  • 1. Data: 2010-02-05 09:58:29
    Temat: maszt do ateny - jaki?
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Zastanawiam sie jaki maszt wybrac do anteny ... potrzebuje max. 1m

    masz stalowy o dlugosci 1.5m srednicy 38mm
    http://www.dipol.com.pl/instalacje-maszty-1-5-m-stal
    ,4592.htm
    kosztuje 35 zl

    maszt aluminiowy o dlugosci 2.5m srednicy 35mm i grubosci 1.5mm
    http://www.dipol.com.pl/instalacje-maszty-2-5-m-al,4
    594.htm
    kosztuje 28 zl

    masz stalowy za drogi, masz aluminiowy za dlugi i rowniez za drogi,
    pomyslalem wiec, ze moze wykorzystac zwykla rure o srednicy 2.5 cm ze
    sklepu hydraulicznego, 1m kosztuje ok 12 zl, co o tym sadzicie? chyba
    bedzie bardziej wytrzymala?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2010-02-05 10:00:46
    Temat: Re: maszt do ateny - jaki?
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!

    ...> bedzie bardziej wytrzymala?

    Jesli ocynkowana to ok, inna zardzewieje

  • 3. Data: 2010-02-05 10:00:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 05 Feb 2010 10:58:29 +0100, R.M. napisał(a):

    > , ze moze wykorzystac zwykla rure o srednicy 2.5 cm ze
    > sklepu hydraulicznego, 1m kosztuje ok 12 zl, co o tym sadzicie?

    Jasne, bedzie dobra tylko niech będzie ocynkowana :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2010-02-05 10:15:01
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    R.M. pisze:
> [...]
    > pomyslalem wiec, ze moze wykorzystac zwykla rure o srednicy 2.5 cm ze
    > sklepu hydraulicznego, 1m kosztuje ok 12 zl, co o tym sadzicie? chyba

    Tak jak odpowiedzieli inni, żeby była ocynkowana.
    Dodatkowo, sprawdź czy cybanty od anten są przystosowane do montażu na
    takiej średnicy rury. Może się okazać że braknie gwintu i anteny nie
    przykręcisz. Będziesz musiał kombinować z podkładkami, a to już
    partyzantka i nie będzie to solidne. Lepiej poszukaj rury o odpowiedniej
    średnicy.

  • 5. Data: 2010-02-05 10:15:25
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-05 10:58, R.M. pisze:
> [...]
    > pomyslalem wiec, ze moze wykorzystac zwykla rure o srednicy 2.5 cm ze
    > sklepu hydraulicznego, 1m kosztuje ok 12 zl, co o tym sadzicie? chyba
    Rura na maszt musi być dobrze ocynkowana i to z obu stron, bo wszędzie
    będzie rdzewiała - rury "hydrauliczne" przeważnie są marnie ocynkowane a
    od wewnątrz zardzewiałe już w momencie kupna. Jeśli ci to nie
    przeszkadza, i nie liczysz że ten maszt długo tam postoi - to kupuj.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-02-05 16:09:22
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    > od wewnątrz zardzewiałe już w momencie kupna. Jeśli ci to nie
    > przeszkadza, i nie liczysz że ten maszt długo tam postoi - to kupuj.

    I jeszcze ciekawostka, od podstawy dachu cała konstrukcja powinna być
    nie wyższa niż 3m
    inaczej będziesz musiał się ubiegać o pozwolenie budowlane. Akurat
    jestem w temacie, bo muszę
    postawić anteny po przeprowadzce na dach.
    SP6STZ

  • 7. Data: 2010-02-06 01:03:05
    Od: "G." <g...@g...com>

    Jakoś kiedyś nie było specjalnie masztów na anteny, kupowało się rurę ocynk
    i trwała ona przez 20 lat i dobrze było. Teraz jest wszystko oprócz kasy.

    Koniec rury na górze proponuje zaślepić czymś.

  • 8. Data: 2010-02-07 00:12:27
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik R.M. napisał:
> [...]
    > pomyslalem wiec, ze moze wykorzystac zwykla rure o srednicy 2.5 cm ze
    > sklepu hydraulicznego, 1m kosztuje ok 12 zl, co o tym sadzicie? chyba

    Metr? Kij od szczotki i kawał drutu na sprowadzenie elektrostatyki jak
    sucho będzie. Drut ze złomu, kij nie musi być od szczotki - można patyka
    w krzakach wyszukać. Większych kłopotów technicznych nie masz?

    --
    Darek

  • 9. Data: 2010-02-07 10:28:00
    Od: "Harrison Bergeron" <b...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SP6STZ" <z...@v...pl>
    napisał w wiadomości news:hkhfrl$v52$1@news.onet.pl...
    > I jeszcze ciekawostka, od podstawy dachu cała konstrukcja powinna być nie
    > wyższa niż 3m

    Co rozumiesz jako podstawa dachu?
    Nie chodzi przypadkiem o zwieńczenie dachu?

    Pozdrawiam
    H.B.

  • 10. Data: 2010-02-07 17:56:59
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Harrison Bergeron pisze:

    > Co rozumiesz jako podstawa dachu?
    > Nie chodzi przypadkiem o zwieńczenie dachu?
    O .... ! faktycznie rąbnąłem byka :-P Tak chodzi o zwieńczenie dachu.
    SP6STZ