  • 1. Data: 2014-08-30 21:22:11
    Temat: bootstrap-wysihtml5 - problem z kodem html
    Od: Sławek <i...@g...com>

    Witam

    Zainstalowałem sobie taki edytor: http://jhollingworth.github.io/bootstrap-wysihtml5/

    Może ktoś tego używa i wie jak go opanować aby nie zmieniał załadowanego wcześniej
    kodu html.

    przykładowo mam takie coś
    jakiś tekst

    I kiedy chcę zrobić nagłowek h1 przykładowo z "jakiś tekst" to po wybraniu z menu
    zamienia mi ten div na h1 i mam
    <h1>
    jakiś tekst
    </h1>

    zamiast
    <h1>
    jakiś tekst
    </h1>

    No ni cholery nie mogę tego ominąć. Coś kombinowałem w kodzie ale nic z tego mi nie
    wychodzi.
    Przewaliłem wujka google coś tam o parsowaniu było coś wstawiłem ale dalej nic to nie
    dało.
    Generalnie to bym chciał aby nie ingerował mi w kod ten edytor tylko wstawiał

    Co też dziwne zauważeyłem, ze on nie wstawia taga wybranego z menu od kursora tylko
    robi to jakby dla całej linii w której jest kursor. Dziwne.
    Do tej pory używają różnych edytorów wysiwig to albo zaznaczałem tekst i wtedy na nim
    wykonywało się polecenie czyli on był brany w odpowiedni tag albo jak pisałem od
    kursora to się dział.

    W sumie po co mi to. Z góry wstawiam divy dla siatki responsive. User tam sobie ma
    mieć możliwość wstawić co chce (między narzuconymi div) ale właśnie o ile wszystko
    działa pogrubianie, podkreślenei, wstawianie fotek o tyle własnie nagłówki, listy i
    coś tam jeszcze zastępuje te moje divy.

    Będę wdzięczny za każdą pomoc
    dzięki
    Sławek

  • 2. Data: 2014-08-30 21:33:09
    Temat: Re: bootstrap-wysihtml5 - problem z kodem html
    Od: Sławek <i...@g...com>

    Znalezłem jeszcze coś co dobrze ilustruje problem
    http://xing.github.io/wysihtml5/examples/advanced.ht
    ml

    wystarczy otworzyć sobie coś w html wpisać <div>test</div> zamknąć widok html i
    wybrać h1. Po otwarciu widoku html widać że edytor zamienić div na h1
    Duży problem:(

  • 3. Data: 2014-08-30 23:44:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 12:33:09 -0700 (PDT), Sławek napisał(a):

    > wystarczy otworzyć sobie coś w html wpisać <div>test</div> zamknąć widok
    > html i wybrać h1. Po otwarciu widoku html widać że edytor zamienić div
    > na h1

    Tak będzie działać każdy edytor, bo założy, że chcesz zamienić jeden
    element blokowy (np. akapit tekstu) na inny (tu nagłówek). Działanie
    odwrotne skutkowałoby narastaniem liczby tagów w sposób niekontrolowany.

    Serio, edukuj klienta, bo nie znajdziesz dobrego rozwiązania.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2014-08-31 09:47:12
    Od: Sławek <i...@g...com>

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 23:44:38 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > Dnia Sat, 30 Aug 2014 12:33:09 -0700 (PDT), S�awek napisa�(a):

    > Tak b�dzie dzia�a� ka�dy edytor, bo za�o�y, �e chcesz zamieni�
    jeden

    > element blokowy (np. akapit tekstu) na inny (tu nag��wek). Dzia�anie
    >
    > odwrotne skutkowa�oby narastaniem liczby tag�w w spos�b niekontrolowany.
    >

    > Serio, edukuj klienta, bo nie znajdziesz dobrego rozwi�zania.

    Każdy to nie chyba nie bo kiedys uzywalem niceEdit i tak nie robil. Chcialem teraz
    cos bardziej eleganckiego i sie wkopalem:( Tu edukacja klienta nie ma wiele do rzeczy
    bo on sobie ma prawo wstawić w tą siadke ktora tworze co chce.
    Widzisz to by nie miało znaczenia gdybym ja do tego edytora nie doprogramowal siadki
    pod rwd. Chodzi o to, ze user najpierw musi okreslic siadke wiec wybiera powiedzmy
    trzy kolumny i klika co skutkuje dodaniem do edytora trzech blokow div
    edytowac a tu jak mi zrobi naglowek to mi taki div znika i robi sie z niego h1 co
    onczywiscie juz rozwala siatke:(

    p.s.
    cos w tym google chyba nie do konca ok, bo widze u Ciebie w wiadomosci krzaki dlatego
    podejrzewam ze Ty w moich tez wiec sorry ze staralem sie pisac bez ogonkow

  • 5. Data: 2014-08-31 15:32:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 00:47:12 -0700 (PDT), Sławek napisał(a):

> [...]
    > doprogramowal siadki pod rwd. Chodzi o to, ze user najpierw musi
    > okreslic siadke wiec wybiera powiedzmy trzy kolumny i klika co skutkuje

    Musiałbyś mieć edytor potrafiący rozróżnić tagi tworzące układ strony
    (nienaruszalne, przynajmniej przez edytor) do tagów służących wyłącznie do
    części wizualnej. A to nie jest prosty temat, choćby z uwagi na mnogość
    rozwiązań RWD (jak choćby różne sposoby rozwiązania siatki).

    Nie mówię, że się taki edytor nie pojawi, ale nie wierzę, że będzie w 100%
    kuloodporny. Zwłaszcza, że obecne potrafią zrobić sieczkę ze strony,
    użytkownicy potrafią wkleić śmietnik, a jeszcze po dodaniu RWD do tego...

    > cos w tym google chyba nie do konca ok, bo widze u Ciebie w wiadomosci
    > krzaki dlatego podejrzewam ze Ty w moich tez wiec sorry ze staralem sie
    > pisac bez ogonkow

    Google Groups to jest trup, który się tylko coraz bardziej rozkłada.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2014-08-31 18:51:06
    Od: Sławek <i...@g...com>

    Wlasnie probuje tak przerobic edytor. Lekko nie ma:(
    Zobaczymy co mi sie uda zrobic.
    p.s.
    pisz prosze bez polskich znakow bo ciagle widze krzaki w Twoich postach (w innych nie
    ale jak pisalem jade na google chrome i moze to cos nie gra z Twoim softem)

  • 7. Data: 2014-08-31 19:29:02
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    W dniu 31-08-2014 o 18:51, Sławek pisze:
> [...]
    nie ale jak pisalem jade na google chrome i moze to cos nie gra z Twoim softem)

    He he, Google nie działa samo ze sobą :D (Chrome + groups)

    PS. Ja posty Borysa widzę OK. Krzaki były w Jego odpowiedzi na Twój post
    w części cytowanej (czyli Twojej).

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 8. Data: 2014-08-31 20:00:40
    Od: Sławek <i...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 19:29:02 UTC+2 użytkownik Wojtek Gapiński napisał:

> [...]
    >

    > He he, Google nie działa samo ze sobą :D (Chrome + groups)
    >

    > PS. Ja posty Borysa widzę OK. Krzaki były w Jego odpowiedzi na Twój post

    HM, to cholera nie wiem co ja mam ustawić w tym chrome. Próbowałem wybór
    automatyczny, utf-8. Może ktoś podpowie co też w tej materii można zrobić bo jakoś
    nie mam koncepcji z tym cholerstwem a nie chciałbym zaśmiecać krzakami

  • 9. Data: 2014-08-31 20:06:52
    Od: Sławek <i...@g...com>

> [...]
    >

    > He he, Google nie działa samo ze sobą :D (Chrome + groups)
    >

    > PS. Ja posty Borysa widzę OK. Krzaki były w Jego odpowiedzi na Twój post

    A, nawiasem mówiąc w Twoim poście widzę dobrze polskie znaki. Dziwne

  • 10. Data: 2014-08-31 21:24:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 11:06:52 -0700 (PDT), Sławek napisał(a):

    > A, nawiasem mówiąc w Twoim poście widzę dobrze polskie znaki. Dziwne

    Bo Wojtek ma je zakodowane w UTF-8, a tępe Google Groups najwyraźniej
    zapomniało już o kodowaniach stronicowanych.

    Tę wiadomość powinieneś zobaczyć bez krzaczków.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl