  • 21. Data: 2010-12-21 21:36:11
    Temat: Re: analizator stanów logicznych
    Od: Piotr Gorski <p...@p...pl>

    Dnia 15.12.2010 identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał/a:
    > istnieją jakieś fajne analizatory stanów logicznych dostępne na studencką
    > kieszeń?
    > te kity AVT mi się nie podobają, i nie są zmontowane...

    Ja używam Scanalogic:

    http://www.ikalogic.com/scanalogic_home.php

    i bynajmniej nie narzekam...

    --
    Piotrek Górski

  • 22. Data: 2010-12-22 16:57:32
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > http://www.ikalogic.com/scanalogic_home.php

    a takie końcówki pomiarowe to są gdzieś dostępne?

  • 23. Data: 2010-12-22 18:54:50
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ietb0s$bfj$1@mx1.internetia.pl...

    > a takie końcówki pomiarowe to są gdzieś dostępne?
    Chyba w każdym sklepie. Tylko trzeba zwrócić uwagę na jakość :)
    Wojtek

  • 24. Data: 2010-12-22 19:15:08
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Chyba w każdym sklepie. Tylko trzeba zwrócić uwagę na jakość :)
    > Wojtek

    w tme? jak to się nazywa?

  • 25. Data: 2010-12-23 18:34:06
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ietj2t$qn7$1@mx1.internetia.pl...

    > w tme? jak to się nazywa?
    Sugeruję zacząć od "chwytaka" :) Ale przejdź się do najbliższego sklepu,
    będą mieli.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 26. Data: 2010-12-24 02:23:50
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 21.12.2010 22:36, Piotr Gorski pisze:

    > Ja używam Scanalogic:
    >
    > http://www.ikalogic.com/scanalogic_home.php
    >
    > i bynajmniej nie narzekam...

    A jaką to ma rzeczywistą prędkość próbkowania przy długich przebiegach?
    Bo w te 4Msps jakoś nie wierzę...

    Michoo

  • 27. Data: 2010-12-24 08:46:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Dec 2010 03:23:50 +0100, Michoo wrote:

    >A jaką to ma rzeczywistą prędkość próbkowania przy długich przebiegach?
    >Bo w te 4Msps jakoś nie wierzę...

    No i slusznie, bo ile potrafi RS ? 11kB/s, czasem 46kB/s

    Tym niemniej cala pamiec atmegi da sie zapelnic, a potem obejrzec.

    J.

  • 28. Data: 2010-12-25 00:23:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 24.12.2010 09:46, J.F. pisze:

    > No i slusznie, bo ile potrafi RS ? 11kB/s, czasem 46kB/s
    No te 256kB z odpowiednim scalakiem powinno dać radę. (Np z ARMem ;))

    Ale jeszcze lepsza jest nowa wersja w której piszą o 20Msps - biorąc pod
    uwagę opóźnienia pin->rejestr, pin->przerwanie oraz
    przerwanie->przerwanie to jest fizycznie niemożliwe.

    > Tym niemniej cala pamiec atmegi da sie zapelnic, a potem obejrzec.
    Atmega 168 ma tej pamięci cały kilobajt ;)

    Michoo

  • 29. Data: 2011-01-18 06:25:45
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 12/19/2010 10:28 AM, identifikator: 20040501 wrote:
    > a taki multimetr:
    > http://allegro.pl/multimetr-oscyloskop-8mhz-usb-lcd-
    uni-t-ut81b-i1364588246.html

    > może pracować jako analizator stanu logicznego? Ktoś się bawił?

    Jeśli jesteś w stanie wydać takie pieniądze, to zainteresuj się albo
    OpenBenchem
    (http://dangerousprototypes.com/2010/02/25/prototype
    -open-logic-sniffer-logic-analyzer-2/)
    albo Saleae (http://www.saleae.com/). Mam ten drugi i jestem z niego
    zadowolony. Mały, wygodne oprogramowanie działające na
    najpopularniejszych platformach (win/mac/linux), podstawowe analizatory
    dostępne za darmo, możliwość pisania własnych analizatorów, bufor
    ograniczony liczbą zmian sygnałów i dostępną pamięcią komputera, w
    komplecie dostajesz kabelki i dobrej jakości chwytaki i bardzo dobre i
    szybkie wsparcie użytkownika. Z największych wad wymieniłbym tylko 8
    kanałów, "tylko" 20Msps i brak sensownej obsługi wyzwalania, ale mimo to
    do użytku amatorskiego spokojnie wystarczy.
    OpenBench jest szybszy, ma więcej kanałów, ma konfigurowalne triggery i
    jest tańszy, ale ma dużo krótszy rejestr, wolniejszą transmisję do
    komputera i musisz sam się zatroszczyć o podłączenie do układu (można
    dokupić kabelki z chwytakami).

    Ten oscyloskop sobie daruj, bo to ani nie jest porządny oscyloskop, a i
    jako analizator będzie do niczego (tylko jeden kanał, brak triggerów,
    nie wiadomo jaka długość rekordu). Coś może na nim zobaczysz, ale mi by
    było szkoda pieniędzy na taką zabawkę.

    pzdr.
    j.