  • 1. Data: 2010-07-22 16:59:09
    Temat: Proste i tanie 24V na 12V 50mA z separacją.
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam

    Jak, na czym zrobić prosto i tanio odseparowane 12V 100mA z 24V?
    Ma to być odporne na zwarcia i podłaczenie jednego z biegunów obcego
    napięcia 12/24V (bo dwa to raczej 50% że zdechnie), stąd wspólna masa
    wejścia i wyjścia odpada.

    Przejżałem kartę katalogową MC34063A i jest na stronie 12/15 schemacik z
    jakims fetem i trafkiem, z którego jedno wyjściowe uzwojenie brane jest do
    pomiaru napięcia a drugie zupełnie odizolowane jest wyjściem. Jak to
    zadziała w praktyce i jak dobrać elementy?

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2010-07-22 20:00:39
    Temat: Re: Proste i tanie 24V na 12V 50mA z separacją.
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Jak, na czym zrobić prosto i tanio odseparowane 12V 100mA z 24V?

    Można iść na łatwiznę - są gotowe, zgrabne konwerterki DC-DC np tu:

    http://www.powerconversion.com/products/cat/87/DC-DC
    -Low-Power-Isolated-Indu
    strial-Others

    Pozdrawiam
    Roman

  • 3. Data: 2010-07-22 20:30:57
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Roman" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Można iść na łatwiznę - są gotowe, zgrabne konwerterki DC-DC np tu:
    >
    > http://www.powerconversion.com/products/cat/87/DC-DC
    -Low-Power-Isolated-Indu
    > strial-Others

    Oglądałem maleństwa Tracopower czy Muraty, takie 1W w zupełności wystarczy.
    Zabezpieczeń nie mają z tego co wyczytałem w katalogach, bo zwarcie max
    przez 1 sekundę.Pewnie potem dym idzie. 7 euro za sztukę. hmm.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2010-07-22 20:59:20
    Od: szymon <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-22 22:30, Irokez pisze:
> [...]
    > wystarczy. Zabezpieczeń nie mają z tego co wyczytałem w katalogach, bo
    > zwarcie max przez 1 sekundę.Pewnie potem dym idzie. 7 euro za sztukę. hmm.

    Na pewno sa i z zabezpieczeniami.
    Przejrzyj Aimteca (np. Seguro). Np seria AM3T jest odporna na trwale
    zwarcie.

    Szymon

  • 5. Data: 2010-07-22 22:22:54
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Irokez pisze:
    > Oglądałem maleństwa Tracopower czy Muraty, takie 1W w zupełności
    > wystarczy. Zabezpieczeń nie mają z tego co wyczytałem w katalogach, bo
    > zwarcie max przez 1 sekundę.Pewnie potem dym idzie. 7 euro za sztukę. hmm.

    Bezpiecznik polimerowy to nie fortuna.

    Michoo