  • 21. Data: 2015-03-25 22:51:41
    Temat: Re: avr-gcc adresy funkcji
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Kto zgadnie architekturę ;)?
    x86 ?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 22. Data: 2015-03-26 08:24:30
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-03-25 21:29, Marek wrote:
    [...]
    > ClrWdt(); 0: 24030001 li v1,1 4: 3c020000 lui v0,0x0 8: ac430000 sw
    > v1,0(v0)
    >

    > Kto zgadnie architekturę ;)?
    Wygląda na jakiegoś MIPS-a. :-)

  • 23. Data: 2015-03-26 08:57:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Mar 2015 08:24:30 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > Wygląda na jakiegoś MIPS-a. :-)

    Bingo! Wygrałeś lutownicę ;).

    --
    Marek

  • 24. Data: 2015-03-26 13:57:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-03-25 20:31, pawel wrote:

    >AVR mają harvarda i takie sztuczki sa kłopotliwe.

    Harvard zasadniczo nie uniemozliwia takich sztuczek.
    Adres jest adres, jesli wiadomo ze to funkcja, to kompilator nie
    powinien miec problemu ze skokiem
    (o ile architektura przewiduje rozkaz skoku pod adres z rejestru,
    zmiennej itp - ale to zawsze sie daje ret obejsc).

    Jesli to gcc, to wszak C++ na tym bazuje :-)

    J.

  • 25. Data: 2015-03-26 14:07:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel"
    >Chodzi o oszczędność pamięci ram oczywiście :)
    >Na początku programu muszę odwołać się do tych funkcji tzn przekazać
    >je jako parametr do innej funkcji bibliotecznej
    >i zapomnieć tzn zwolnić pamięć ram.

    Ale one do jednorazowego wywolania czy jak ?
    Czy ta funkcja je gdzies zapamietuje ?

    >Ponieważ do atmegi mam podłączoną pamięć dataflash i mogę przesyłać
    >na nią pliki binarne i tekstowe to chciałbym:
    >- wygenerować plik z adresami funkcji po kompilacji
    >- załadować go na stałę do dataflash
    >- później przy każdym uruchomieniu programu zaalokować pamięć
    >odczytać do niej zawartość pliku z adresami przekazać do funkcji
    >bibliotecznej i zwolnić pamięć.

    Duzo tych funkcji ? Bo ta procedura moze zajac wiecej programu niz
    lista funkcji :-)

    Moze Ci PROGMEM wystarczy do umieszczania tablic w pamieci programu ?

    http://www.nongnu.org/avr-libc/user-manual/pgmspace.
    html

    J.

  • 26. Data: 2015-03-26 17:36:56