  • 1. Data: 2010-07-23 07:34:28
    Temat: USB-LPT
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jako ze o prawdziwego LPT coraz trudniej, a przejsciowki z USB
    tansze niz zlom ... ma ktos doswiadczenie z ich mozliwosciami i
    obsluga programowa ?

    Wiadomo ze jak prawdziwy port sie nie zachowaja, ale czy np mozna
    to tak oprogramowac zeby wejscie cyfrowe miec ?
    Niby porty LPT od dawna juz dwukierunkowa transmisje maja, jakis
    generator zegara mozna dodac, ale jak to potem oprogramowac zeby
    odbierac czy wysylac strumien danych do/z programu ?

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-07-23 09:18:31
    Temat: Re: USB-LPT
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-07-23 09:34, J.F. pisze:

> [...]
    > generator zegara mozna dodac, ale jak to potem oprogramowac zeby
    > odbierac czy wysylac strumien danych do/z programu ?

    Do wysyłania z PC używam takich przejściówek w prosty sposób - od strony
    złącza Centronix (czyli niby-lpt od strony drukarki) udaję drukarkę -
    tzn potwierdzam że jest online, odbieram 8 bitów danych itp, a od strony
    komputera instaluję (w windowsie) drukarkę "standardowa tylko tekst" na
    danym wirtualnym porcie, dzięki temu odbiera ona po prostu znaki ascii.
    Wystarczy "drukować" do takiej drukarki a każdy "wydrukowany" znak
    zobaczysz w postaci 8 bit na liniach data. Ja to używam do sterowania
    wyświetlaczem tekstowym, bo wydało mi się to najprostsze w sterowaniu od
    strony PC (dowolny program, choćby notatnik, i nacisnąć "drukuj" i jest
    na wyświetlaczu tekst)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-07-23 11:24:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w
> [...]
    > drukarkę "standardowa tylko tekst" na danym wirtualnym porcie,
    > dzięki temu odbiera ona po prostu znaki ascii.

    Jasna sprawa, ale moze otwieraja sie jakies wieksze mozliwosci
    szybkiego i terminowego wysylania danych, z pominieciem
    windowsowego spoolera ..

    J.

  • 4. Data: 2010-07-26 21:32:12
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-23 13:24 J.F. napisał(a):

    > Jasna sprawa, ale moze otwieraja sie jakies wieksze mozliwosci szybkiego
    > i terminowego wysylania danych, z pominieciem windowsowego spoolera ..

    Zamiast przejściówki USB-LPT kup konwerter z układem FT245. Podobnie jak
    tam masz dostęp do 8-bitowej magistrali danych plus stroby, ale
    efektywne transfery dochodzą do 1 MB/s i po stronie komputera widać to
    jako wirtualny port szeregowy. Można też sterować alternatywnie
    niezależnie każdą z linii danych (bit-bang).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/