  • 31. Data: 2010-02-19 10:29:51
    Temat: Re: antena radiowo-telewizyjna
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > W przypadku silnego sygnału ok i to bez wzmacniacza. W
    > przypadku gdy
    > mamy do czynienia ze słabym sygnałem to jednak nie ma jak
    > dobra antena
    > kierunkowa o dużym zysku.

    Oczywiście masz rację, ale Kolega nie napisał nic o paśmie,
    które go interesuje ani o kanałach, na których pracują
    nadajniki :-). Dlatego przyjąłem że chodzi mu o
    szerokopasmową. Ja też jestem zwolennikiem montowania
    zestawów anten, a nie jednej siatki. Tylko że często i gęsto
    jednak ta siatka jest bardziej ekonomicznym rozwiązaniem
    przy zachowaniu przyzwoitych parametrów :-). Gdybym w swojej
    stacji czołowej zamontował antenę szerokopasmową (a
    teoretycznie można, wszystkie programy z Kołowa, dosłownie
    kilka km) to koledzy z branży by mnie wyśmiali ;-))))

    > Wzmacniacze powinny być stosowane jedynie w
    > przypadkach gdy mimo zastosowania zestawu z dużym zyskiem
    > sygnał jest
    > jednak za słaby.

    Tyż prowda ;-)

    > 50 km przy tych mocach co widziałem w tym linku co podałeś
    > to akurat nie
    > jest odległość ekstremalna. Dwie 9el Yagi bez wzmacniacza
    > by całkiem fajnie to obsłużyły.

    W tym przypadku który podałem tak by było, a jak napisałem
    wyżej, Kolega nic nie pisał o konkretnych kanałach :-).

    > ...muszę cię rozczarować, może na UHF będzie miała jakieś
    > przyzwoite parametry, na 12 kanale powiedzmy że będzie
    > poprawnie działać

    I tak właśnie działa :-). Wcale mnie nie rozczarowujesz ;-)

    > nie wierzę że tego typu antena będzie dobra na 100 MHz,

    Ja nie tylko że nie wierzę, ale wiem że nie będzie dobra
    ;-). Tylko kogo tak naprawdę te 100 MHz interesuje? Chyba
    tylko jak ma zamiar zaprząc ją też do UKF :-)

    > jak zwykle producent podkoloryzował parametry,

    Podobnie jak większość producentów tego typu urządzeń :-).
    Trzeba tylko zdawać sobie sprawę z ułomności tych zabawek i
    da się żyć ;-). Podobnie ma się sprawa np. z
    mikrowzmacniaczami o poziomach wyjściowych ponad 100 dBuV i
    nierównomierności ch-ki +- 0,5 dB ;-))). Mierzyłem kilka
    takich, różnych producentów, i to tylko teoria ;-))

  • 32. Data: 2010-02-19 22:25:52
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    plebi pisze:

    > Niestety jestem pewien ze tak nie jest.
    > TV dobrze sie bedzie zachowywal od poziomu ok.68.....82dBuV.
    > Jesli karta nie potrafi dobrze odebrac poziomu 68dBuV to jest cos z nia nie
    > tak po prostu ale jak sadze karta nowa wiec bardzo malo prawdopodobne.

    Zależy co kupiłeś, ostatnio mój brat kupił kartę i niestety była tępa,
    nie pamiętam modelu.

    > Wszystkie urzadzenia tak sie projektuje aby przy minimalnym poziomie na
    > gniezdzie abonenckim zachowywaly sie poprawnie a poziom minimalny jest
    > standartem. Aby upewnic sie mozna pominac nawet rozgaleznik (zyskamy 3..4 dB
    > co najmniej jesli podzial na pol sygnalu).

    Spróbuj dla porównania podłączyć samą kartę bez rozgałęźnika potem tak
    samo heliosa.
    SP6STZ

  • 33. Data: 2010-02-19 22:45:31
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Robert_J pisze:

> [...]
    > antenę szerokopasmową (a teoretycznie można, wszystkie programy z
    > Kołowa, dosłownie kilka km) to koledzy z branży by mnie wyśmiali ;-))))

    W sumie masz komfortową sytuację jeśli chodzi o odbiór TV, we Wrocławiu
    (okolice centrum) mamy programy TV z trzech kierunków jeśli chodzi o
    polskie (czeskie przeważnie są przy okazji). Sygnały są na tyle silne że
    wzmacniacze są nieporozumieniem, chociaż na TVN i Puls trzeba antenę o
    ciut większym zysku. W każdym razie w porządnym zestawie są 4 anteny
    (TVP1 na 12 kanale reszta UHF) a jak ktoś chce mieć odbiór radia to 5.

    W każdym razie jak długo się zajmuję antenami to miałem okazję widzieć
    sporo "wynalazków" ponoć super działających, aż się chce zrobić coś w
    rodzaju encyklopedii :-P CDo dzisiaj mnie intryguje co nasi "kochani"
    "bracia-sojusznicy" mieli u siebie na dachach bloków mieszkalnych jak
    stacjonowali u nas w Polsce, z daleka to wyglądało jak dosyć spore koła
    od rowerów.
    SP6STZ