  • 1. Data: 2010-07-23 06:26:42
    Temat: Canon A610 - bateria zegara?
    Od: ternyk <ternyk@nospam_gmail.com>

    Witam,
    Czy w Canonie A610 (i podobnych w serii) są stosowane baterie
    podtrzymujące zegar? Mam taką sytuację: po każdym włączeniu,
    przestawieniu trybu oglądania/robienia zdjęć zegar się resetuje i na
    nowo wyskakuje okienko ustawienia zegara. Może wymiana takowej baterii o
    ile istnieje by pomogła.

    --
    pozdrowienia,
    ternyk

  • 2. Data: 2010-07-23 06:40:46
    Temat: Re: Canon A610 - bateria zegara?
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ternyk" <ternyk@nospam_gmail.com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > trybu oglądania/robienia zdjęć zegar się resetuje i na nowo wyskakuje
    > okienko ustawienia zegara. Może wymiana takowej baterii o ile istnieje by

    Posadam A400 i tam jest taka bateria CR1220,
    znajduje się pod pokrywą baterii i karty pamięci,
    ten model był produkowany chyba w czasach Twojego

    pozdro
    blur

  • 3. Data: 2010-07-23 06:50:12
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    blur wrote:
> [...]
    >
    > Posadam A400 i tam jest taka bateria CR1220,
    > znajduje się pod pokrywą baterii i karty pamięci,
    > ten model był produkowany chyba w czasach Twojego

    W niektorych canonach byla bateria pod gumowa oslona
    gniazd. Trzeba wydlubac ramke w ktorej siedzi bateria.

  • 4. Data: 2010-07-23 14:10:54
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > W niektorych canonach byla bateria pod gumowa oslona
    > gniazd. Trzeba wydlubac ramke w ktorej siedzi bateria.

    Tak jest, niektóre Canonki tak miały. Inne mają wbudowaną
    baterię/akumulator/kondensator podtrzymujący i podtrzymuje on zegar co
    najmniej kilka dni. Nie wiem jak długo dokładnie, nie sprawdzałem. Wiem,
    że aparat leżący parę dni bez baterii nie tracił ustawienia czasu.
    Sytuacja, w której kasowane są ustawienia czy tracony jest czas BEZ
    wyjmowania baterii, jest całkowicie dziwna i moim zdaniem może wskazywać
    na poważniejsze uszkodzenie. W końcu bateria podtrzymująca powinna
    zasilać zegarek tylko, gdy bateria główna jest nieobecna.

    Konop