  • 1. Data: 2019-07-12 20:34:27
    Temat: bad block(s) found
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W listopadzie, na 99% w wyniku awarii prądu (ćwierć dzielnicy) sypnęło się coś na
    dysku:

    Type Date Time Users Source IP Computer name Content
    Warning 2018/11/18 03:51:47 System 127.0.0.1 localhost [Host: Disk
    2] Bad Blocks Scan completed. 8 bad block(s)
    found.

    Od tego czasu czyli od 8 miesięcy liczba złych bloków się nie zwiększa:

    Warning 2019/07/12 19:29:24 System 127.0.0.1 localhost [Host: Disk
    2] Bad Blocks Scan completed. 8 bad block(s)
    found.

    To jeden z dwóch dysków w Raid, pierwszy bliźniak nie ma żadnych błędów.

    500 zł za nowy dysk chwilowo piechotą nie chodzi, najważniejsze dane i tak
    zbackupowane na inny serwer.

    Długo jeszcze tak da się pociągnąć?

  • 2. Data: 2019-07-12 20:46:04
    Temat: Re: bad block(s) found
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    > Długo jeszcze tak da się pociągnąć?

    Oczywiście. Nawet nowe dyski są sprzedawane z uszkodzonymi sektorami,
    tyle że tego nie widać. To co u Ciebie widać, to uszkodzenia w toku
    użytkowania.

  • 3. Data: 2019-07-12 20:51:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-12 o 20:46, Szyk Cech pisze:

    > Oczywiście. Nawet nowe dyski są sprzedawane z uszkodzonymi sektorami,
    > tyle że tego nie widać. To co u Ciebie widać, to uszkodzenia w toku
    > użytkowania.

    Nie tak oczywiście.
    Kwestia, czy matryca "prawdziwa", fizyczna, czy tylko programowa na
    płycie głównej. Oraz jak dyski są zarządzane pod względem miejsca
    zapasowego - w lepszych sterownikach definiuje się, słabsze mają
    zafiksowaną. Jak braknie rezerwy, mirror się rozsynchronizuje. Powinien
    wtedy odłączyć zły dysk, ale widziałem, że działy się cuda, łącznie z
    kaszaną na wolumenie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-07-13 14:36:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5d28d2b4$0$31099$6...@n...neostrada.pl

    > Długo jeszcze tak da się pociągnąć?

    Samsung 3.5" 80 GB padł zupełnie (odczytałem dzięki chłodzeniu
    podczas czytania) po kilku latach od pojawienia się BB.
    (zepsute miejsca zostały wyłączone z użycia partycjonowaniem)

    Dwa Seagaty 2.5" 500 GB pracują bezproblemowo wiele lat po
    pojawieniu się BB. (zostały oba ,,naprawione'' softem Seagate)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-07-13 15:36:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od paru dni dostaję takie komunikaty po skanowaniu przez serwer:

    Level: Warning
    Host: Disk 2 Read I/O error, UNRECOVERED READ ERROR sense_key=0x3, asc=0x11,
    ascq=0x4, CDB=88 00 00 00 00 01 47 ab ad e0 00 00 01 00
    00 00 .

    -----

  • 6. Data: 2019-07-14 22:10:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dwa Seagaty 2.5" 500 GB pracują bezproblemowo wiele lat po
    > pojawieniu się BB. (zostały oba ,,naprawione'' softem Seagate)

    Ale absolutnie co innego jest dysk (w znaczeniu solo), co innego jakiś
    fake-raid, a co innego sprzętowa matryca typu RAID-5, RAID-6 czy miksy
    typu RAID 0+1.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2019-07-15 06:59:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie jest Raid-1, co ciekawe QTS daje sprzeczne komunikaty, np.

    Disk Access History (I/O): Good
    Disk SMART Information: Warning

    The disk was detected not to be in the best status. Your disk should be operating
    properly.

    Generalnie przyczepia się do 'Current_Pending_Sector Raw Value = 11' w Smart zamiast
    to naprawić.
    BTW do 11 wzrosło z 8, więc coś się dzieje.

    Żeby jakiegoś zewnętrznego narzędzia użyć nie mam gdzie podłączyć 3,5'', no chyba
    się trzeba udać do Chińczyka.

  • 8. Data: 2019-07-15 14:02:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to zamówiłem ten wynalazek:
    www.ebay.pl/itm/Usb-3-0-2-0-to-2-5-3-5-5-25-IDE-SATA
    -Hard-Disk-Extra-Power-Cable-HDD-SDD-Dock/1410086434
    01

    W poprzednim podobnym dość szybko padł zasilacz "minicegiełka" 12V/5V, ale i tak był
    tylko 2.0

    Podłączał będę przez eSata najchętniej (nie mam stacjonarnego).

    Może własne oprogramowanie WD pomoże przy tym HDD, a jak nie to inny "disk
    regenerator".

    -----

  • 9. Data: 2019-07-15 15:30:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > No to zamówiłem ten wynalazek:
    > www.ebay.pl/itm/Usb-3-0-2-0-to-2-5-3-5-5-25-IDE-SATA
    -Hard-Disk-Extra-Power-Cable-HDD-SDD-Dock/1410086434
    01

    Miałem i mam. Tandetny syf, ale daje radę i przynajmniej przepuszcza
    komendy SATA. 3x droższe mostki nie przepuszczały i nie dało się odczytać
    SMARTa.

    > W poprzednim podobnym dość szybko padł zasilacz "minicegiełka" 12V/5V, ale i tak
    był tylko 2.0

    Widziałem w takich dwa zasilacze, jeden całkiem porządny i jeden
    podrabiany. Z zewnątrz różniły się gniazdem zasilającym (ten podrabiany
    miał aluminiowe styki) i grubością kabla zasilającego (podrabiany miał
    cienki kabelek).

    Przetestowałem ten podrabiany (nie na dysku), obciążając go zgodnie z tym,
    co obiecali na obudowie. Napięcie przyklękło, zasilacz nie wyrobił, za to
    ładnie stopił obudowę.

  • 10. Data: 2019-08-28 13:19:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przesyłka od Chinola zawiesiła się gdzieś w Turcji (nie polecam sprzedawcy eBay o
    ksywce av-rf, na emaile odpowiada jakiś automat
    zawsze tym samym tekstem, reklamacja paypal w drodze).
    Zamawiam więc krajowo inną obudowę, choć wyjdzie sporo drożej:
    Fantec DB-ALU3e-6G (wyjścia USB 3.0 plus eSATA).
    Lubię podłączać zewnętrzny dysk przez złącze eSata, bo komp myśli że to dysk
    wewnętrzny, co czasem się przydaje.

    -----