  • 41. Data: 2012-08-21 17:45:03
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k0vhu7$2qv$...@i...gazeta.pl...

    > Tym niemniej - marzysz o wiekszej ilosci tego i przemianowaniu ekspresowek
    > na autostrady ... platne ? :-)
    >
    > Co do ilosci ... mieszkasz gdzies na "trasach Euro" ? Postep jest
    > generalnie od lat, od 2004 wiekszy, no, pierwsze inwestycje "unijne"
    > oddawano od 2006-7, wiec to juz od ~5 lat mamy w miare intesywny rozwoj.

    No nie wiem, ja od 10 lat nie widziałem nic nowego w okolicach - i tak aż do
    Euro właśnie.

  • 42. Data: 2012-08-21 18:40:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 21-08-2012 o 15:55:04 MichałG <g...@w...pl> napisał(a):

    > Niemcy, Czechy, Słowacja, austria, szwecja... itd. ;)
    >
    > Podobne czasy oczekiwania (ok. połowe krótsze) są w normalnym
    > tygodniu... to, że ktos kiedys przejechał bez kolejki Sosnice to tylko
    > przypadek.
    > Jakos nawet na Brenerze w sobote pełni sezonu narciarskiego nie stoi sie
    > dłużej niz kilka min. Ale tych bramek jest tak 'kilka' a nie cztery jak
    > u nas.

    Dawno nie jechałem na południe ale gdy jechałem (2 lata temu) to miałem
    winietki: czeskie, słowackie, austryjackie - wiec nie ma co porównywać do
    naszych kolejek na bramkach :-) - tym bardziej Szwecja i Niemcy :-).
    Stałem natomiast w zwykłą (wakacyjną) sobotę 3 godziny na zjeżdzie z
    autostrady w Rimini, stałem gdy wracałem z Barcelony (nie był to jeszcze
    miesiąc "wakacyjny"), w tym roku stałem w Lionie itd.
    Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Jeszcze raz napiszę - u nas ruch na
    autostradach jest mały.

    TG

  • 43. Data: 2012-08-21 19:15:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >miałem winietki: czeskie, słowackie, austryjackie - wiec nie ma co
    >porównywać do naszych kolejek na bramkach :-)

    Czemu, sumaryczny czas zakupu mozna porownac :-)

    >Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Jeszcze raz napiszę - u nas ruch na
    >autostradach jest mały.

    W ogolnosci owszem, ale musisz jednak przyznac ze 40 minut czekania na
    bramkach to nie jest malo. I wypacza sens autostrady :-)

    J.

  • 44. Data: 2012-08-21 20:15:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 21-08-2012 o 19:15:58 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czemu, sumaryczny czas zakupu mozna porownac :-)

    Winietki można kupić wcześniej w PL lub przy okazji tankowania.

    > W ogolnosci owszem, ale musisz jednak przyznac ze 40 minut czekania na
    > bramkach to nie jest malo. I wypacza sens autostrady :-)

    Ale te 40 min. nie zdarza się codziennie - pewnie piątek,niedziela, długi
    weekend majowy, długi weekend sierpniowy itp. W poniedziałek po południu,
    wtorek, środę czwartek i "normalną" sobotę jest luźniej - tak jak wszędzie.

    TG

  • 45. Data: 2012-08-21 20:53:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 21-08-2012 o 16:42:39 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Za 50 lat ropa sie skonczy i autostrady beda niepotrzebne :-)
    Ropa się "skończy" jak będzie na to polityczne zapotrzebowanie.

    > Ze nic to oczywiscie nie, ale jak sie tak spojrzy demagogicznie
    > krytycznie ... to tez i malo sie poprawia :-)

    W stosunku do czego mało? - bo ja myślę, że w stosunku do naszych
    możliwości to całkiem sporo - zwłaszcza, że praktycznie przy każdej
    inwestycji "pomaga" mafia.

    > No, to zalezy. Te "panstwowe" po 10gr/km to powiedzmy znosnie.
    > Ale Staleksport to bierze chyba juz ze 30gr/km, i to mnie sie wydaje
    > duzo ... aczkolwiek patrzac na kolejki na bramkach - cena jest bardzo
    > dobra :-)

    Dokładnie o to mi chodzi, wszyscy płaczą, że drogo a kolejki na zjazdach
    "na 40 min. czekania".
    Polacy już taką mają mentalność - potrafią tylko narzekać, nie ma pracy,
    pieniędzy, niczego - a jak upadnie biuro podróży to się okazuje, że
    mnóstwo ludzi jeździ na wczasy za granicę (nie tylko Egipt i Tunezja).

    > Owszem, ale jak masz doliczyc np 20% dalej i dodatkowo pol godziny na
    > bramkach, i jeszcze oplate za autostrade, to wybor juz tak bardzo nie
    > cieszy.

    Na trasach 100+ km praktycznie zawsze szybciej jest autostradą.
    Ale tu nie chodzi tylko o sam asfalt - razem z autostradą robione są
    węzły, obwodnice, wiadukty które znacznie ułatwiają ruch lokalny -
    przykładem może być S8/A2 w Warszawie - dla ludzi dojeżdzających do pracy
    z powiatu Warszawa- Zachód (Grodzisk, Pruszków itp) to błogosławieństwo -
    mimo, że autostradą jadą raptem 5 km.

    > Ale zauwaz ze sam juz wydluzyles horyzont do 5-10 lat, wiec nie tylko
    > ostatnie 2-3 ...

    W ciągu ostatnich 2-3 lat przybyło najwięcej gotowych kilometrów i
    najwięcej jest km w budowie.
    Ale wiadomo, że nie zrobiono tego przez 2 lata - miejscami wykończono to
    co było rezgrzebane 10 lat wcześniej.

    TG

  • 46. Data: 2012-08-21 21:10:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał(a):
    >Ropa się "skończy" jak będzie na to polityczne zapotrzebowanie.

    No nie wiem, nie wiem, z pustego i polityk nie naleje :-)

    >W stosunku do czego mało? - bo ja myślę, że w stosunku do naszych
    >możliwości to całkiem sporo

    w stosunku do potrzeb, a demagogicznie to nawet w stosunku do spadku
    po komunie - bo jak np A4 zrobili od nowa, to przeciez km nie przybylo
    :-)

> [...]
    >pracy, pieniędzy, niczego - a jak upadnie biuro podróży to się
    >okazuje, że mnóstwo ludzi jeździ na wczasy za granicę (nie tylko

    No bo wczasy w Polsce sa do d* :-)
    I to nie jest tylko polskie narzekactwo, ale czesto obiektywny fakt
    :-)

    >Na trasach 100+ km praktycznie zawsze szybciej jest autostradą.

    Malo - patrz np przyklad Wroclaw Lubin z watku obok.

    >Ale tu nie chodzi tylko o sam asfalt - razem z autostradą robione są
    >węzły, obwodnice, wiadukty które znacznie ułatwiają ruch lokalny -
    >przykładem może być S8/A2 w Warszawie

    Owszem, ale to tez bywalo bez autostrad.
    No i np pod wrockiem zamierzaja zamknac jeden wjazd. Bo nieoplacalny
    ... a w domysle - bo bramka za droga i na siebie nie zarobi :-)

    >W ciągu ostatnich 2-3 lat przybyło najwięcej gotowych kilometrów i
    >najwięcej jest km w budowie.

    Autostrad rocznie - byc moze. Tak bardziej ogolnie - niekoniecznie.

    J.

  • 47. Data: 2012-08-21 21:17:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał(a):

    >Winietki można kupić wcześniej w PL

    Nie oplaca sie, poza tym tez czas kosztuje :-)

    >lub przy okazji tankowania.

    Akurat odwrotnie - oplacalo sie tankowac przy wyjezdzie na tym
    kierunku

    Teraz to juz nie jestem taki pewny ... taniej w Austrii czy Czechach ?

    >Ale te 40 min. nie zdarza się codziennie - pewnie piątek,niedziela,
    >długi

    Nie. mnie sie najdluzej zdazylo chyba z 5 minut.
    Ale ... znajomy czesciej w szczycie jezdzi, i wtedy korki dluzsze.
    Moze nie 40 minut, ale 15-20 ..

    J.

  • 48. Data: 2012-08-21 23:00:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]

    Do czego porównujesz?

    > Dokładnie o to mi chodzi, wszyscy płaczą, że drogo a kolejki na zjazdach
    > "na 40 min. czekania".

    A gdzie Ci się to wyklucza?

    > Polacy już taką mają mentalność - potrafią tylko narzekać, nie ma pracy,
    > pieniędzy, niczego - a jak upadnie biuro podróży to się okazuje, że
    > mnóstwo ludzi jeździ na wczasy za granicę (nie tylko Egipt i Tunezja).

    Mówisz, że to ci sami co narzekają?
    A nawet jeśli - to może gdyby w Polsce zarobki były normalne, to nie
    musieliby męczyć się w Egipcie, tylko byczyliby się na Maledivach?
    Inna sprawa, że tak jest tylko dzięki nim samym - gdyby się dobrze
    zakręcili, to mieliby i Maledivy w cenie Egiptu.

    > Na trasach 100+ km praktycznie zawsze szybciej jest autostradą.

    Jak postoisz 40 min na bramce, to nie ma szans.

  • 49. Data: 2012-08-21 23:01:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Akurat odwrotnie - oplacalo sie tankowac przy wyjezdzie na tym kierunku
    >
    > Teraz to juz nie jestem taki pewny ... taniej w Austrii czy Czechach ?

    Chyba w Austrii, ale generalnie wielkich różnic nie ma.

  • 50. Data: 2012-08-21 23:16:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 21-08-2012 o 21:10:00 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Autostrad rocznie - byc moze. Tak bardziej ogolnie - niekoniecznie.

    http://tinyurl.com/7qkuwy2

    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:PL-Mo
    torways-pl.svg&filetimestamp=20120503110642

    TG