  • 1. Data: 2014-07-16 20:50:06
    Temat: bucząca obudowa
    Od: ww <w...@o...pl>

    Zwariuje zaraz ! Dyski HDD w obudowach revoltec silencer 2, SSD brzęczeć
    chyba nie powinien, wentylator na procesorze zmieniony na silentiumpc
    fera 2, zasilacz zmieniony na bequiet L8, więcej wentylatorów nie ma...
    i buczy !

    Jak się coś położy na górze to tragedia, jak się nie położy to niewiele
    lepiej. Poskręcałem dokładnie wszystko, wywaliłem zbędne blachy.
    Zlikwidowałem efekt przelatującego helikoptera ale nadal buczenie jest
    nieznośne.

    Ile kosztuje niewielka obudowa która NIE BUCZY ? Pewnie zaraz się okaże,
    że 500 zł a kupowanie tańszej to proszenie się o buczenie...

  • 2. Data: 2014-07-16 20:58:48
    Temat: Re: bucząca obudowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Jul 2014 20:50:06 +0200, ww napisał(a):

    > wentylator na procesorze zmieniony na silentiumpc
    > fera 2,

    Jak masz procek o mocy nie więcej niż 60-70W, zastosuj bierne chłodzenie.
    Złożyłem ostatnio dwa kompy z C2D i dosyć przypadkowymi heatpipami z
    allegro i jest ciiichooo :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-07-16 20:59:59
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    moim zdaniem to buczą dyski, odłącz na chwilę

  • 4. Data: 2014-07-16 22:09:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ile kosztuje niewielka obudowa która NIE BUCZY
    o ile ja sie znam na buczeniu, to wszystko emituje dzwięki, tyle że
    nasze uszy ich nie słyszą. w dużym uproszczeniu to jest tak, że jakieś
    blachy stykają się mocno, ale w jednym punkcie, a obok niego są tak
    blisko siebie, że drgania dysku są wstanie je zetknąć i odsunąć. to
    właśnie słyszymy.

    O ile akurat ten problem u Ciebie występuje, możesz rozebrać obudowę,
    może nawet roznitować za pomocą wiertarki, powtykać przekładki pomiędzy
    blachy i poskładać. nitownicą lub śrubkami.

    Zacznij od tego co radzili koledzy. odpal kompa, wejdź do biosu i
    zatrzymuj palcem wentylatory, wyłączaj dyski....

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-07-19 02:02:52
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-07-16 22:09, ToMasz pisze:

> [...]
    > może nawet roznitować za pomocą wiertarki, powtykać przekładki
    > pomiędzy blachy i poskładać. nitownicą lub śrubkami.
    Rozpierdole ten złom o ściane bo nie wytrzymam. Macałem już wszystkie
    możliwe miejsca żeby spróbować jakoś zmniejszyć ten dzwięk i zgadnać
    gdzie to właściwie buczy i brzęczy.

    > Zacznij od tego co radzili koledzy. odpal kompa, wejdź do biosu i
    > zatrzymuj palcem wentylatory, wyłączaj dyski....

    Sprawdzałem to już 100 razy. Jak dyski idą spać to jest cisza. Ale i tak
    nie wiem czy te piepszone buczenie nie jest powodowane przez kilka
    różnych urządzeń kiedy działają jednocześnie.

  • 6. Data: 2014-07-19 22:25:00
    Od: "liryczny podmiot" <u...@m...com>

    Użytkownik "ww"

    >W dniu 2014-07-16 22:09, ToMasz pisze:

    > Rozpierdole ten złom o ściane bo nie wytrzymam.

    Rozwiąże to problem obudowy, ale pozostanie problem naprawy ściany.
    Bez nerwów. Wyładuj napiecie na jakiejś kobiecie...

    > Macałem już wszystkie

    A to bardzo przepraszam;)

    A teraz poważnie:
    Niezłą metodą, o ile pozwala na to długośc kabli, jest wymontowywanie
    zasilacza/ dysków/napędów - i zawieszanie ich w powietrzu, położenie w
    obudowie albo poza obudową np grubej gąbce. W ten sposób wykryłem pewien
    dysk który bardzo nisko i bardzo niecharakterystycznie brzęczał mimo
    gumowych dystansów (i brzeczy nadal nawet jak go położyć np. na kilku
    warstwach filcu. Właściwie niesłyszalny jest tylko jak pracuje leżąc na 2, 3
    grubych książkach;)

    LP

  • 7. Data: 2014-07-25 20:08:34
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    ww wrote:

> [...]
    > kilka
    > różnych urządzeń kiedy działają jednocześnie.

    jeżeli masz 2 zwykłe dyski to stawiam na nie właśnie
    czy dźwięk jest brzęczący ale tak jakby narastał i malał ?
    dajesz klej z glugana po tych wszystkich blachach które się odłamuje
    jak chcesz nowy napęd włożyć ( z góry do dołu kilka rzędów) i masz już
    trochę ciszej
    optymalnie by było położyć dyski na gąbkach jakichś, ja jeszcze walczę

    jeffrey

  • 8. Data: 2014-07-26 07:37:02
    Od: " 666" <n...@d...spamerow>

    Jeżeli to są dyski o tej samej prędkości obrotowej, to może występować nieprzyjemny
    efekt zdudnienia.

    -----

  • 9. Data: 2014-07-26 12:40:13
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 16/07/2014 19:50, ww wrote:

> [...]
    > chyba nie powinien, wentylator na procesorze zmieniony na silentiumpc
    > fera 2, zasilacz zmieniony na bequiet L8, więcej wentylatorów nie ma...

    Mniej wentylatorów wcale nie musi oznaczać ciszej. Z tej prostej
    przyczyny, że może być cieplej i wentylatory kręcą szybciej przez to i
    głośniej (przy wolnych obrotach nie zapewniają wystarczającej cyrkulacji).
    Jeśli problem stwarza dysk to przeważnie wyrokuje to jego rychły koniec.

> [...]
    >
    > Ile kosztuje niewielka obudowa która NIE BUCZY ? Pewnie zaraz się okaże,
    > że 500 zł a kupowanie tańszej to proszenie się o buczenie...

    Nawet w tanich konstrukcjach da się uzyskać zadowalający efekt pod
    warunkiem, że jest przemyślana. ;D
    Pochwal się jaką "budę" masz teraz.

    Sam mam pasywnie chłodzony CPU i GPU w CM Gladiator 600 (kupiony w
    promocji za ~150zł bez PSU), ale w budzie są 3 duże, wolnoobrotowe
    wentylatory plus ten w zasilaczu. Nic się nie przegrzewa i nic nie
    chałasuje (nie żeby było bezgłośnie, ale jest cicho).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 10. Data: 2014-07-26 14:47:10
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-07-26 12:40, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > przyczyny, że może być cieplej i wentylatory kręcą szybciej przez to i
    > głośniej (przy wolnych obrotach nie zapewniają wystarczającej

    Nie chodzi o mniej tylko o fakt zmiany wentylatorów i to na takiej
    raczej względnie dobrej jakości. A wyższe obroty powinny powodować
    najwyżej większy szum powietrza a nie spadanie szklanek które ktoś
    nieopatrznie położył na obudowie.

    > Jeśli problem stwarza dysk to przeważnie wyrokuje to jego rychły koniec.

    Wątpie

    > Nawet w tanich konstrukcjach da się uzyskać zadowalający efekt pod
    > warunkiem, że jest przemyślana. ;D
    > Pochwal się jaką "budę" masz teraz.

    Zwykłą.

> [...]
    > wentylatory plus ten w zasilaczu. Nic się nie przegrzewa i nic nie
    > chałasuje (nie żeby było bezgłośnie, ale jest cicho).

    Czyli jednak. Jak obudowa nie ma wymyślnej nazwy to będzie napierdalać.