  • 1. Data: 2014-07-17 07:58:59
    Temat: Programowalne karty graficzne CUDA/OpenCL
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Co do programowania kart graficznych to słyszałem o OpenCL, CUDA,Stream
    SDK,DirectCompute. W czym się pisze? Chyba najnowszy Visual pozwala
    pisać w CUDA? Cuda tylko dla NVidii?
    Mam komputer z płyta główną GigaByte H77M-D3H i procesorem Intel Pentium
    CPU G2030. Czy można używać OPenCL? W czym to OpenCL się pisze. Czy jest
    możliwość dołożenia drugiej, szybszej karty graficznej? Np Radeona HD
    5870? Jak jest z pobieraniem prądu? Czy są karty które pobierają więcej
    tylko gdy dużo obliczeń a w normalnej pracy nie?

  • 2. Data: 2014-07-18 16:01:30
    Temat: Re: Programowalne karty graficzne CUDA/OpenCL
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    > Cuda tylko dla NVidii?

    Tak.

    > Mam komputer z płyta główną GigaByte H77M-D3H i procesorem Intel Pentium
    > CPU G2030. Czy można używać OPenCL?

    Integry Intela mają OpenCL, więc można z niego korzystać.

    > Czy jest możliwość dołożenia drugiej, szybszej karty graficznej? Np
    > Radeona HD 5870?

    Jest. Choć w takim przypadku lepiej już chyba wyłączyć integrę (zapewne sama
    się wyłączy po wstawieniu zewnętrznej karty) i zostawić tylko tego 5870.

    > Jak jest z pobieraniem prądu? Czy są karty które pobierają więcej tylko
    > gdy dużo obliczeń a w normalnej pracy nie?

    Każda karta pobiera dużo prądu podczas intensywnej pracy (nieistotne czy
    będzie to gra czy obliczenia OpenCL), a niewiele gdy
    tylko wyświetla pulpit.

  • 3. Data: 2014-07-18 18:07:05
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-18 16:01, maX pisze:
    > Integry Intela mają OpenCL, więc można z niego korzystać.

    Dobra sprawa, wypróbuję, choć GeForce GTX 750 będzie szybsza

    > Jest. Choć w takim przypadku lepiej już chyba wyłączyć integrę (zapewne
    > sama
    > się wyłączy po wstawieniu zewnętrznej karty) i zostawić tylko tego 5870.

    A w które miejsce się wstawi? W starszych komputerach monitor podłączało
    się do wyjścia karty graficznej, tutaj chyba wstawia się kartę a nie
    zmienia miejsca podłączenia monitora?
    Moja płyta główna wygląda tak:
    http://i.imgur.com/OBN9bZa.jpg?1
    w lewym górnym rogu podłączenie monitora

  • 4. Data: 2014-07-18 19:23:16
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    > Integry Intela mają OpenCL, więc można z niego korzystać.

    Ale jak skorzystać? Bo w tutorialu
    http://holisz.pl/opencl-tutorial-czesc-1-konfigurowa
    nie-srodowiska/
    opisane jest że "Do wyboru mam dwa SDK, jedno dla kart AMD, a drugie
    NVIDII."
    A może trzecie do Intela?
    https://software.intel.com/en-us/vcsource/tools/open
    cl-sdk

  • 5. Data: 2014-07-18 20:52:58
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > Moja płyta główna wygląda tak:
    > http://i.imgur.com/OBN9bZa.jpg?1
    > w lewym górnym rogu podłączenie monitora

    Jeśli rezygnujesz z integry to monitor musisz przepiąć do nowej karty. Ale
    jeśli zostawiasz integrę (bo z nowej karty potrzebujesz tylko część
    obliczeniową, a nie "wizyjną") to podłączenie monitora bez zmian (conajwyżej
    w biosie trzeba zmienić kolejność bootowania obrazu, tak żeby integra była
    na pierwszym miejscu). Zdecydowanie polecam jednak wyłączenie integry i
    używanie tylko drugiej karty.

  • 6. Data: 2014-07-19 03:18:15
    Od: s...@g...com

    do tego jeszcze Boost (?- nie wiem czy jeszcze orzwijane) oraz APP od AMD, C++ AMP od
    MS (otwarty, ale poki co tylko pod windowsem jest toto uzywalne).

    jezeli o mnie ktos by sie pytal, to- zakladajac ze mialbym nadwyzke finansowa (tia...
    akurat :/) wzialbym APU od amd- tam takie programowanie rozwinie skrzydla :)