  • 11. Data: 2014-07-26 22:50:23
    Temat: Re: bucząca obudowa
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 26/07/2014 13:47, ww wrote:

    > Nie chodzi o mniej tylko o fakt zmiany wentylatorów i to na takiej
    > raczej względnie dobrej jakości. A wyższe obroty powinny powodować
    > najwyżej większy szum powietrza a nie spadanie szklanek które ktoś
    > nieopatrznie położył na obudowie.

    Jeżeli "buda" wpada w aż takie wibracje to IMO jest albo mocno
    "przekoszona" (ktoś na niej siadał? ;D) i nic już z tym nie zrobisz,
    albo któryś wentylator jest niewyważony (np. stracił fragment łopatki).
    Rozebrałbym całość wyciągając nawet MB i złożył wszystko od początku
    sprawdzając co dokładnie powoduje wibracje.

    > Zwykłą.

    Tzn.?
    Każda ma jakiegoś producenta. Nawet legendarnego Codegena 6013 za 100zł
    z zasilaczem dało się ujarzmić.

    > Czyli jednak. Jak obudowa nie ma wymyślnej nazwy to będzie napierdalać.

    IMO niekoniecznie. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 12. Data: 2014-07-27 18:04:21
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 16 Jul 2014 20:50:06 +0200, ww napisał(a):

    > Zwariuje zaraz ! Dyski HDD w obudowach revoltec silencer 2, SSD brzęczeć
    > chyba nie powinien,

    Nie widziałem tej konstrukcji na żywo, ale na oko nie wygląda zbyt
    obiecująco (testowałem coś podobnego i nie byłem zadowolony). Jedyną
    fabryczną konstrukcją, która gwarantuje nieprzenoszenie się drgań dysku na
    obudowę jest Sharkoon Hdd Vibe Fixer (nie mam nic wspólnego z tą aukcją):
    http://allegro.pl/f1s105-sharkoon-hdd-vibe-fixer-obu
    dowa-sata-ide-i4393871973.html
    Kiedyś miałem samoróbkę z gum od wecków, ale szybko parciały, kupiłem Vibe
    Fixera i jestem zadowolony (a jestem cichofilem!). A moja buda to
    "legendarny" Codegen.

    --
    GLaF

  • 13. Data: 2014-07-27 20:19:05
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-07-27 18:04, GLaF pisze:

    > Nie widziałem tej konstrukcji na żywo, ale na oko nie wygląda zbyt
    > obiecująco (testowałem coś podobnego i nie byłem zadowolony).

    No ja też nie jestem. Opinie były raczej pozytywne ale to co u miliona
    osób się sprawdzi
    u kolejnej wcale nie musi. Może mój dysk wibruje w nietypowy sposób a
    obudowa wyjątkowo
    szybko zaczyna brzęczeć.

> [...]
    > obudowę jest Sharkoon Hdd Vibe Fixer (nie mam nic wspólnego z tą aukcją):

    Jeżeli jest kontakt (nawet przez gumy) to nic nie może gwarantować. A
    poza tym ja wolę jednak
    dyski mieć solidnie zamocowane.

    > Kiedyś miałem samoróbkę z gum od wecków, ale szybko parciały, kupiłem Vibe
    > Fixera i jestem zadowolony (a jestem cichofilem!). A moja buda to
    > "legendarny" Codegen.

    Nie wiem co to za legendarny codegen. Praktycznie wszyscy moi znajomi
    mieli zawsze najtańsze
    obudowy i nigdy nie słyszałem żeby któraś tak brzęczała. Spróbuję
    zmienić ją na dowolną inną i
    jestem przekonany, że problem zniknie (i może pojawi się inny). Z tą
    chyba stało się coś złego.

  • 14. Data: 2014-07-27 21:03:55
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 27 Jul 2014 20:19:05 +0200, ww napisał(a):

    dowa-sata-ide-i4393871973.html

    > Jeżeli jest kontakt (nawet przez gumy) to nic nie może gwarantować.

    To pozostaje tylko lewitacja.

    > Nie wiem co to za legendarny codegen. Praktycznie wszyscy moi znajomi
    > mieli zawsze najtańsze

    Niegdyś najbardziej popularne, bo najtańsze, obudowy. Z cienkiej blachy,
    łatwo wpadały w rezonans.

    Jakie masz dyski (marka, model) i ile?

    --
    GLaF

  • 15. Data: 2014-07-27 21:59:26
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-07-27 21:03, GLaF pisze:

    > To pozostaje tylko lewitacja.

    No tak.
    > Jakie masz dyski (marka, model) i ile?

    Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS
    Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS
    Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS

  • 16. Data: 2014-07-27 23:56:10
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 27 Jul 2014 21:59:26 +0200, ww napisał(a):

    > Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS
    > Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS
    > Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS

    3 dyski mogą wpadać w rezonans (dudnienie), który jest bardziej uciążliwy
    niż suma hałasu od pojedynczych dysków. Życzę powodzenia z nową obudową, a
    jak nie wyjdzie - zawsze można powiesić na gumie.
    Boki obudowy można też okleić matą bitumiczną, ale z mojego doświadczenia -
    niewiele to daje.

    --
    GLaF

  • 17. Data: 2014-07-29 14:41:04
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-07-27 23:56, GLaF pisze:

> [...]
    > jak nie wyjdzie - zawsze można powiesić na gumie.
    > Boki obudowy można też okleić matą bitumiczną, ale z mojego doświadczenia -
    No i nie miałem racji. Zmieniłem obudowę a dźwięk jest identyczny. Przy
    okazji wywaliłem
    nawet jeden z tych większych dysków. To jest po prostu niemożliwe !
    Rozumiem to buczenie ale
    identyczne metaliczne brzęczenie w 2 zupełnie różnych obudowach ?

  • 18. Data: 2014-08-23 22:55:31
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-07-16 20:50, ww pisze:
> [...]
    > brzęczeć chyba nie powinien, wentylator na procesorze zmieniony na
    > silentiumpc fera 2, zasilacz zmieniony na bequiet L8, więcej
    > wentylatorów nie ma... i buczy !
    >
    > Jak się coś położy na górze to tragedia, jak się nie położy to
    > niewiele lepiej. Poskręcałem dokładnie wszystko, wywaliłem zbędne
    > blachy. Zlikwidowałem efekt przelatującego helikoptera ale nadal
    > buczenie jest nieznośne.
    >
    > Ile kosztuje niewielka obudowa która NIE BUCZY ? Pewnie zaraz się
    > okaże, że 500 zł a kupowanie tańszej to proszenie się o buczenie...

    No i jednak nie znalazłem "porządnego" rozwiązania. W końcu włożyłem
    dyski we wspólną metalową ramkę i wcisnąłem całość owiniętą gąbką w
    miejsce napędów 5,25. No i dalej słyszę buczenie chociaż teraz już
    raczej bezpośrednio z dysków i nie wzmocnione aż tak przez obudowę.
    Komfort niesamowity.