  • 31. Data: 2011-01-22 15:36:54
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-21 20:41, Kuczu pisze:

    > Tu jest wizualizacja:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=vq11CusULlk

    A tu jest rzeczywistość:

    http://www.youtube.com/watch?v=udomc1Uf0Wc&feature=r
    elated

    i ciekawy jestem jak po między tymi "kliknięciami" co niektorzy będą
    robić "miedzygaz" ;)

    Pozdrawiam
    Rafał
    DL'a szukam

  • 32. Data: 2011-01-22 15:42:00
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Seba" napisał w wiadomości grup
    > BYW - mnie z kolei do pasji doprowadza to pierd...cie przy wrzucaniu 2 w
    > naszych maszynach (piszę o FZS)

    Nie jest zle.

    > Wiem że coś kombinowałeś w tym temacie po Twoim uszkodzeniu
    > skrzyni - i jak sprawdziło się?

    Tak. Wymiana kompletu: 2 wodziki (jeden byl pod znakiem zapytania, ale na
    wszelki wypadek tez wymienilem), pamietnik (ten frezowany walek) i walek
    obracajacy pamietnik. Przez pierwsze 5kkm byla kompletna cisza przy zmianie
    z 1 na 2. Teraz jest wyrazne klikniecie. Glosne uderzenie pojawia sie gdy
    zrobie cos nieuwaznie.

    Najskuteczniej mi wychodzi kiedy przygotowuje sie do zmiany tak jak bez
    sprzegla (czyli noga lekko podnosi dzwignie), potem jednoczesnie ujmuje gaz
    i wciskam sprzeglo. Wtedy jest git. Jak zrobie cos zbyt szybko/pozno to
    wtedy juz nie jest tak kolorowo.

    Ostatnio mialem okazje przewiezc sie KLX-R'em 650. Mocy to za duzo nie
    mialo, ale skrzynia miodzio. Tylko po obrotomierzu widac, ze zmieniam biegi,
    tak cicho i plynnie, niezaleznie od obrotow i czy wbijam bez sprzegla ("na
    chama"), czy uwaznie bez sprzegla czy ze sprzeglem. Bylem zachwycony;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 33. Data: 2011-01-22 15:48:02
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com

    > i ciekawy jestem jak po między tymi "kliknięciami" co niektorzy będą robić
    > "miedzygaz" ;)

    Jaki miedzygaz? Ty niestety nie masz zielonego pojecia o tym
    co piszesz! To sa skrzynie KLOWE konstrukcyjnie dostosowane do
    zmian biegow BEZ SPRZEGLA. Te potworne uderzenia ktore tak Cie
    przerazaja dzialaja na KLY. Sa one tak sprytnie wyprofilowane
    ze im to nie szkodzi. Luzy miedzyzebne o ktorych gdzies tam pisales
    nie maja zwiazku z tematem. Wyrownywanie "momentow" o ktorym
    tez pisales - to jakies horrendum...wiesz co to jest moment?
    Daj juz sobie siana..
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 34. Data: 2011-01-22 17:08:00
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Sat, 22 Jan 2011 16:42:00 +0100, *Ivam* napisał(a):

> [...]
    > z 1 na 2. Teraz jest wyrazne klikniecie. Glosne uderzenie pojawia sie gdy

    U mnie przy wyższych prędkościach obrotowych zawsze "czuć" zmianę na 2.
    Jakbym tego nie robił to tupnięcie czuję.
    Przy niższych obrotach jest oki - potrafię zmienić bieg bezszelestnie.
    Z tego co piszesz u mnie zmiana nic nie da - w krótkim okresie czasu
    wrócę do punktu wyjścia - po prostu TTTM.

> [...]
    > tak cicho i plynnie, niezaleznie od obrotow i czy wbijam bez sprzegla ("na
    > chama"), czy uwaznie bez sprzegla czy ze sprzeglem. Bylem zachwycony;)

    Miałem to samo po całodziennej przejażdżce Hornetem - tam skrzynia
    chodziła miękko i aksamitnie. Zmiana biegów zarówno w górę jak i w dół
    to było tylko cichutkie kliknięcie (biegi można było zmieniać bez
    jakiejkolwiek staranności a i tak efekt był zawsze powtarzalny).
    Fajna sprawa - tego mi trochę w moim Fazerze brakuje.

    Sebastian S.

  • 35. Data: 2011-01-22 18:22:04
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-01-22 16:15, The_EaGle pisze:

    > Zgadza się i wg Ciebie nie ma między nimi "luzu" ?

    > Oczywiście że tak, i obracają sie swobodnie do czasu aż nie zmienisz
    > biegu w tym momencie obracające się swobodnie koło zostanie "spięte" z
    > wałkiem na którym się znajduje i w tym momencie dochodzi do udaru.

    Opowiedz prosze jak to swobodnie obracaja sie na walkach kola zebate.
    Twoje opowiesci zaczynaja byc coraz bardziej fascynujace.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 36. Data: 2011-01-22 21:05:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 22 Sty, 16:36, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

> [...]
    elated

    > i ciekawy jestem jak po między tymi "kliknięciami" co niektorzy będą

    Dużo jeszcze musisz się dowiedziec i pocwiczyc. Najlepiej wez sobie
    obejrzyj pamietnik z jakiejkolwiek skrzyni to zakumasz o co chodzi.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 37. Data: 2011-01-23 09:30:58
    Od: "marvin" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "NESSO" napisal...

    > a że nie miałem okazji z same ciekawośc spróbuje jak to jest
    > mam nadzieje ze przy 1 razie tryby w skrzyni nie polecą :)

    Sprzeglo nie jest urzadzeniem ktore dziala zero-jedynkowo. Stany posrednie
    tez mozna wykorzystac. Trzeba to jakos wypraktykowac. Zmiane biegow w gore
    mozna wykonywac szybciej i plynniej (robisz tak jak inni pisali przy zmianie
    bez sprzegla ale w odpowiednim momencie lekkie dotkniecie klamki ulatwia
    cala sprawe).

    IMHO eksperymentowac warto przy zmianach wyzszych biegow, niekoniecznie przy
    1/2 albo 2/3 - mniej szarpania silnikiem i skrzynia.

    ps. jezdzisz jakims motocyklem?

    marvin
    xj600s

  • 38. Data: 2011-01-23 12:03:33
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Seba" napisał w wiadomości grup
    > Miałem to samo po całodziennej przejażdżce Hornetem - tam skrzynia
    > chodziła miękko i aksamitnie.

    Powiem Ci, ze jesli hornet mialby taka pol-owiewke co fazer to bym mial
    naprawde ciezki orzech do zgryzienia. A tak mialem wybor:
    - SV 650
    - Bandzior (ktorego mialem, ale strasznie nie lubilem)
    - Fazer
    - XJ 600
    - TDM 850

    i w sumie tyle. Hornet kusil, ale przewiozlem sie maszyna z mala szybka
    (akcesoryjna) tak do ~160 i fazerem do tej samej predkosci i podziekowalem
    za cokolwiek bez owiewki.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 39. Data: 2011-01-23 12:24:19
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

> [...]
    > przy
    > 1/2 albo 2/3 - mniej szarpania silnikiem i skrzynia.

    V-storm DL 650 / 2009

  • 40. Data: 2011-01-23 12:47:35
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości