  • 1. Data: 2015-03-23 22:49:18
    Temat: rozważania o europie...
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    dziędobrywieczór!

    nawiązując do mojej porażki/masakry pytania o kondensator,
    chciałem zasięgnąć razy powskich ekspertów - na ile takie urządzenie

    http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=seng-v6
    -p-sm-isqm-1-e-0113&order=d&string=pirometr

    nadaje się do pomiaru temperatury różnych powierzchni?

    bo powierzchnie w elektronice są różne, czarne, kolorowe, błyszczące,
    odbijające, białe itp...

    czy Ktoś z po ma jakieś pozytywne doświaczenia w tym temacie?

  • 2. Data: 2015-03-23 23:03:48
    Temat: Re: rozważania o europie...
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    np temperaturę wody można mierzyć?
    a taki radiator zasmarowany pastą?

  • 3. Data: 2015-03-24 00:20:10
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 23.03.2015 22:49, Ministerstwo Propagandy wrote:
> [...]
    > odbijające, białe itp...
    >
    > czy Ktoś z po ma jakieś pozytywne doświaczenia w tym temacie?

    Używam w robocie takiego wynalazku, jakiegoś Fluka, i do wszystkiego się
    nie nadaje. Można sobie zmierzyć z bliska PCB, radiator lub własne czoło
    :-P ale faktycznie jak jest coś przezroczystego, błyszczącego albo
    białego to dziwne pomiary wychodzą. Narzędzie raczej to szacowania czy
    coś się "bardzo grzeje" czy "jest w normie" niż do dokładnego pomiaru,
    pomocne jak się sprawdza temperaturę czegoś co jest pod wyższym napięciem.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2015-03-24 00:48:31
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-23 o 22:49, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > dziędobrywieczór!

    > nadaje się do pomiaru temperatury różnych powierzchni?

    do elektroniki tylko kamera termowizyjna
    jedyna wada jak dla ciebie... też ma znaczek CE

  • 5. Data: 2015-03-24 09:40:47
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jakub Rakus napisał:

> [...]
    > coś się "bardzo grzeje" czy "jest w normie" niż do dokładnego pomiaru,
    > pomocne jak się sprawdza temperaturę czegoś co jest pod wyższym napięciem.

    1) Pirometr ma określone pole widzenia - im dalej, tym większe, więc
    detektor może też patrzeć na miejsca o innej temperaturze, fałszując
    wynik. Zdecydowanie polecam nawet najprostszą kamerę termowizyjną. O ile
    ktoś chce na to wydać dość dużo pieniędzy. Pirometr nie mierzy tylko w
    punkcie oświetlonym laserem. Użytkownicy często o tym zapominają.
    2) Pirometr powinien mieć możliwość ustawiania współczynnika
    emisyjności. Najprostsze tego nie mają. Jak sam słusznie zauważyłeś,
    różne ciała dają różne wyniki. Bez ustawienia tego współczynnika możesz
    mierzyć temperaturę specjalnej czarnej taśmy samoprzylepnej (są takie
    produkowane do pomiarów w wyższych temperaturach) albo mierząc
    temperaturę stopy żelazka uznasz, że możesz ją dotknąć a potem bardzo
    boleśnie się zdziwisz.

    http://www.mera-sp.com.pl/rozwiazania/wiecej/piromet
    ry-poradnik-uzytkowania
    http://forum.conrad.pl/showthread.php?37-Jak-dzia%C5
    %82a-pirometr-czy-te%C5%BC-termometr-na-podczerwie%C
    5%84

  • 6. Data: 2015-03-24 20:08:11
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-03-24 o 00:20, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > coś się "bardzo grzeje" czy "jest w normie" niż do dokładnego pomiaru,
    > pomocne jak się sprawdza temperaturę czegoś co jest pod wyższym napięciem

    aby takie coś było użyteczne i wiarygodne trzeba:
    a. umieć mierzyć,
    b. umieć interpretować wyniki

    W związku z tym polecam albo odpowiednie szkolenie, albo pobawić się
    przez jakiś czas kamerą termowizyjną i pooglądać sobie nią różne
    powierzchnie - przeźroczyste, nieprzeźroczyste, matowe, błyszczące
    (zobaczyć co w nich się potrafi odbijać..) itp. Wtedy się naprawdę dużo
    wyjaśni.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 7. Data: 2015-03-24 22:43:07
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    a jak chcę sprawdzić temperaturę kondziora?

    podejrzeam, że od góry nie da rady...

    ale z boku zwykle folia się za bardzo nie błyszczy...