, zegarek poniżej 1 mA.

    Nie wierzę, że 20 mA poboru w moim samochodzie ma jakieś uzasadnienie.
    Gdyby chcieli to zminimalizować, to by zminimalizowali do 4-5 mA albo
    i mniej (zamek centralny przecież też nie musi odbierać non stop).

  • 92. Data: 2018-12-14 13:28:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > A dlaczego nie dach?

    To ma być małe i jedynie uzupełniające. Jakbym miał wrzucać panel na dach
    to już wolałbym wyciągać akumulator lub np. wozić drugi...

  • 93. Data: 2018-12-14 14:32:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Queequeg q...@t...no1 ...

    > To ma być małe i jedynie uzupełniające. Jakbym miał wrzucać panel na
    > dach to już wolałbym wyciągać akumulator lub np. wozić drugi...

    Ja myslałem o czyms naklejonym co jest tam cały czas ale juz koledzy mnie
    uswiadomili ze niedasie bo kradna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 94. Data: 2018-12-14 17:50:45
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-14 13:28, Queequeg wrote:

    > To ma być małe i jedynie uzupełniające. Jakbym miał wrzucać panel na dach
    > to już wolałbym wyciągać akumulator lub np. wozić drugi...

    No ale po co uparcie wrzucać? Zamontujesz odpowiednio na stałe i będzie
    tam. Kilka kilogramów.

  • 95. Data: 2018-12-14 21:03:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:

    > Dzisiaj mnie nie zapalil.
    > Aku dlugo nie krecil, zaraz zdechl
    >
    > Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
    > doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.

    ok

    > Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie ...
    > 12.49V. Calkiem dobre.
    > Podlaczam pod zasilacz - przy 5A po chwili doszlo do 13.9V, a po paru
    > minutach do 14.5.

    czyli z Ampero-godzin zrobiły mi się mili-Ampero-godziny

    Po prostu skończył się.
    Wymieniony i gitara.
    A ten do utylizacji lub na wymianę za nowy z marketa.

    --
    Irokez

  • 96. Data: 2018-12-16 22:25:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    kk <k...@o...pl> wrote:

    > No ale po co uparcie wrzucać? Zamontujesz odpowiednio na stałe i będzie
    > tam. Kilka kilogramów.

    Będzie aż ukradną. Albo aż się odklei podczas jazdy i zabije kierowcę za
    mną. Nie chcę nic montować na samochodzie.

  • 97. Data: 2018-12-17 00:08:27
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-16 22:25, Queequeg wrote:

    > Będzie aż ukradną. Albo aż się odklei podczas jazdy i zabije kierowcę za
    > mną. Nie chcę nic montować na samochodzie.

    Albo się nie odklei, nie urwie, nie ukradną i będzie i będzie i będzie

  • 98. Data: 2018-12-27 16:06:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 1 grudnia 2018 19:50:43 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
    > ładowarkę
    > https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
    LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
    ead-Acid-Battery-p-1347622.html?

    Staniała do 42zł, za tą kasę też kupiłem.

  • 99. Data: 2019-01-02 18:43:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-27 o 16:06, Kris pisze:

    LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
    ead-Acid-Battery-p-1347622.html?

    > Staniała do 42zł, za tą kasę też kupiłem.

    Też ją kupiłem i całkiem dobrze działa, nawet regeneracja cos tam daje aku.

    --
    Pozdr
    Janusz