  • 1. Data: 2010-07-23 11:29:14
    Temat: bluetooth i rs232
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    Witam
    ostano często mam do czynienia z instalacją gazowa mojego auta i irytuje
    mnie ciągłe podłączanie przewodu Tx Rx do RS232 . Moj laptop ma BT i
    zastanawiam sie czy można zrobić jakąś przejściówkę pomiędzy komputerowym BT
    a Rx ,Tx , jeśli to bzdura to zwalić na upał
    Marek S

  • 2. Data: 2010-07-23 11:39:35
    Temat: Re: bluetooth i rs232
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > ma BT i zastanawiam sie czy można zrobić jakąś przejściówkę pomiędzy
    > komputerowym BT a Rx ,Tx , jeśli to bzdura to zwalić na upał

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1433390.html#7
    041334

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 3. Data: 2010-07-23 12:04:38
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > zastanawiam sie czy można zrobić jakąś przejściówkę pomiędzy komputerowym BT
    > a Rx ,Tx , jeśli to bzdura to zwalić na upał

    W tme.pl jest gotowy adapter BTD-434

    --
    Filip.

  • 4. Data: 2010-07-23 12:14:40
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    upsss ale cena , tu chodziło by o zbudowanie właśnie takiego adaptera
    pomiędzy standardowym BT za parę złotych a Tx Rx . Zasilanie jest .
    Marek S

  • 5. Data: 2010-07-23 12:30:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <s...@o...pl> napisał
    > upsss ale cena , tu chodziło by o zbudowanie właśnie takiego
    > adaptera pomiędzy standardowym BT za parę złotych a Tx Rx .
    > Zasilanie jest .

    Nie bardzo rozumiem - masz w samochodzie Tx/Rx w standardzie
    napieciowym RS232 ?
    To proste przejsciowki sa po pare zlotych na allegro.

    A jesli masz w standardzie TTL, to
    - ukladzik FTDI232 czy nastepne lub PL2303
    - skanibalizowac taka przejsciowke z allegro, bo w srodku moze byc
    jeden z w/w ukladow plus konwerter napiec, np na max 232.
    Kanibalizacja moze byc trudna.
    - poszukac na allegro kabla USB do telefonu odpowiedniego. W pewnym
    momencie tak sie porobilo ze telefony mialy TxRx-TTL [bzdura
    formalna], a
    komputery juz tylko USB. I to wlasnie byl taki skanibalizowany
    kabelek.

    J.

  • 6. Data: 2010-07-23 13:38:18
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Marek pisze:
    > upsss ale cena , tu chodziło by o zbudowanie właśnie takiego adaptera
    > pomiędzy standardowym BT za parę złotych a Tx Rx . Zasilanie jest .
    > Marek S

    Wszystko zależy od tego, jak cenisz swój czas i co zamiast ślęczenia z
    lutownicą mógłbyś zrobić. W zasadzie moduł kosztuje 1/3 ceny adaptera a
    jak doliczysz obudowę, zasilacz, procek, płytkę do dojedziesz do 4/5
    ceny adaptera.

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2010-07-23 13:38:43
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    nie ... Rx Tx 0-5V czyli TTL jest w kabelku max232 podpinam to do RS w
    laptopie ale pomyślałem żeby z firmowego na USB BT zrobić przejściówkę
    czyli BT z allegro ożenić z transmisja Rx Tx .
    tak by to sobie siedziało pod maską a ja tylko laptopa i mam pogląd
    parametrów
    Marek S

  • 8. Data: 2010-07-23 14:14:08
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    mam takie BT a adapter RS widziałem za 140 zł .
    wiec ja widzę to tak fabryczny BT wtykam do portu USB w adapterze a potem
    mam wyjścia Tx Rx TTL .

  • 9. Data: 2010-07-24 04:25:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Jul 2010 15:38:43 +0200, Marek S wrote:
    >nie ... Rx Tx 0-5V czyli TTL jest w kabelku max232 podpinam to do RS w
    >laptopie ale pomyślałem żeby z firmowego na USB BT zrobić przejściówkę
    >czyli BT z allegro ożenić z transmisja Rx Tx .

    Nie jest to takie proste niestety. Interfejsy USB-BT rzeczywiscie
    bajecznie tanie, ale zeby zrobic co chcesz to trzeba go podlaczyc do
    odpowiedniego urzadzenia ktore ma interfejs USB-master, i oprogramowac
    wszystkie warstwy sieciowe BT.
    Projekt na dlugie zimowe wieczory - roboty moze i niezbyt duzo, ale
    dokumentacja strasznie gruba.

    J.

  • 10. Data: 2010-07-24 14:03:59
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    a czy ktoś rozbierał taki USB BT ? co tam w środku siedzi ?
    Marek S