  • 11. Data: 2003-06-02 17:44:54
    Temat: Re: blokowanie neostrad
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Użytkownik Marek Gizynski napisał:
    > Siec 80/8 byla kiedys nieroutowalna (z tego co wiem), czyli dzialala tak
    > samo jak 192.168/16.

    Bzzt, wrong. Nie byla "nieroutowalna", byla nieuzywana.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: p...@f...com ** keyId: 2578FCAD | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 12. Data: 2003-06-03 11:14:21
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Przemyslaw Frasunek w <bbde3l$2jab$1@news.atman.pl> zeznal:
    > Zastanawiam sie, czy wynika to z faktu abuse'owania/spamowania przez
    > polskich uzytkownikow, tudziez z powodu przestarzalych regulek firewalla,
    > ktore traktuja 80.0.0.0/8 jako bogon.

    chyba nie, bo ja mam klase 80.48.184.0/24 i te adresy ktore podales
    dzialaja.

    --
    Dobry programista wiesza się razem ze swoim programem

  • 13. Data: 2003-06-03 11:15:07
    Od: "Marek Gizynski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisał:
    > Bzzt, wrong. Nie byla "nieroutowalna", byla nieuzywana.

    Ok, ale w kazdym badz razie byly z nia problemy. Ja mam takie ip wlasnie
    (nie z neostrady) i sa problemy ze starymi routerami np cisco bo mnie nie
    widza :(

  • 14. Data: 2003-06-03 14:52:59
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Tue, 3 Jun 2003 11:15:07 +0000 (UTC) I had a dream that Marek Gizynski
    <m...@t...pl> wrote:
    > Ok, ale w kazdym badz razie byly z nia problemy. Ja mam takie ip wlasnie
    >(nie z neostrady) i sa problemy ze starymi routerami np cisco bo mnie nie
    >widza :(

    Nie wierzę, że jakikolwiek ruter Cisco nie chce rutować do klasy 80/8.
    Chyba że mu się tego zabroni.

    Możesz jakoś udowodnić/sprawdzić/pokazać?

  • 15. Data: 2003-06-03 21:25:14
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 8 Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Bzzt, wrong. Nie byla "nieroutowalna", byla nieuzywana.

    Dokładnie, bo nawet 192.168/16 jest routowalna ;)

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.2.1, OE-QuoteFix,

  • 16. Data: 2003-06-04 06:35:06
    Od: "Marek Gizynski" <g...@2...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
    napisał:

    > Nie wierzę, że jakikolwiek ruter Cisco nie chce rutować do klasy 80/8.
    > Chyba że mu się tego zabroni.
    >
    > Możesz jakoś udowodnić/sprawdzić/pokazać?

    Niektore sieci osiedlowe nie chcialy dzialac. Po zmianie routerow bylo
    podobno oki. Nie mam jak pokazac, przykro mi... :(

  • 17. Data: 2003-06-04 09:24:16
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 4 Jun 2003 06:35:06 +0000 (UTC) I had a dream that Marek Gizynski
    <g...@2...pl> wrote:
    > Niektore sieci osiedlowe nie chcialy dzialac. Po zmianie routerow bylo
    >podobno oki. Nie mam jak pokazac, przykro mi... :(

    A nie było tak, że wcześniej jakiś paranoja-admin wpisał sieć 80/8 do
    jakiejś acl, czy skierował ją na /dev/drzewo?

  • 18. Data: 2003-06-04 12:01:55
    Od: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>

    W artykule <s...@k...icsr.agh.edu.
    pl>
    Grzegorz Janoszka napisał(a):

    > A nie było tak, że wcześniej jakiś paranoja-admin wpisał sieć 80/8 do
    > jakiejś acl, czy skierował ją na /dev/drzewo?
    Może poprostu nie miały routingu do innych z 80/8 po nadaniu na którymś
    interfejsie numeru z dłuższą maską?

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 19. Data: 2003-06-04 12:02:01
    Od: "Marek Gizynski" <m...@t...pl>

    napisał:

    > A nie było tak, że wcześniej jakiś paranoja-admin wpisał sieć 80/8 do
    > jakiejś acl, czy skierował ją na /dev/drzewo?

    Nie wiem. Wiem tylko to co napisalem. Sami sobie z tym poradzili. Poza
    tym nie byl to odosobniony przypadek, wiec raczej to nie wina admina.

  • 20. Data: 2003-06-09 07:03:39
    Od: Gilder <g...@i...at.pl>

    Jesli ktos zauważył problemy z korzystaniem z pewnych serwerów, a jego
    IP jest w klasie adresowej 80.0.0.0/8 to polecam, abyście weszli na
    stronę http://www.thegate.nu/pfg/ (jeśli wam sie nie uda - to spróbujcie
    przez Proxy np. w3cache.tpnet.pl) to jest generator firewalla, ktoś na
    grupie p.c.networking wskazał iż jest to baardzo dobry generator, więc
    jako admin, tesz podążyłem tym śladem i po wygenerowaniu przykładowego
    skrytu zauważyłem iż blokuje on wiele klas , a między innymi 80.0.0.0/8

    Podejrzewam że tu jest właśnie jedna z przyczyn, że z adresów 80/8 nie
    da się łączyć z niektórymi serwerami.

    Napisałem już do autora tego skryptu aby, poprawił ten błąd, jednakże
    ile ludzi już skorzytało z tego skryptu to trudno powiedzieć, dlatego
    apeluje do wszystkich, jeśli zauważycie, że jakaś strona wam się nie
    ładuje, a z innego IP działa, lub tesz podobnie sprawa dotyczy innych
    usług, to piszcie do adminów tych serwerów aby usunęli ten wpis w swoich
    firewallach, w imieniu setek Polaków, którzy mają pecha i dostali IP z
    tej własnie puli.