  • 1. Data: 2013-05-28 14:31:55
    Temat: bulgot amerykańskiego v8
    Od: Deflegmator <w...@...pl>

    Do tej pory myślałem, ze to z powodu monstrualnych pojemności i
    specyficznego wydechu. A prawda okazuje się inna. Jeden z
    komentarzy pod filmikiem tłumaczy, skąd się bierze ten piękny
    dźwięk:

    www.wykop.pl/i/link/comments/1263145/model-silnika-v
    8-z-dodge-a-ch
    allengera/

    --
    Deflegmator

  • 2. Data: 2013-05-28 15:20:17
    Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Deflegmator" <w...@...pl> napisał w wiadomości

    >Do tej pory myślałem, ze to z powodu monstrualnych pojemności i

    Konstrukcja wału V8 z Mercedesa np M119 też jest "cross-plane" a uzyskać
    amerykański dźwięk bardzo trudno. Tzw ang. "flat plane" są stosowane bardzo
    sporadycznie z uwagi na wrodzone niewyważenie.
    Sprawa dźwięku silnika nie jest prosta bo wał "cross.." ma duża dużość
    silników wielkich pojemności a amerykańskie brzmią jak amerykańskie.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2013-05-28 15:27:43
    Od: a...@g...com

    > Sprawa dźwięku silnika nie jest prosta bo wał "cross.." ma duża dużość
    >
    > silników wielkich pojemności a amerykańskie brzmią jak amerykańskie.
    > Łukasz
    A lexusy LS jak mialy? To ponoc najbardziej spokojne v8 swiata....

  • 4. Data: 2013-05-28 15:41:46
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >A lexusy LS jak mialy? To ponoc najbardziej spokojne v8 swiata....

    A togo to ja nieznaju, ja tylko V8 MB
    Trzeba by zerknąć na kolejność zapłonów lewo prawo, wał płaski bedzie

    L P L P L P L P

    A wał krzyżowy np.

    P L P P L P L L

    Jak np wspomniany dowód niemieckiego dźwięku V8 M119, hłe hłe. Ale tak to
    bywa z teorią z wykopu ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2013-05-28 16:09:44
    Od: tá´Ź

    Deflegmator wrote:

    > Do tej pory myślałem, ze to z powodu monstrualnych pojemności i
    > specyficznego wydechu. A prawda okazuje się inna. Jeden z komentarzy
    > pod filmikiem tłumaczy, skąd się bierze ten piękny dźwięk:

    Bierze się z dużej pojemności, chujowego dolotu i wydechu (a więc dużych
    turbulencji -- turbulencje ładnie brzmią) i ze specyficznej, lekko
    bezsensownej, kolejności zapłonu.

    Ogólnie "fajny" dźwięk bierze się z wad konstrukcyjnych tych silników.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 6. Data: 2013-05-28 16:14:20
    Od: tá´Ź

    Ukaniu wrote:

    > Sprawa dźwięku
    > silnika nie jest prosta bo wał "cross.." ma duża dużość silników
    > wielkich pojemności a amerykańskie brzmią jak amerykańskie.

    Bo w europie nie robi się silników, które w tak ogromnym stopniu marnują
    pojemność skokową. Te amerykańskie V8 mają osprzęt policzony jak do
    silnika 2x mniejszego, stąd niska moc i dźwięk wynikający ze zbyt dużej
    prędkości powietrza w dolocie i spalin w wydechu no i oczywiście z tej
    kolejności zapłonu.

    Weź dowolne V6 i ponawiercaj mu brudną część airboksa w przypadkowy
    sposób, do tego zamontuj jakiś odpowiedni tłumik psujący przepływ i
    będziesz miał 20 KM mniej i amerykańskie brzmienie. ;-)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 7. Data: 2013-05-28 16:53:53
    Od: Deflegmator <w...@...pl>

    tᴏ Wrote in message:

> [...]
    > bezsensownej, kolejności zapłonu.
    >
    > Ogólnie "fajny" dźwięk bierze się z wad konstrukcyjnych tych silników.

    Jedyna wada to spalanie, co najwyżej. Te silniki przejezdzaja
    milion kilometrów bez awarii. Pod warunkiem częstych wymian oleju
    o zalecanych parametrach oczywiście. Porównaj to z nowoczesnymi
    turbotraktorami z Europy. :-)

    --
    Deflegmator

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 8. Data: 2013-05-28 17:07:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t?" napisał w wiadomości
    >Przecież spalanie to w zasadzie wyznacznik dopracowania
    >konstrukcji -- bo
    >mówi o jej efektywności. To nie problem odlać z żeliwa 7 litrów o
    >mocy
    >ok. 200 KM, które wytrzyma wieki. Tylko co w tym silniku jest godnego
    >podziwu czy choćby dobrego?

    Dobrze prawisz, zakladając ze kryterium waznym dla klienta jest
    spalanie.

> [...]
    >europejskie
    >silniki brzmią dużo grzeczniej -- bo pracują równo i nie marnują
    >paliwa
    >na "obsługiwanie" ogromnych turbulencji w dolocie i wydechu. Jeszcze
    >bardziej dopracowane są silniki japońskie, to często inżynieryjne
    >perełki.
    >A amerykańskie V8? Ma pojemność i nic więcej, prosty, wręcz chamski
    >silnik. Robiono je dlatego, że paliwo w Stanach było bardzo tanie, a
    >dużo
    >łatwiej zwiększyć pojemność starego, chujowego silnika niż opracować

    Owszem. A pamietasz potem Marchla ? Silnik R4 to nie jest to co
    Amerykanin lubi, a przynajmniej lubial, bo ma za malo przyspieszenia.
    A dalej sie okazuje ze ze takie europejskie 2.8 V6 24V pali prawie
    tyle samo co chamskie amerykanskie 3.8 V6.

    A poki byl galon za dolara, to klienta nie interesowalo ile ma mocy z
    litra (i nadal nie powinno interesowac), ani spalanie, za to
    interesuje halas w kabinie ... przy 55mph, przyspieszenie itp.
    I nie wiem na ile mozna wierzyc tym roznym tabelkom, ale to co
    pokazywal to bylo bardzo porownywalne ... ja nie mam doswiadczenia ani
    Grand Prix, ani z BMW 528i, wiec nie zweryfikuje.

    J.

  • 9. Data: 2013-05-28 18:10:14
    Od: tá´Ź

  • 10. Data: 2013-05-28 19:18:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 May 2013 17:07:39 +0200, J.F napisał(a):

    > A dalej sie okazuje ze ze takie europejskie 2.8 V6 24V pali prawie
    > tyle samo co chamskie amerykanskie 3.8 V6.

    Jesli mowisz o v6 montowanym np. w Sharanie, to czesto pali wiecej niz
    4-litrowe v6 amerykanskie. Zeby z ludowozu wykrzesac moc, trzeba nim krecic
    wysoko. A hamerykaniec ciagnie od dolu.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał